Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-03@17:40:55 GMT

خلبان هواپیمای آتش‌گرفته روسی: باک بنزین بیش از حد پر بود

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۸۹۱۳

خرداد؛ خلبان هواپیمای مسافربری روسیه که در فرودگاه مسکو آتش گرفت، می‌گوید که باک این هواپیما بیش از حد مجاز پر بوده است.
به گزارش ایسنا، این جت مسافربری که متعلق به شرکت هواپیمایی ایرفلوت روسیه بود روز یکشنبه گذشته مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه شرمتیوو مسکو شد. در این سانحه آتش‌سوزی ۴۱ تن از ۷۸ سرنشین این هواپیما جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دنیس اودوکیموف، خلبان این هواپیما که از نوع سوخو سوپرجت ۱۰۰ بود می‌گوید که حدود ۲۰ دقیق بعد از برخاستن از زمین به دلیل شرایط نامساعد جوی و بر اثر برخورد صاعقه با هواپیما، ارتباط خود با مرکز را از دست داده و مجبور به فرود اضطراری شده است.
در ویدئویی که از چند لحظه قبل از سانحه به دست آمده دیده می‌شود که هواپیما درست پیش از آن که با چرخ‌های عقب روی باند بنشیند، ناگهان دماغه‌اش رو به پایین آمده و یک‌ بار با باند برخورد می کند و هنگامی که خلبان می‌خواهد هواپیما را دوباره بلند کند، هواپیما از عقب به شدت به زمین می‌خورد و آتش می‌گیرد. این رویداد نشان می‌دهد که احیانا عاملی مانند سنگینی هواپیما مانع از کنترل و حفظ تعادل آن شده است.
اکنون خلبان اودوکیموف با تأیید سنگینی بیش از حد هواپیما گفته است که در لحظه حادثه باک بنزین آن نیز بیشتر از حد مجاز پر بوده است. وی می‌گوید خدمه پرواز می‌بایست در لحظه فرود اضطراری باک بنزین را خالی می‌کردند تا هواپیما آتش نگیرد؛ اتفاقی که نیفتاد و باک بر اثر برخورد هواپیما با زمین منفجر شد.
از طرف دیگر برخی از مسافران نجات‌یافته در هنگام حادثه مشغول برداشتن ساک و وسایل خود از درون کابین بودند که همین امر در ثانیه‌های حیاتی موجب تأخیر در پیاده شدن دیگران و بالا رفتن آمار تلفات این حادثه شده است.
به گزارش یورونیوز، هنوز علت دقیق و رسمی این حادثه اعلام نشده اما سوتلانا پترنکو، سخنگوی آژانس تحقیقات پروازی روسیه گفته است که کارشناسان روی سه عامل بی‌تجربگی خلبان، ایراد فنی و بدی آب و هوا بیشتر تمرکز کرده‌اند. برچسب ها: خلبان هواپیما ، بنزین

منبع: خرداد

کلیدواژه: خلبان هواپیما بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۸۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام نفربر زرهی MT-LB روسی توسط آتش توپ ۲۵ میلی‌متری خودروی بردلی اوکراینی در حومه اوچرتینه (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لحظه انفجار نفربر انتحاری با دو تن مواد منفجره (فیلم) لحظه انفجار نفربر زرهی اسرائیل توسط رزمنده حماس (فیلم) لحظه انهدام یک نفربر صهیونیستی توسط نیروهای مقاومت حماس (فیلم)

دیگر خبرها

  • ببینید | گزارش لحظه‌به‌لحظه حمید معصومی‌نژاد از بازگشت به ایران؛ جمله بامزه پای هواپیما روی باند فرودگاه!
  • فرود آمدن جالب هواپیمای جنگی بر روی برج العرب دبی + فیلم
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری اوکراینی به سامانه بوک روسی
  • نیروی دریایی آمریکا چند هواپیما و از چه انواعی در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • (ویدئو) فرود اضطراری یک هواپیما بر اثر تگرگ شدید
  • انهدام نفربر زرهی MT-LB روسی توسط آتش توپ ۲۵ میلی‌متری خودروی بردلی اوکراینی در حومه اوچرتینه (فیلم)
  • سوخت گیری در آسمان چگونه و چقدر طول می‌کشد؟
  • توضیحات معاون علمی رئیس‌جمهور درباره پروژه دانشگاهی ساخت هواپیما و دروغ‌پردازی رسانه انگلیسی 
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی سمی در نیومکزیکو/ خلبان نجات یافت
  • آیا با هواپیما می‌توان سفری ارزان به مشهد داشت؟