Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@05:58:09 GMT

تبدیل تهدید به فرصت /بدهکاری که کارآفرین شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۹۹۸۸

تبدیل تهدید به فرصت /بدهکاری که کارآفرین شد

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،عزیر بابوری کار آفرین تایبادی با توجه به انگیزه راه‌اندازی این کارگاه تولیدی گفت: دو سال گذشته فردی مقداری زعفران به ارزش ۹۰۰ میلیون ریال را خریداری و پول آن را پرداخت نکرد  من هم به جای بخشی از طلبش  دستگاه زعفران‌خشک‌کن برداشتم.و این اقدام باعث اولین کارگاه تولید خشک‌کن گل‌محمدی در تایباد  در روستای خیرآباد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی به‌ عنوان اولین فرد فعال در عرصه خشک‌کن گل‌محمدی در تایباد، تصریح کرد: همین انگیزه سبب شد تا ۶ دستگاه خریداری کرده و در زمان برداشت گل‌محمدی روزانه تا حدود ۵۰۰ کیلوگرم گل را خشک و به بازار عرضه کنم.
این کارآفرین ۲۵ ساله گفت: گل‌محمدی یک ماه در سال بازدهی دارد و زمان برداشت آن از اواخر فروردین به مدت ۳۰ روز است و به دلیل حساسیت بالایی که این محصول دارد سریع باید خشک شود تا آفت نگیرد.
بابوری با اشاره به راه‌اندازی اولین کارگاه تولید خشک‌کن گل‌محمدی در تایباد افزود: با استقبال بی‌نظیر کشاورزان از این طرح از بهمن‌ماه سال گذشته اقدام به خریداری سه‌دستگاه خشک‌کن پیشرفته به ارزش ۶۶۰ میلیون ریال کرده و در فضای ۹۰ مترمربع این کار را توسعه دادم که در مجموع با هزینه حدود یک‌میلیارد ریال راه‌اندازی شد.
وی تصریح کرد: اکنون این کارگاه توان خشک‌کردن روزانه حدود ۲ تن گل‌محمدی را دارد و هر دستگاه تا ۱۰۰ کیلوگرم گل‌تر را در زمان یک ساعت به‌طور کامل خشک می‌کند.
کارآفرین تایبادی گفت: در این کارگاه ۱۵ نفر به‌صورت مستقیم در سه شیفت مشغول به فعالیت هستند و بیش از ۲۰۰ خانوار به صورت غیرمستقیم اشتغال دارند.
بابوری افزود: گرمای هوا بهترین زمان برای باروری این محصول است پارسال ۲۴ روز گل برداشت شد و امسال با توجه به شرایط آب و هوا در شهرستان پیش‌بینی می‌شود ۳۰ روز این محصول بارور باشد.
وی در ادامه بیشترین صادرات این محصول را به شهر‌های شیراز و کاشان اعلام کرد و افزود: یکی از بزرگترین مشکلات این تولید کمبود نیروی انسانی در بخش پرکردن گل‌محمدی است اگر در این زمینه نیرو تامین شود می‌توان بازار عرضه گل خشک را به استان‌های بیشتری انجام داد.
این کارآفرین تایبادی با توجه به مشکلات اقتصادی پیش‌رو در کار‌های تولیدی گفت: سرمایه برای راه‌اندازی کارگاه تولیدی به هر نحوی که شده فراهم می‌شود، اما بخش مهم در فعالیت‌های تولیدی بازار عرضه برای محصول است، در این بخش حمایت مسولین باید از شعارمحوری خارج شده و به مرحله اجرایی برسد.
بابوری افزود: این مجموعه با تمام توان در طول یک‌ماه برداشت گل برای تولید بیشتر شبانه‌روز تلاش می‌کنند، اما امیدواریم بازدید مسولان فقط صرفا جهت دیدن مکان نباشد و در راستای حمایت از تولیدکنندگان برنامه‌ریزی‌هایی شامل ایجاد بازار فروش به ویژه در استان‌های دیگر انجام دهند.

  انتهای پیام//ف.غ              

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۹۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، عبدالرضا سید احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

از آغاز برداشت چغندر قند در استان تاکنون ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندر قند استان خوزستان انجام شده است.

 پیش بینی می‌شود امسال بیش از از این میزان بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی
  • برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • افت سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی/ ۳۸ کارگاه گلاب‌گیری در فرخد فعال هستند
  • رونق کنسرت‌ها تهدید یا فرصت؟
  • برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز