Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی صبح چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره اقدام امروز ایران برای کاهش سطح تعهدات در قالب برجام گفت: جمهوری اسلامی ایران توانست با سیاست هوشمندانه خود رفتار نفاق‌گونه دولت آمریکا را در سطح افکار عمومی جهان نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌تر آمریکا ادعا می‌کرد که ایران اهل مذاکره نیست؛ ایران وارد مذاکره شد و برجام به دست آمد.

وی ادامه داد: آمریکایی ها همچنین ادعا کردند ایران ملتزم به تعداتش نخواهد بود؛ ۱۴ گزارش از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منتشر شد که پایبندی ایران را تایید کرد. بعدا صحبت‌های دیگری کردند مبنی بر اینکه ایران در کشورهای دیگر دخالت می‌کند که گفتیم ربطی به برجام ندارد. بعد مسائل موشکی را مطرح کردند که در قصطعنامه ۲۲۳۱ این موضوع تبیین شده بود.

صالحی افزود: بخصوص بعد از اینکه آمریکا از برجام خارج شد آنها می‌خواستند ما را به دام خود بیندازند و مدیریت‌مان کنند که با اقدام ایران و صبر راهبردی رفتار منافقانه آنها بلااثر ماند و ایران مظلومیت خود را در افکار عمومی جهان نشان داد و ظالمیت آنها را هم جا انداخت.

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: دولت آمریکا مدعی است که بنیانگذار سازمان ملل است و می‌گفت همه باید ملتزم به قطعنامه‌ها باشند اما خودش قطعنامه را بلااثر می‌کند. همه این‌ها گویای این است که دولت آمریکا در تلاش برای تحریک جمهوری اسلامی ایران است اما ایران با درایت و هوشمندی و صبوری دست آمریکا را برای جهان رو کرد.

وی گفت: صحبتی که امروز آقای روحانی مطرح کردند مبنی بر بند ۲۶ برجام است که می‌گوید هرزمان ما تشخیص دهیم طرف مقابل به بخشی از تعهداتش عمل نکرده می‌توانیم بخشی از تعهدات خود را تعلیق کنیم. امروز ایشان فرمودند که براساس این بند و حق ایران، بایستی یک توازن بین تکلیف و حقوق باشد.

صالحی تصریح کرد: همانطور که رئیس جمهوری اعلام کردند، از امروز به بعد آب سنگین و اورانیوم تولید شده در کشور به فروش نخواهد رسید. این بدان معنا است که دیگر ملزم به رعایت سقف ۳۰۰ کیلو برای اورانیوم غنی شده ۳.۶۷ و همچنین سقف ۱۳۰ تن برای آب سنگین نیستیم و دیگر التزامی به رعایت این سقف‌ها نداریم.

وی ادامه داد: آخرین اقدامی که آمریکا کرد نیز این بود که تلاش کرد بخشی از حقوق ما را هم در فروش اورانیوم غنی شده از ما بگیرد. براین اساس و سیر تحولات و عدم پرکردن خلاء خروج آمریکا از برجام؛ جمهوری اسلامی ایران امروز این قدم را برداشت و عدم فروش آب سنگین را اعلام کرد و ما دیگر ملتزم به سطح ۱۳۰ تن برای آب سنگین نیستیم و در حقیقت پیام رئیس‌جمهور این بود.

صالحی تاکید کرد: همچنین این مساله برای ۶۰ روز است و اگر در این ۶۰ روز آنها توانستند نظرات ایران را تامین کنند، ایران شرایط را به حالت امروز برمی گرداند و اگر کماکان بخواهند بر بدعهدی خود بمانند ایران هم قدم های بعدی را خواهد برداشت. ما بحث خروج از برجام نداریم بلکه در چهارچوب برجام از حقوقی که برای ما مشخص شده استفاده خواهیم کرد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: برجام آب سنگین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۰۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکاتی که باید هنگام استفاده از کنسرو‌ها رعایت کنید

دکترای تخصصی علوم و صنایع غذایی گفت: از مصرف قوطی کنسرو‌هایی با سطح چرب، باد کرده، دارای نشتی و یا با ظاهر غیر نرمال و دارای کف جدا پرهیز کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سعیده شجاعی علی‌آبادی درباره مصرف کنسرو‌های آماده مصرف مثل رب‌گوجه فرنگی، عوارض نجوشاندن کنسرو تن‌ماهی و ضرب‌دیدگی قوطی کنسرو مواردی را مطرح کرد.

