Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بانکوک با توجه به وقوع موارد متعدد کلاهبرداری اینترنتی در تایلند که منجر به خسارت های مالی برای برخی مسافران ایرانی شده، نسبت به مبادلات مالی با شرکت های تجاری تایلند هشدار داد و خواستار رعایت نکات امنیتی در امور مالی و بازرگانی شد.

به گزارش ایرنا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در بانکوک درپی دریافت شکایت های بسیار از سوی ایرانیانی که متحمل خسارت مالی سنگین بابت کلاهبرداری های اینترنتی در تایلند شدند این هشدار را صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفارت ایران در بانکوک به فعالیت شرکت های جعلی که در برخی از وبسایت‌ ها معرفی شده و در زمینه ‌های مختلف به خصوص در حوزه کاغذ فعال هستند اشاره کرده و به شرکت‌ها و بازرگانان ایرانی توصیه کرده است که احتیاط بیشتری را همراه با رعایت موارد امنیتی رایج در امور تجارت بین المللی بکار ببندند.

سفارت ایران از تجار ایرانی خواسته پیش از هرگونه مراوده بازرگانی با شرکت‌های تایلندی، ابتدا طی تماس با این سفارت، نسبت به اصالت شرکت مورد نظر و متعاقب آن اعتبار سنجی آن اقدام کنند.

همچنین توصیه شده قبل از حصول اطمینان لازم نسبت به اعتبار شرکت طرف معامله، از واریز هرگونه وجه تحت هر عنوان به حساب های اعلام شده طرف ‌مقابل خودداری شود و در صورت اعلام طرف مقابل مبنی بر تغییر شماره حساب بانکی خود، سریعا مراتب را به صورت تلفنی با شرکت مورد نظر و یا این سفارت در میان بگذارند و پس از کسب اطمینان از صحت تعلق حساب جدید به طرف مقابل اقدام کنند.

همچنین از بازرگانان ایرانی خواسته شده، واریز هرگونه وجه به حساب‌های بانکی داخل تایلند که توسط شرکت های فعال در خارج از تایلند ارائه می‌ گردد نیز بررسی شود و پس از حصول اطمینان اقدام لازم صورت پذیرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بانکوک با هدف صیانت از حقوق هموطنان و به منظور پیشگیری از وقوع کلاهبرداری اینترنتی دو خط 006623900871 و 006623900868را برای ارایه اطلاعات و پاسخگویی به تجار در نظر گرفته است که کارمندان بخش اقتصادی سفارت از این طریق مشاوره لازم را به اتباع ایرانی ارایه می کنند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تایلند کلاهبرداری سفارت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۰۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| نظرات جالب تجار خارجی در مورد ایران اکسپو ۲۰۲۴

ایران اکسپو ۲۰۲۴ نمایشگاهی از کالاهای ایرانی در حوزه صادرات است که برای ششمین بار در اردیبهشت ۱۴۰۳ در نمایشگاه بین‌المللی در تهران برپا شد، در این نمایشگاه نزدیک به ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان از حدود ۸۰ کشور دنیا به همراه ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی از داخل کشور حضور داشتند.

کد خبر 750543

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • مخالفت شدید روزنامه وابسته به سپاه با ممنوعیت جدید ورود زنان به ورزشگاه‌ها: این یعنی اعتراف به شکست فرهنگی/ مراقب پیامدهای بین‌المللی این اقدام باشید
  • ۲۵ میلیون تومان بدهید گواهینامه تقلبی بگیرید!/ مراقب باشید مرتکب قتل عمد نشوید
  • شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی رسید جعلی بانک
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • درخشش تنیسور‌های ایرانی در مسابقات سطح یک آسیا
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید
  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  • فیلم| نظرات جالب تجار خارجی در مورد ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • مراقب وزش باد خیلی شدید در تهران باشید + جزئیات