Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:32:21 GMT

مدیریت کار آمد، لایق و مدبرانه نیاز ورزش و باشگاه داری

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۹۰۱۵

مدیریت کار آمد، لایق و مدبرانه نیاز ورزش و باشگاه داری

روزنامه پیمان یزد در شماره 4699 خود مطلبی با عنوان
« مدیریت کارآمد، لایق و مدبرانه نیاز ورزش و باشگاه داری» به قلم علی محمد قادریان، برخی ضعف های مدیریتی و باشگاه داری ورزشی در استان را بررسی کرد.

در این مطلب آمده است: باشگاه داری در ورزش دنیا یک بنگاه درآمدزایی است و سال های سال است که تمامی رشته های ورزشی در کشورهای پیشرفته، روی کاکل باشگاه ها که اکثر به اتفاق آنان بسیار متمول هستند، می چرخند و خودنمایی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


البته در این میان و در راس کار باشگاه های موفق، یک مدیریت پر تحرک و شاخص وجود دارد که زمینه موفقیت آن باشگاه را فراهم کرده است.
بی تردید یکی از شاخص های جامعه پیشرفته، پیشرفت مدیریت است و وجود این شاخص، تفاوت جوامع را مشخص می کند. مدیریت در کارهای ساده و پیش پا افتاده هم قابل تجربه است، چه برسد به کارهای عظیم و بزرگ که کاملا نقشی انکار ناپذیر دارد.
دکتر «علی رضائیان» در کتاب «اصول مدیریت»، واژه مدیریت را این گونه تفسیر و بیان می کند:
«مدیریت به معنای اداره کردن است و از پنج اصل اساسی تشکیل شده است، برنامه ریزی، سازماندهی، بسیج منابع و امکانات، هدایت، سرپرستی و کنترل. پدیده مدیریت مربوط به روزگار اخیر نیست بلکه از دیر باز، بشر متوجه شده که برای رسیدن به هدف، لازم است به بسیج امکانات و رهبری امکانات به سوی آن هدف مشخص اقدام کند.»
با این اوصاف، نقش مدیریت در جوامع، بسیار مهم و حیاتی است و در این راه، مدیران کارآمد، لایق و شایسته، می توانند تاثیرگذار باشند.
با این حساب در ورزش و باشگاهداری هم که از وسعت بسیاری برخوردار است، نمی توان و نباید کار را به دست افرادی سپرد که جدای از فاکتورهای ذکر شده، فاقد تخصص ورزشی هم هستند.
بررسی ها نشان می دهد که الگوهای رفتاری مدیران در نحوه کار، سازماندهی، تصمیم گیری و برنامه ریزی آنان تاثیر مستقیمی در پیشرفت و یا عدم پیشرفت باشگاه ها دارد و به همین دلیل است کارشناسان معتقدند؛ رشته مدیریت، یک رشته مستقل و جداگانه نیست و با علوم دیگر از جمله روان شناسی، جامعه شناسی و رشته های دیگر ارتباط تنگاتنگ و خیلی نزدیک دارد.
در همین رابطه مدیری که می خواهد، یک باشگاه ورزشی را مدیریت و اداره کند، باید از مدیریت مطلوب برخوردار باشد.
اجازه بدهید با این تفاسیر، گریزی به مدیریت های ورزشی باشگاهداری در یزد بزنیم.
یزدی که باشگاه واقعی با استانداردهای لازم را ندارد اما هر کس با یک درخواست و فراهم کردن امکانات مختصر، مجوز باشگاه دریافت می کند و خود را باشگاهدار می نامد؟!
جالب اینکه، نه علم مدیریت را فراگرفته و نه هدف مشخصی که بتواند به سود ورزش و جامعه باشد را دنبال می کند.
شاهد و ناظریم در استان یزد، صدها باشگاه با مجوز به صورت قارچ گونه روئیده اند! باشگاه هایی که فقط و فقط نام باشگاه را یدک می کشند و از یک ساختار جزیی اولیه هم برخوردار نیستند؟!
جالب اینکه چون سیل وار آمده اند و هدف هم ندارند، خیلی ماندگار نیستند و در مدت کوتاهی محو می شوند و تنها نامی از آنان باقی می ماند.
با همه اینها و در برهوت بی باشگاهی در استان یزد، بعضی مواقع شاهد رویش اندک باشگاه هایی هم هستیم که از مدیریت نسبتا قابلی سود می برند و هدف و برنامه دارند.
به عنوان مثال در ورزش یزد و در حال حاضر، می‌توان از باشگاه های گلساپوش، نوین فولاد، فولاد آلیاژی، شهداب و پیشگامان نام برد که از هویت و شخصیت خوب و بالایی سود می برند و توانسته اند در فوتبال ساحلی، فوتبال، والیبال، هندبال، دوچرخه سواری، واترپلو و... موفقیت های خوبی را کسب کنند.
البته بعضی از این باشگاه ها اگر چه از مدیریت کارا برخوردار هستند اما از لحاظ ساختاری دچار مشکلاتی هستند که اگر هدف و قصدشان پایداری است، باید این نقیصه ها را بر طرف سازند.
نقیصه هایی که باعث شد تا باشگاه های شهید قندی، فولاد و تربیت یزد، یکی پس از دیگری در طی چند سال اخیر به نابودی کشیده شوند و حاصل کارشان به غیر از سرمایه سوزی نبود؟!
جا دارد باشگاه سنگ آهن بافق را هم که از ساختار بسیار خوبی برخوردار و چندی است، پای خود را از ورزش قهرمانی با آن همه امکانات، بیرون کشیده است به اینها اضافه کنیم؟!
به هر حال غنای در ورزش و رسیدن به موفقیت در گرو مدیریت کارآمد و لایق است و اگر به این مهم بها داده نشود و مغفول بماند و نالایقان در مصدر قرار گیرند، خروجی کار چیزی به غیر از سردرگمی ، آشفتگی، بی نظمی و عاقبت فنا و نابودی نخواهد بود.
چیزی که ورزش استان یزد بارها و به دفعات آن را تجربه کرده و متاسفانه، درس لازم از آن گرفته نشده است؟!
روزنامه پیمان یزد به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی محمدمسعود ارکان در گستره استان یزد منتشر و توزیع می شود.
189 رسانه در استان یزد مجوز دارند که از این تعداد 137 مجوز متعلق به نشریات چاپی، 34 مورد متعلق به رسانه های برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری) و ١8 مجوز هم مربوط به رسانه های الکترونیک غیر برخط است.
7532/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش باشگاه داري رسانه پيمان يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۹۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل آلودگی هوای اراک نیاز به حمایت صنایع دارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رفع مشکل آلودگی هوای اراک به اقدام و حمایت صنایع این استان نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، عباس علی‌آبادی صبح امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی اظهار کرد: برای رفع مشکل آلودگی هوای اراک باید منشأ آلودگی رفع شود و در مرحله بعد ترمیم و ممانعت از انتشار مجدد آن مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با افتخار اعلام می‌کنم که طرفدار و حامی محیط زیست هستم افزود: فعالیت صنایع نباید نابودی محیط زیست را به دنبال داشته باشد، رفع مشکل آلودگی هوای اراک به اقدام و حمایت صنایع این استان نیاز دارد.

