Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@15:34:42 GMT

وزنه‌برداری و لزوم برگزاری انتخابات

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۹۸۷۷

با توجه به فاصله ۱۵ ماهه تا المپیک، برگزاری مجمع انتخاباتی و تعیین رئیس فدراسیون برای دوره ۴ ساله بعدی چیزی فراتر از یک نیاز و درحد یک الزام برای رشته المپیکی وزنه برداری اهمیت دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روز هشتم اردیبهشت ماه بود که دوره ریاست ۴ ساله علی مرادی به پایان رسید و در پی اعتراضاتی که در خصوص کاندیدا بودن وی برای دوره بعدی ریاست فدراسیون وزنه برداری وجود داشت، وزارت ورزش همزمان با کشتی که بهروز نعمتی به عنوان سرپرست جدید جایگزین حمید بنی تمیم شده بود، علیرضا خسروی را نیز به عنوان سرپرست فدراسیون وزنه برداری انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  خسروی از فدراسیون ووشو و با همراهی مهدی علی‌نژاد به فدراسیون وزنه‌برداری آمد تا مسئولیت این رشته را تا زمان برگزاری انتخابات برعهده داشته باشد.   تا اینجای کار همه چیز به صورت قانونی پیش رفته و حالا سرپرستی در رأس فدراسیون قرار گرفته که خودش در انتخابات حضور ندارد تا شائبه حمایت وزارتخانه از کاندیدایی خاص و ایجاد شرایط نابرابر برای نامزدها از بین برود اما مسئله اینجاست که با توجه به انجام ثبت نام در اواخر سال گذشته و اعلام تأیید مدیریتی ۹ تن از کاندیداها، به نظر می‌رسد هیچ مانعی در راه برگزاری انتخابات وجود ندارد و بهتر بود که به جای تعیین سرپرست، هر چه زودتر تکلیف برگزاری مجمع انتخاباتی مشخص می‌شد.   برگزاری هر چه سریع‌تر انتخابات به شدت به آرام شدن فضای وزنه برداری کمک خواهد کرد، این روزها بیشتر از آنکه کارهای مهم در این رشته پیش برود، فرعیات جای اصل را گرفته‌اند.   بیشتر کارها در این رشته جنبه تبلیغاتی و انتخاباتی پیدا کرده و طبیعتاً چنین وضعیتی روی عملکرد تیم‌های ملی نیز تأثیرگذار خواهد بود.   نزدیک به ۱۵ ماه دیگر وزنه برداری یکی از امیدهای کاروان ورزش ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو است. داشتن تنها دو سهمیه در این رقابت‌ها به اندازه کافی شرایط وزنه برداری را در المپیک پیش رو خاص و ویژه می‌کند و با توجه به این محدودیت، نیاز است که هر چه سریع‌تر وضعیت فدراسیون به شرایط طبیعی بازگردد.   قطعاً آرامش نیز زمانی بر وزنه برداری حکم‌فرما خواهد شد که رئیس فدراسیون انتخاب شده باشد چراکه تنها در این صورت است که کارها با ثبات پیش خواهد رفت و می‌شود برنامه‌ریزی درستی برای المپیک داشت.   اولین میدانی که پیش روی وزنه‌برداری ایران قرار دارد مسابقات جوانان جهان در فیجی است که هنوز هزینه حضور در این رقابت‌ها تأمین نشده و پس از آن نیز تیم ملی بزرگسالان باید در مسابقات کشورهای اسلامی و سپس در جهانی ۲۰۱۹ تایلند در پیش است. نکته مهمتر هم کسب سهمیه المپیک است. وزنه بردارانی که مدعی حضور در توکیو هستند باید در ۶ میدان گزینشی وزنه بزنند و قطعاً کادرفنی تیم ملی باید تمرکز زیادی روی مسابقات گزینشی و همچنین بحث آماده سازی نفرات داشته باشد.   براین اساس برگزاری انتخابات در سریع‌ترین زمان ممکن حداقل خواسته خانواده وزنه برداری از وزارت ورزش است و در این راه شرایط برای برگزاری مجمع کاملاً مساعد است.   منبع: تسنیم

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۹۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قایقران‌ها را با تمرین پشت سد به جنگ المپیک نفرستید

ملی‌پوشان قایقرانی با کمترین امکانات توانستند چهار سهمیه در المپیک پاریس بگیرند و اکنون تمام نگاه‌ها به سمت فدراسیون است که با چه شرایطی این نفرات را راهی پاریس می‌کند.

