Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل از اختصاص زمین برای توسعه فضای دانشگاه فرهنگیان در اردبیل خبر داد. ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آئین تجلیل از اساتید و نومعلمان در سالن ولایت اردبیل برگزار شد و برنامه های مختلفی در این مراسم اجرا و برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهروز ندایی در این مراسم از اختصاص زمین برای توسعه دانشگاه فرهنگیان خبر داد و اظهار داشت: فضای مناسبی برای این مهم تخصیص یافته است تا توسعه و رشد نخبگان فرهنگیان را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: این فضا برای تربیت نیروهای نخبه و کاردان نقش مهمی دارد و این مهم در تحویل نخبگان در جامعه نقش مهمی ایفا دارد.

تقدیر فرمانده سپاه کردستان از معلمانچاره‌ای برای رفع دغدغه‌های معلمان در سند تحول بنیادین اندیشیده شودکمبود 3300 معلم در استان مرکزی / برنامه‌های اوقات فراغت در استان مرکزی باید کیفی‌سازی شوندمعلمان خراسان جنوبی با هدایایی از تولیدات کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی تجلیل شدند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل بیان کرد: توجه ویژه به دانشگاه فرهنگیان باید انجام شود چرا که ریشه تربیت و تعلیم از این دانشگاه شروع می شود و مسئولان استان برای این دانشگاه اهمیت ویژه ای قائل هستند.

ندائی تصریح کرد: از این که امروز در میان معلمان ونومعلمان هستیم و معلمان سرمایه ای بزرگی برای ما هستند قدردان این بزرگواران هستیم.

وی بیان کرد: اقدامات خوبی در آموزش و پرورش انجام شده و ما به آینده آموزش و پرورش امیدوار هستیم و روز به روز شاهد رشد علمی و فرهنگی دانش آموزان هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: تمدن پیشرفته ایران حاصل علم بوده و ما بر اساس تعالیم دینی علم را  مایه خیر دنیا و آخرت می دانیم و امروز به مرحله ای رسیدیم که از رشد علمی خوبی برخوردار هستیم و همه اینها در وهله اول مدیون زحمات معلمان است .

ندایی بیان کرد: معلمان جامعه را تربیت و هدایت می کنند و دانشگاه فرهنگیان متولی امر پرورش و تربیت معلمان و تحویل آن به جامعه است و راه تغییر و تحول اساسی در سیستم آموزشی از دانشگاه فرهنگیان می گذرد.

وی بیان کرد: تلاش برای حل مشکلات دانشجو معلمان و  تامین فضای فیزیکی مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان از اولویت های استان است.

عملکرد دانشگاه فرهنگیان رضایت بخش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: عملکرد دانشگاه فرهنگیان قابل قبول است و این دانشگاه نقش اساسی در کمک به آموزش و پرورش و تربیت نیروهای نخبه و کاردان دارد.

احمد ناصری افزود: آموزش و پرروش تعامل خوبی با دانشگاه فرهنگیان دارد و با توجه به این که شاهد خروج تعدادی از فرهنگیان هستیم ازمعلمان تربیت یافته این دانشگاه در مدارس استفاده می شود.

ناصری از جذب معلمان در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال نیز برنامه ریزی شده با توجه به خروج معلبمان بازنشسته جذب داشته باشیم که این اقدام براساس موازین قانونی انجام می شود.

وی ضمن تبریک هفته معلم گفت: ما قدردان معلمان و پیگییر مطالبات آنان هستیم تا مشکلاتی از این بابت نداشته باشند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل از نقش دانشگاه فرهنگیان در حوزه های مختلف خبر داد و گفت: این دانشگاه با رویکرد مناسب در تربیت نیروهای نخبه گام برداشته است.

عبدی بیان کرد: امروز مراسمی با حضور نخبگان و نومعلمان برگزار شد و با اهدای لوح سپاس و جوایزی قدردانی به عمل آمد.

وی تصریح کرد: کمبود فضای آموزشی و ایجاد فضای آموزشی مناسب اولویت اساسی است و مسئولان قول مساعد برای تحقق این امر انجام داده اند.

عبدی افزود: دانشگاه فرهنگیان در تامین نیروی انسانی ماهر و کاردان نقش اساسی دارد و نقطه شروع تامین نیروی انسانی ماهر و کاردان از دانشگاه فرهنگیان شروع می شود.

انتهای پیام/

R41374/P1494/S6,49/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۹۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسورات حقوق دانشجو معلمان به میزان خدمات دریافتی می شود

رضامراد صحرایی در ششمین حضور وزارت آموزش و پرورش در پاسخگویی برخط مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری اظهار کرد:مهم است که رابطه بی واسطه با مردم داشته باشیم و در خدمت آنها باشیم و اگر توانایی انجام کارها را داشتیم، انجام دهیم. این روزها کشور مملو از شوق سپاس از معلم است، معلم به تعبیر رهبر انقلاب معمار آینده کشور است، معلم در مقام افسر سپاه پیشرفت کشور و کسی که از گوهر وجود بچه ها چنان ظرفیتی می سازد که آینده کشور را تضمین کنند.

وی با اشاره به گرامی داشت روز معلم در سالگرد شهادت استاد مطهری گفت: در تفحص های شهدا، از یک دانش آموز شهید، کتابی در دست کشف شد و آن کتاب به آستان قدس رضوی تقدیم شد. کانون تربیت در هر کشوری، آموزش و پرورش است، فردا هم مانند سال قبل در روز ۱۲ اردیبهشت توفیق حضور در محضر رهبر انقلاب با تعدادی از معلمان نمونه به نیابت از همه معلمان را خواهیم داشت روز معلم، روز عید معلمان است.