وی با اشاره به اینکه رب‌گوجه فرنگی در دسته مواد غذایی اسیدی قرار دارد افزود: پس از باز شدن درب قوطی کنسرو محیط مناسبی برای رشد کپک‌ها ایجاد می‌شود.

شجاعی ادامه داد: کپک‌ها توانایی تولید توکسین‌هایی تحت عنوان مایکوتوکسین‌ها را دارند که معمولاً باعث ایجاد مسمومیت‌های مزمن بر اثر مصرف طولانی مدت غذا‌های آلوده به آن‌ها می‌شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: در رب گوجه‌فرنگی رشد کپک‌ها می‌تواند باعث ایجاد مایکوتوکسین‌هایی مانند آلترناریول و پاتولین شود و از آنجایی که امکان نفوذ این ترکیبات به بخش‌هایی از رب گوجه که در آن‌ها کپک دیده نمی‌شود وجود دارد، بنابراین توصیه می‌شود که از مصرف رب کپک زده پرهیز شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کنسرو تن‌ماهی در دسته غذا‌های کم اسید بوده و کنسرو کردن آن در قوطی امکان رشد باکتری کلستریدیوم بوتولینوم را فراهم می‌کند، اضافه کرد: کلستریدیوم بوتولینوم باکتری است که توانایی تولید نوروتوکسین بسیار سمی را دارد، البته در صنعت با انجام استریلیزاسیون تجاری در دمای بالای ۱۰۰ درجه سانتی گراد اسپور این باکتری و در نتیجه امکان تولید توکسین به نزدیک صفر می‌رسد، بنابراین امکان نگهداری کنسرو تن ماهی در دمای محیط بدون نیاز به نگهدارنده وجود خواهد داشت.

شجاعی ادامه داد: کفایت فرایند حرارتی که در صنعت تولید کنسرو تن ماهی اعمال می‌شود، نگرانی وجود توکسین را در قوطی کاهش داده، اما همچنان توصیه اکید این است که قبل از مصرف کنسرو ماهی را برای ۲۰ دقیقه بجوشانید.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نگرانی اصلی را در مورد تولید بوتولیسم، تولید کنسرو‌های خانگی و غذا‌های کم اسید عنوان کرد و گفت: به‌دلیل عدم کفایت فرایند حرارتی احتمال تولید توکسین در کنسرو‌های خانگی وجود دارد.

نحوه مصرف باقی‌مانده کنسرو ماهی از دیگر مواری بود که شجاعی به آن اشاره کرد و ادامه داد: توصیه می‌شود که باقی مانده تن ماهی مصرف نشود، اما در غیر این صورت، در دمای یخچال (حداکثر ۳ درجه ساتی گراد) و نهایتاً برای مدت سه تا چهار روز قابل نگهداری است.

وی هشدار داد: از مصرف کنسرو‌هایی که قوطی‌های آن بادکرده، سطح چرب یا دارای نشتی دارند و یا قوطی‌هایی که ظاهر غیر نرمال و کف دار شده‌اند پرهیز کنید.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: توجه داشته باشید اگر قوطی کنسرو مشکلاتی همچون بادکردگی، چربی در سطح و یا ظاهر غیرنرمال دارد، برای دور ریختن آن هم دقت کنید، این کنسرو‌ها را در بسته‌بندی پلاستیکی و در دولایه انجام دهید و توجه داشته باشید که قوطی و محتویات آن را جدا از زباله‌های قابل بازیافت امحا کنید.

دیگر خبرها

  • شانس بالای ایران برای تصاحب مدال‌های طلای آمریکا و ژاپن
  • خزاعی: انصاف را در اظهار نظر رعایت کنیم
  • نکاتی که باید هنگام استفاده از کنسرو‌ها رعایت کنید
  • رکوردشکنی فروش طلا در حراج امروز/ ۳۱۹ کیلو طلا فروخته شد
  • کمالوندی: ما به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیستیم
  • افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • آخرین قیمت گوشت و دام زنده اعلام شد
  • واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه
  • میزان تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلو وات ساعت گذشت