به گزارش ایسنا، قایقرانی ایران در مسابقات انتخابی المپیک نمایش خوبی داشت و حاصل آن دو سهمیه در آب‌های آرام (کانو و کایاک یک نفره ۱۰۰۰ متر مردان) و دو سهمیه در رویینگ (یک نفره و دونفره زنان) بود.

همچنین کسب سهمیه المپیک با تاریخ‌سازی همراه بود و قایقرانی توانست برای اولین بار در قایق دونفره صاحب سهمیه المپیک شود.

مسلما نمایش خوب قایقرانی نباید تنها صرفا به حضور در المپیک ختم شود بلکه انتظار می رود شاهد عملکرد متفات نسبت به ادوار گذشته باشیم.

گرفتن مدال المپیک در حال حاضر کار بسیار سختی برای قایقرانی ایران محسوب می شود و در پاریس کسی انتظار مدال از این رشته ندارد اما صعود به فینال A و B می‌تواند عملکرد خوبی برای قایقرانی باشد اما این نتیجه چگونه به دست می‌آید؟

قایقرانی سه ماه حساس را پیش رو دارد تا بتواند به بهترین نحو آماده شود اما کمبود برخی امکانات  شرایط سختی را برای ملی‌پوشان رقم زده است.

ملی‌پوشان رویینگ بارها از نداشتن پیست استاندارد (۲ کیلومتر) گلایه کرده‌اند اما  در این سال‌ها هیچ چاره‌ای اندیشیده نشده است. پاروزنان مجبور هستند در دریاچه آزادی که مسافت هزار متر دارد، تمرین کنند و یا پشت سدها بروند. در واقع بدون تمرین در شرایط نرمال به مسابقات رفته‌اند با این وجود توانسته‌اند همپای کشورهای دیگر رقابت کنند.

پس از بازگشت از انتخابی المپیک هم قایقرانان خواستار حمایت بیشتر شدند. آنها عنوان کردند نیاز به اسپانسر دارند چون مکمل‌ را هم از جیب خود تهیه می‌کنند و همچنین به تمرین در پیست استاندارد نیاز دارند و این مسئله با  اردو زدن در کشورهای دیگر که پیست استاندارد دارند، محقق می‌شود.

در واقع با توجه به شرایط موجود موفقیت قایقرانی در المپیک بستگی به فدراسیون دارد که در این سه ماه پیش رو چه شرایطی را فراهم می‌کند. المپیک رویداد بزرگی است و قطعا خیلی از کشورها با برنامه منسجم وارد آن می‌شوند بنابراین فدراسیون ایران نیز باید از فکر اینکه قایقرانان با تمرین در دریاچه آزادی که یک روز آب دارد و روز دیگر درگیر کم شدن عمق آب می‌شود، بیرون بیاید و در فاصله کمتر از سه ماه تا المپیک به فکر اردوی با کیفیت بلند مدت  در یک کشور خارجی برای  پنج پاروزن اعزامی به المپیک باشد.

ورزشکاران رویینگ، کانو و کایاک کار خود را با گرفتن سهمیه المپیک انجام دادند و اکنون دیگر وظیفه فدراسیون است شرایطی فراهم کند تا ورزشکار به جای اینکه دغدغه تمرین یا پرداخت هزینه مکمل از جیب داشته باشد، صفر تا صد تمرکز خود را روی تمرین بگذارد.

اکنون تمام نگاه‌ها به فدراسیون قایقرانی است که چگونه پنج ورزشکار خود را برای المپیک آماده می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • استقلال و یاسین سلمانی، بیرانوند و سپاهان!
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • قایقران‌ها را با تمرین پشت سد به جنگ المپیک نفرستید
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • برنامه ریزی برای دونده های شانس کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • شجاعی: علت پشت کردن بازیکنان به تیم ملی والیبال باید روشن شود/ کسب سهمیه المپیک شرط دارد