Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@16:57:24 GMT

سه هزارو 600 بسته غذایی بین سیل زدگان شادگان توزیع شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۹۴۳۳

سه هزارو 600 بسته غذایی بین سیل زدگان شادگان توزیع شد

مکی یازع چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت:اقلام بسته حمایتی شامل برنج،روغن، شکر، آرد، حبوبات، ماکارونی، آب معدنی و رب گوجه است که توسط ستاد عتبات عالیات، ناجای خوزستان و نیروهای الحشد شعبی عراق تهیه و توزیع شد.
وی به توزیع 600 وعده افطار بین نیازمندان و سیل زدگان در روستاهای شادگان در ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود:در حال برنامه ریزی با ستادهای مردمی برای توزیع بسته حمایتی همزمان با سالروز تولد امام حسن مجتبی(ع) در روستاهای شادگان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یازع به وحدت همه اقوام ایرانی و بسیج امکانات مردمی برای کمک به سیل زدگان در استان خوزستان اشاره کرد و بیان داشت:علاوه بر حضور مواکب شهرستان های آبادان، ماهشهر و شادگان مواکب مردمی از کردستان ،آذربایجان، زنجان، تهران، مرکزی ، بوشهر و سپیدان فارس برای کمک به سیل زدگان همراهی و کمک کردند.
وی گفت: الحشد الشعبی عراق علاوه بر انتقال کمک ها امدادی به وسیله 400 دستگاه کامیون 5،5 میلیارد ریال نیز اقلام مورد نیاز سیل زدگان را از بازار داخل کشور خریداری و بین سیل زدگان توزیع کرد.
مسئول هماهنگی موکب های مردمی آبادان، خرمشهر و شادگان در سیلاب 98 افزود: گروه های مهندسی، درمانی الحشد شعبی عراق نیز علاوه بر برپایی درمانگاه و اعزام هفت دستگاه آمبولانس به وسیله قایق نیز به یاری سیل زدگان شادگان شتافتند.
وی به برگزاری برنامه های فرهنگی با حضور هنرمندان صاحب نام کشور از جمله پرویز پرستویی، رضا کیانیان، عی صادقی بهزاد کریمی برای سیل زدگان شادگان اشاره کرد و افزود:200 میلیون ریال اسباب بازی از سوی هنرمندان خریداری و بین کودکان سیل زده توزیع شد.
یازع از آغاز تخلیه آب از منازل روستاهای درگیر سیل در شادگان خبر داد و گفت:تخلیه آب از روستاهای شادگان به وسیله 14 دستگاه پمپ در حال انجام است.
وی به آغاز بارگشت روستائیان درگیر درسیل به روستاهای خود اشاره کرد و اظهار داشت: اقلام مورد نیاز و ضروری برای آسیب دیدگان شامل وسایل سرمایشی، اجاق گاز، یخچال و فرش است.
شهرستان شادگان با 150 هزار نفر جمعیت در جنوب غرب استان خوزستان در فاصله 70 کیلومتری اهواز واقع است.
شادگان 80 کیلومتر با رودخانه کارون ساحل دارد.
طغیان رودخانه کارون و هدایت سیلاب ناشی از آن به سمت تالاب شادگان موجب آبگرفتگی تعدادی از روستاهای این شهرستان در جنوب استان خوزستان در فروردین ماه شد.
طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه از فروردین ماه امسال باعث شد حدود 300 روستا در 12 شهرستان خوزستان درگیر سیل شوند.
برآوردهای اولیه مدیریت بحران خوزستان نشان می دهد که سیلاب 125 هزار میلیارد ریال به بخش های اقتصادی و کشاورزی، زیرساخت ها و منازل شهری و روستایی خوزستان خسارت وارد کرده است.
3015/6068
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 برنامه های فرهنگی تالاب سیل شهری و روستایی کشاورزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۹۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد

حجت‌الاسلام محمد رضا بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از توزیع بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان شاهرود خبر داد و ابراز کرد: این بسته‌ها در راستای اجرای امینانه نیات واقفان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه بسته‌های معیشتی در راستای اجرای طرح قرار دوازدهم به نیت امام زمان (عج) به تعداد ۱۱۴ عدد بسته معیشتی توزیع شده است، افزود: ارزش هر بسته ۱۳ میلیون ریال برآورد شده است.

رئیس اوقاف شاهرود گفت: در مجموع یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بسته معیشتی در بین نیازمندان شهرستان توزیع شده است.

بخشی با بیان اینکه بسته‌های معیشتی و کمک به نیازمندان یکی از نیات واقفان نیک اندیش شهرستان شاهرود است، بیان کرد: مردم نیک اندیش می‌توانند در این زمینه کمک حال اداره اوقاف باشند تا بتوانیم جامعه هدف بیشتری را پوشش دهیم.

وی افزود بسته‌های معیشتی توزیع شده بین نیازمندان شامل ماکارونی، رب، روغن، چای، برنج و.... است.

کد خبر 6094732

دیگر خبرها

  • توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان شاهرود
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • ساخت و تعمیر بیش از ۸۰ مدرسه در خوزستان
  • دیدار نماینده ولی فقیه در خوزستان با مردم شادگان +فیلم
  • هر شانه تخم مرغ چند؟
  • نخلستان‌های کهن در روستاهای خوزستان + فیلم
  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • شرکت ۹ هزار و ۷۹۲ نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش خراسان شمالی