Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:56:50 GMT

احتمال شروع ارتباط کره شمالی با ژاپن قوت گرفت

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۹۶۱۲

احتمال شروع ارتباط کره شمالی با ژاپن قوت گرفت

تهران- ایرنا- یک روز پس از ابراز تمایل نخست وزیر ژاپن نسبت به برگزاری نشستی بی قید وشرط با رهبر کره شمالی، مقامات آگاه، از احتمال شروع روند ارتباط پیونگ یانگ با توکیو خبر داد.

خبرگزاری ژاپنی کیودو به نقل از این مقامات نوشت، گرچه کره شمالی از آبه به خاطر استفاده سیاسی از مساله شهروندان ژاپنی ربوده شده از سوی ماموران پیونگ یانگ انتقاد کرد اما، با توجه به توقف مذاکرات 'دونالد ترامپ' و 'کیم جونگ اون'، کیم ممکن است درصدد نزدیک تر شدن به ژاپن، متحد آمریکا، برآید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روزنامه پرشمارگان 'رودونگ سینمون' کره شمالی در اوایل مارس، علت ناکامی مذاکرات فوریه ترامپ و کیم در هانوی را درخواست آبه از ترامپ برای طرح مساله شهروندان ربوده شده ژاپنی در آن جلسه اعلام کرد.
در همین حال، یکی از دیپلمات های کره شمالی گفت: از روابط نزدیک آبه و ترامپ اطلاع داریم. از آمریکا شنیدیم که ترامپ در محاصره دشمنان قرار دارد اما، به نظرات آبه گوش می دهد. کره شمالی در گیر ودار تلاش برای پیشبرد مذاکرات خلع سلاح هسته ای با ترامپ، از حضور و نقش آبه مطلع شد.
طبق بیانیه 2002 پیونگ یانگ، ژاپن و کره شمالی با انجام نهایت تلاش برای عادی سازی روابط دو کشور و افزایش همکاری اقتصادی با کره شمالی پس از عادی شدن روابط موافقت کردند.
ژاپن، کره شمالی را به ربودن 17 تن از شهروندانش در اواخر دهه 1970 و اوایل دهه 1980 متهم می کند.
آساق**1088 **1600

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي كره شمالي ژاپن ارتباط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۹۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشان «خورشید تابان» امپراطور ژاپن به معصومه ابتکار رسید

طی مراسمی در سفارت ژاپن در تهران، سفیر تسو کادا تاماکی، نشان امپراطور ژاپن را به خاطر اقدامات موثر معصومه ابتکار در عرصه بین المللی و تقویت روابط دوستی بین دو کشور اهدا کرد.

به گزارش خبرآنلاین، وی طی سخنانی گفت: عالیجناب امپراطور این نشان را برای قدردانی از نقش شما در تقویت روابط دوستی بین دو کشور اعطا کرده اند؛ شما نقش عمده در تقویت روابط دوجانبه زمان تصدی پست رئیس سازمان محیط زیست و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده داشته اید و من برای این دستاورد‌ها صمیمانه تشکر می‌کنم

معصومه ابتکار هم در سخنانی گفت: پذیرش "نشان خورشید تابان" برای من افتخاری بزرگ است. از امپراطور ژاپن و همه کسانی که در این زمینه موثر بوده اند و سفارت ژاپن تشکر می‌کنم

دستاورد‌ها نتیجه کار جمعی و صبر و استقامت در برابر چالش‌ها بوده

امروز بیش از هر زمانی روابط دوجانبه بین کشور‌ها با هدف مقابله با دو تهدید حیاتی علیه کره مسکون بشر ضرورت دارد؛ جنگ و تخریب زیست بوم. صلح جهانی با جنایات اسراییل تهدید می‌شود.

دیگر خبرها

  • رمزگشایی از یک پروژه مشکوک
  • پشت‌پرده انتشار گسترده یک شایعه
  • رمزگشایی از یک پروژه مشکوک/ واکاوی پشت‌پرده انتشار گسترده یک شایعه دروغ درباره جامعه مسلمانان ژاپن
  • عضو ارشد حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از قبلی هاست | خواستار ورود دو کشور به عنوان ضامن توافق شدیم
  • اولین مصاحبه شهاب زاهدی با شبکه معروف ژاپنی
  • اولین مصاحبه زاهدی با شبکه معروف ژاپنی
  • ورود موج بارشی جدید به کشور/ بارش باران در این ۱۱ استان شروع می‌شود
  • نشان «خورشید تابان» امپراطور ژاپن به معصومه ابتکار رسید
  • تمجید ژاپنی‌ها از شهاب زاهدی/ لژیونر ایرانی مدعی آقای گلی جی لیگ
  • نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌های ژاپنی