وزیر صمت خاطرنشان کرد: صنایعی که آلودگی زیست‌محیطی دارند باید نواقص را رفع و آلودگی‌های زیست‌محیطی را برطرف کنند. توسعه پایدار و فعالیت‌های صنعتی باید با الزامات زیست‌محیطی همراه باشد.

علی‌آبادی با بیان اینکه اراک شهری استراتژیک از نظر تنوع تولیدات صنعتی است، اضافه کرد: این شهر طی سال‌های اخیر گرفتار حصار آلودگی هوا شده است که برای رفع این مشکل، برنامه‌ریزی و همکاری‌های برون‌بخشی نیاز است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون هوای پاک، مسئولیت همه بخش‌ها و سازمان‌ها در زمینه کاهش آلایندگی‌ها در بخش‌های مختلف خودرویی و صنایع مشخص شده است.

وی ادامه داد: اقداماتی که باید هریک از دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص کاهش و مقابله با آلودگی هوا انجام دهند مشخص است و سازمان محیط‌زیست به‌عنوان ناظر و ضابط قضائی باید بر نحوه اجرای قانون توسط دستگاه‌های مختلف را نظارت کند.

به گزارش ایمنا، در این نشست، مسائل و مشکلات صنایع مطرح شد و وزیر صمت دستورات لازم را در خصوص مواردی از جمله بدهی بانکی، اختلاف یک شرکت با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، مسئله زیست‌محیطی یکی از شرکت‌های خصوصی، تعیین تکلیف تعهدات این شرکت و دیگر مسائل مربوط به موانع تولید صنایع حاضر در نشست را اتخاذ کرد.

حضور در سی‌ودومین همایش سالانه بین‌المللی مهندسی مکانیک در دانشگاه صنعتی اراک، دیدار با فعالان اقتصادی استان مرکزی و بازدید از شرکت دانش‌بنیان انرژی صنعت خاورمیانه از برنامه‌های سفره یک روزه علی‌آبادی به اراک است.

کد خبر 751435

دیگر خبرها

  • ورزش در سلامت سازمانی و بهره وری نقش ممتاز دارد
  • حل مشکل آلودگی هوای اراک نیاز به حمایت صنایع دارد
  • رئیسی: وعده مدیریت ورزشی با مدیر ورزشی را عملی کردیم
  • بودجه مورد نیاز برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال
  • کان: بایرن مونیخ پس از جذب کین، حالا باید به فکر هالند و ام باپه باشد
  • وحید شمسایی: موانع فرزندآوری باید رفع شود
  • موانع فرزندآوری باید رفع شود
  • این غذا‌ها انرژی‌تان را بیشتر می‌کند
  • مراقبت‌های ضروری بعد از تعویض مفصل زانو + فیلم
  • هدر رفت آب در اردستان ۳ درصد کاهش یافت