Web Analytics Made Easy - Statcounter

وب سایت "دیلی بیست" در این زمینه به نقل از چند مقام آگاه آمریکایی نوشت " جان بولتون" و دیگر تندروهای کابینه ترامپ در تلاش برای بزرگ‌نمایی در تهدید ایران هستند.

این منابع آگاه که برخی از آنها در دولت آمریکا هستند، دریافت اطلاعاتی درباره تهدید قریب‌الوقوع از جانب گروه‌های نزدیک به ایران در منطقه (عراق) را رد نمی‌کنند، اما برخی از این منابع معتقدند حد واکنش ایالات متحده آمریکا با سطح تهدید همخوانی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ادعایی که طی 2 روز گذشته در سطح رسانه‌های آمریکا درباره تهدید قریب‌الوقوع مطرح شده این است که دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا اطلاعاتی از عراق دریافت کرده‌اند که حاکی از اعلام آماده‌باش از سوی سردار "قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به گروه‌های شبه‌نظامی شیعه عراقی درباره درگیری قریب‌الوقوع نظامی با آمریکا بوده است.

بر اساس این ادعا وقتی دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا از محتوای پیام سلیمانی به گروه‌های شبه نظامی عراقی آگاه شدند، دولت واشنگتن سریعا وارد عمل شده و با اعلام اعزام ادوات نظامی بیشتر به منطقه، به جمهوری اسلامی ایران درباره تبعات هر گونه اقدام مستقیم و غیرمستقیم علیه منافع ایالات متحده آمریکا و متحدانش در منطقه، هشدار داد.

از منظر این ادعا، دلیل سفر غیرمنتظره دیروز"مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا به عراق نیز در راستای دریافت همین اطلاعات بوده و پمپئو با این سفر در تلاش است به مقامات عراقی درباره تحرکات گروه‌های شبه‌نظامی عراقی علیه منافع آمریکا در عراق و منطقه، هشدار داده و از آنها بخواهد کنترل بیشتری روی اقدامات این گروه‌ها داشته باشند.

یک مقام دولتی آمریکا به "دیلی بیست " گفته است:" "من وضعیت فعلی را به عنوان زمینه‌سازی هر دو طرف به منظور آمادگی برای یک درگیری احتمالی تحلیل می‌کنم.. خطر اصلی این است که یک گروه "پروکسی" سطح پایین بر اساس اشتباه محاسبه دست به اقدامی بزند که منجر به بالا رفتن سطح تنش و درگیری احتمالی بشود. ما با  واکنش به این اطلاعات دریافتی، پیامی – به ایران-  می‌فرستیم، حتی اگر سطح این تهدید آن طور که تصور می‌شود، بالا نبوده باشد."

با وجود این ادعا اما بسیاری از ناظران و تحلیلگران آمریکایی و غربی طی 2 روز گذشته تاکید کرده‌اند اتفاق خاص و جدیدی از جانب ایران در جهت تهدید منافع ایالات متحده آمریکا در منطقه صورت نگرفته و بیانیه "جان بولتون" درباره اعزام ناو "آبراهام لینکلن" به منطقه و متعاقب آن جوسازی برخی محافل سیاسی و رسانه‌ای آمریکا، بیشتر در راستای سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران و ایجاد جنگ روانی و رسانه‌ای بوده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۹۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: درخواست ها از کنگره آمریکا برای افزایش تدارکات تسلیحاتی برای اوکراین چیزی را عوض نمی کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سفیر روسیه در واشنگتن در این باره ادامه داد: اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین هم وضعیت را در میدان نبرد تغییر نمی دهد.

آناتولی آنتونوف در ادامه افزود: آمریکا باید در لفاظی های تهاجمی خود نسبت به روسیه تجدید نظر کند. رویارویی دو قدرت هسته ای به نتایج غیرقابل پیش بینی منجر خواهد شد و ما این موضوع را پیشتر هم اعلام کرده بودیم.

این در حالیست که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور پس از آنچه تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی خوانده شده، دستور آغاز رزمایش‌های نظامی استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، مطابق با دستور پوتین، در این رزمایش آمادگی نیروهای هسته‌ای غیر راهبردی مسکو به منظور انجام عملیات‌های جنگی به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین، در این رزمایش‌های نظامی تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی نیز گنجانده خواهد شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، آرایش‌های موشکی در منطقه نظامی جنوبی و نیروهای دریایی در این رزمایش مشارکت خواهند داشت.

کد خبر 6098607

دیگر خبرها

  • اتمام حجت هسته‌ای ایران با اسرائیل و آمریکا | موجودیت ایران تهدید شود، دکترین هسته‌ای خود را تغییر می‌دهیم | اگر اسرائیل به حمله ایران پاسخ می داد...
  • کمال خرازی : در صورت تهدید موجودیت ایران دکترین هسته‌ای خود را تغییر می دهیم
  • اگر موجودیت ایران تهدید شود، ناچاریم دکترین هسته‌ای خود را تغییر دهیم
  • وزیر دفاع آمریکا: همچنان مخالف هرگونه عملیات نظامی گسترده در رفح هستیم
  • ادعای وزیر دفاع آمریکا: ایران همچنان یک تهدید برای کل منطقه خاورمیانه است
  • امیرعبداللهیان: ۲ روز قبل از عملیات وعده صادق به طرف آمریکایی هشدار دادیم
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه