Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرناپلاس- یک عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ضمن اظهار بی‌اطلاعی از وضعیت بازداشت‌شدگان تجمع روز کارگر، درباره بی‌اطلاعی از وضعیت خبرنگار بازداشتی روزنامه شرق می‌گوید: متهم بعد از 48 ساعت می‌تواند با خانواده‌اش تماس بگیرد و محل نگهداری‌اش را اعلام کند.

چهارشنبه هفته گذشته گروهی از کارگران، اعضای سندیکای اتوبوسرانی شرکت واحد، دانشجویان و فعالان کارگری به مناسبت روز کارگر و در اعتراض به وضعیت معیشتی کارگران، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروی انتظامی با این تجمع برخورد کرد و تعدادی از آنان و از جمله خبرنگار روزنامه شرق بازداشت شد. روز گذشته، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت بازداشت‌شدگان مقابل مجلس و زمان آزادی آن‌ها، گفت: بازداشت‌شدگان اکثراً آزاد شدند و در مورد سایر افراد اقدامات قانونی در شرف انجام است.

در این باره با محمدعلی پورمختار، نماینده کبودرآهنگ در مجلس، تماس گرفتیم و از او درباره این موضوع و ورود کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت‌وگو کردیم.

پورمختار در گفت‌وگو با ایرناپلاس ضمن اظهار بی‌اطلاعی از موضوع بازداشت‌ها در تجمع روز کارگر گفت: کمیسیون قضایی و حقوقی به این موضوع وارد نشده و در کمیسیون مطرح نشده است.

وی همچنین تأکید کرد: کسی که تخلف می‌کند، وظیفه نهاد‌های امنیتی است که با او برخورد کند.

پورمختار درباره اینکه محل نگهداری برخی بازداشتی‌ها، از جمله خبرنگار روزنامه شرق همچنان نامعلوم است، می‌گوید: هرچند که برای من معلوم نیست که محل نگهداری ایشان مشخص است یا نه، ولی قانون اجازه می‌دهد متهم بعد از 48 ساعت با خانواده‌اش تماس بگیرد و محل نگهداری‌اش را اعلام کند.

او درباره اینکه گفته می‌شود خبرنگار روزنامه شرق اساسا در تجمع حضور نداشته و صرفا بعد از تجمع، پیگیر سرنوشت بازداشتی‌ها بوده، گفت: برخی در تجمعات نیستند، اما محرک‌اند، مسائل را رسانه‌ای می‌کنند و در اختیار ضدانقلاب و دشمن قرار می‌دهند. این‌ها ایجاد تشویش می‌کند.

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره رسالت خبرنگاری گفت: خبرنگار حق ندارد هر چیزی را منتقل کند. ضمن اینکه من اصلاً ایشان را نمی‌شناسم و نمی‌دانم به چه دلیل بازداشته شده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي بازداشت شدگان روز كارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۹۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، محمد وحیدی امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان خراسان شمالی، اظهار داشت: اجرای رتبه‌بندی معلمان، 60 هزار میلیارد تومان اعتبارات آموزش و پرورش را افزایش داد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با اشاره به اینکه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به عنوان کمیسیون برتر مجلس یازدهم انتخاب شده است، افزود: اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان علی‌رغم کاستی‌هایی که داشت، 60 همت اعتبارات آموزش و پرورش را افزایش داد.

وی ادامه داد: قانون  جهش تولید دانش‌بنیان با پشتیبانی از 10 هزار شرکت  دانش‌بنیان نیز یکی دیگر از قوانین مهم مجلس یازدهم بوده است که 50 همت در بودجه سالانه به سمت شرکت‌های دانش‌‌بنیان سوق پیدا می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه آموزش و پرورش باید به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی توجه داشته باشد، افزود: در 3 سال 300 درصد رشد پذیرش دانشجو در این دو دانشگاه اتقاق افتاده است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ترویج نگاه الگوسازی در مدارس، گفت: در حال حاضر 107 میلیارد تومان پروژه از محل اعتبارات سفر رهبری اجرا می‌شود که در 4 سال این عدد به 230 میلیارد تومان رسیده است.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • چهار نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تحریم شدند
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • بازداشت 4 متهم اصلی پرونده گم شدن یسنا
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • حمله حزب الله به مرکز تجمع نظامیان و پایگاه جاسوسی صهیونیست‌ها