Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@16:04:06 GMT

کمیسیون میراث فرهنگی اتاق بازرگانی قزوین آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۱۱۶۹

کمیسیون میراث فرهنگی اتاق بازرگانی قزوین آغاز به کار کرد

به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین در مراسم راه اندازی این کمیسیون که در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی قزوین برگزار شد،گفت: کمک به جذب سرمایه گذار و رونق گردشگری از مهم ترین اهداف راه اندازی این کمیسیون به شمار می رود.
علیرضا خزائلی گفت: قزوین با سابقه 1800 ساله در حوزه شهرنشینی دارای نقش تاریخی، ژنتیکی و سرزمینی مهمی است و تمام سوابق گذشته این شهر می‌تواند از منابع توسعه پایدار آینده محسوب شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خزائلی اظهار داشت: تداوم حضور قزوین در تصویب نامه شهرهای آبی- خاکی جاده ابریشم که به امضای عالی ترین مقامات وقت استان رسیده، یک فرصت بی نظیر و مزیت رقابتی مطلق برای قزوین به شمار می‌رود.
مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین نیز در خصوص این کمیسیون گفت: با استفاده از ظرفیت‌های بی‌شمار گردشگری و موقعیت ژئوپلتیک منطقه قزوین، به راحتی می توانیم خلق ثروت کرده و معضلاتی چون بیکاری را با استارت آپ های متنوعی که امروزه به وجودآمده کاهش دهیم.
وی افزود: با بهره مندی از رشته های متنوع گردشگری همچون توریسم درمانی، توریسم مذهبی،گردشگران آثار تاریخی،گردشگران تفریحی و جاذبه های طبیعی استان می توان قزوین را به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری معرفی کرد.
در ادامه این جلسه، ضمن بررسی نقطه نظرات و پیشنهادات در حوزه های مرتبط با صنعت گردشگری و تدوین نقشه راه گردشگری استان قزوین مقرر شد با حضور یکی از معاونین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نمایندگان دستگاه های ذیربط ، مسایل مربوط به طرح های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار در حوزه گردشگری درکمیسیون تخصصی گردشگری اتاق بازرگانی قزوین طرح و بررسی شود و نتیجه آن در صحن شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان ارائه شود.
3013
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استفاده از ظرفیت توسعه پایدار ثروت صنایع دستی و گردشگری کشاورزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۱۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، از تعطیلی اماکن تاریخی– فرهنگی استان در روز شنبه، پانزدهم اردیبهشت‌،سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان، محمد ثابت‌اقلیدی، امروز_ پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) اماکن تاریخی فرهنگی تحت پوشش این اداره کل در روز شنبه پانزدهم اردیبهشت تعطیل خواهد بود.

وی افزود: در این روز مجموعه‌های تاریخی- فرهنگی حافظ، سعدی، ارگ کریم‌خانی، موزه سنگ‌های تاریخی هفت تنان، موزه پارس، موزه گرمابه وکیل در شیراز تعطیل است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس همچنین تاکید کرد: میراث‌های جهانی تخت جمشید و موزه تخت جمشید، پاسارگاد، بی‌شاپور، تنگ چوگان، موزه بی‌شاپور، کاخ اردشیر فیروزآباد، کاخ ساسان سروستان، مجموعه‌های باستانی نقش رستم و نقش رجب و موزه مردم‌شناسی کازرون، نیز پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان نخواهد بود.

کد خبر 750053

دیگر خبرها

  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • افتتاح هتل در ارومیه