در ادامه بانویی از خراسان رضوی درباره آزمون جذب معلمان با استفاده از سهمیه بومی گفت: اتفاقی که در محاسبه نمرات آزمون افتاد با آنچه در دفترچه ثبت نام رخ داد کاملاً متفاوت بود.

صحرایی در پاسخ به این درخواست این بانوی متقاضی آزمون جذب معلمی گفت: این اتفاق عجیب است و هر آنچه در دفترچه آمده باید حتما اجرا شود این موضوع را حتما پیگیری می کنم چون دفترچه های ثبت نام بر مبنای قوانین بوده است اگر سال قبل برای همه دروس نمره بومی لحاظ شده امسال چرا برای اختصاصی ها فقط محاسبه شده است؟ این دفترچه‌ها میثاق ما در آموزش و پرورش با سازمان سنجش است.

ماجرای نامه صحرایی برای کاهش کسورات حقوق دانشجو معلمان

در ادامه دانشجو معلمی که تعهد خدمت در استان فارس دارد ولی دانشجوی دانشگاه فرهنگیان در تهران است درباره کسورات از حقوق دانشجو معلمان سوالاتی داشت، وزیر آموزش و پرورش در پاسخ گفت: سال ۹۱ گفته شده بود که ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان برای خدمات رفاهی باشد این مبنا در سازمان برنامه و بودجه وجود دارد و این موضوعی است که ما هم طرفدار دانشجو معلمان هستیم و معتقدیم هر خدماتی به سایر دانشجوبان داده می شود باید به دانشگاه فرهنگیان هم داده شود اما سازمان برنامه می گوید دانشجویان فرهنگیان تعهد خدمت دارند و بورسیه هستند و به دانشجویان بورسیه خوابگاه تعلق نمی گیرد.

وی افزود: این مسئله مصوبه هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان است که رئیس آن رئیس جمهور است و باید این رأی در هیئت امنای این دانشگاه تصویب شود کسی که نامه من را در فضای مجازی منتشر کرده، پیگرد قانونی دارد و موضوع را به پلیس فتا اطلاع می دهیم، نامه جدید داده‌ایم که کسورات از حقوق دانشجو معلمان به میزان دریافت خدمات باشد و این موضوع به زودی در هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان تصویب خواهد شد؛ اما در حال حاضر چون به دانشجویان بورسیه، خدمات داده نمی شود، دانشگاه فرهنگیان مجبور است از حقوق دانشجویان بابت خوابگاه و تغذیه کسر کند.

در ادامه پاسخگویی برخط وزیر آموزش و پرورش، معلمی از یکی از مدارس روستایی صعب العبور خواهان برقراری فوق العاده ویژه بود که وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: امسال ۸ معلم نمونه کشوری معلمان روستایی بودند. معلمان شاغل در روستاها زحمات زیادی می کشند، ما به جد دنبال احیای حق ایاب و ذهاب معلمان روستایی هستیم اما در خصوص فوق العاده ویژه باید گفت در حال حاضر هم این بند در فیش حقوقی هست اما ۱۰۰ درصد نیست و براساس قانون ۱۰۰ درصد فوق العاده ویژه به ۲۰ درصد کارکنان دولت تعلق می‌گیرد.

صحرایی با اشاره به اینکه سایر دستگاه‌ها نیز به دنبال اعمال رتبه بندی هستند، تاکید کرد: چون ۵۵ تا ۹۰ درصد با رتبه بندی به حقوق معلمان افزوده شد الان برخی کارکنانی که رتبه بندی ندارند مانند کارکنان بخش آی تی یا حقوقی که رتبه بندی ندارند، فوق العاده ویژه می‌گیرند اما حاضرند فوق العاده ویژه را بدهند ولی ذیل رتبه بندی بیایند.

وی افزود: با اصلاح حق التدریس کاری می کنیم که حقوق آنها بیشتر شود الان حق التدریسی ها یک صدم کارکنان رسمی ما حقوق می گیرند، من هم خودم از روز اولی که معلم شدم در سال ۷۴، وارد روستا شدم؛ در آن زمان سعی می کردیم با دو شیفت کار کردن یا با ۱۲ ساعت اضافه کاری، مشکل معیشتی را حل کنم، همه اهتمام ما این است که به گونه ای که می توانیم به معلمان خدمت کنیم.

خط و نشان صحرایی برای رییس سازمان نوسازی

در ادامه مدیر یک مدرسه شبانه روزی دخترانه از استان گیلان نسبت به مشکلات بودجه‌ای مدارس شبانه‌روزی مناطق محروم ملاحظاتی داشت که وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به مشکلات ساختمانی این مدرسه، موضوع را بلافاصله به رییس سازمان نوسازی مدارس منتقل و وی را مامور کرد در اسرع وقت تا کمتر از ۱۰ روز کاری آینده این موضوع پیگیری شود، وی همچنین دستور داد تا ۱۰۰ میلیون تومان به عنوان هدیه به دانش آموزان محروم این مدرسه شبانه روزی جهت تغذیه آنها واریز شود؛ و گفت: این هدیه، ماحصل دغدغه مندی شما به عنوان مدیر مدرسه بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • فرهنگ مردمی سپاس از معلم نهادینه شود
  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • معلمان دریچه دانایی را به روی دانش آموزان می گشایند
  • «هدیه روز معلم» امسال چیست و کی به حساب فرهنگیان واریز می‌شود؟
  • کسورات حقوق دانشجو معلمان به میزان خدمات دریافتی می شود
  • اردوی جهادی دانشجومعلمان پردیس های اردبیل برگزار شد
  • معلمان سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند