Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@02:13:00 GMT

آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۱۴۹۴

آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العین؛ آیین افتتاحیه این رقابت‌‌ها شب گذشته (17 اردیبهشت) در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی و صنعت دبی برگزار شد.   در این رقابت‌ها که تا 14 رمضان ادامه دارد، نمایندگان 90 کشور جهان ىر رشته حفظ کل قرآن به رقابت می‌پردازند.
در مسابقات قرآن جایزه دبی،  شرکت‌کنندگان قبل از اجرا در سکوی مسابقات، یک آزمون اولیه در هتل از آنها گرفته می‌شود تا کمیته داوران از سطح بالای آن‌ها در حفظ قرآن اطمینان پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  برگزاری مسابقات ترتیل قرآن از دیگر برنامه‌هایی است که در حاشیه این رقابت‌ها برگزار می‌شود و علاوه بر این، حضور و پیگیری این مسابقات جهت گوش دادن به تلاوت شرکت‌کنندگان و نقطه‌نظران اعضای کمیته داوری برای عموم آزاد است.
مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی از بزرگترین رقابت‌های قرآنی در سطح جهان است که در رشته حفظ کل قرآن برگزار می‌شود و مسابقه ترتیل قرآن نیز در پایان این رقابت‌ها و با حضور برترین‌های رشته حفظ برگزار می‌شود. از نخستین دوره این مسابقات تاکنون بیش از 2300 نفر از حافظان قرآن از کشورهای مختلف اسلامی و غیراسلامی حضور داشته‌اند.
احمد زاهد، عضو کمیته برگزارکننده مسابقات و رئیس بخش رسانه‌ای جایزه بین‌المللی قرآن دبی با اشاره به اینکه این جایزه خادم تمامی حافظان کتاب الهی در سراسر دنیا است، گفت: جایزه بین‌المللی قرآن دبی از حمایت شیخ محمد بن راشد آل‌مكتوم، نخست‌وزیر امارات برخوردار است.
رقابت‌های بین‌المللی قرآن جایزه دبی همه ساله در ماه رمضان و در رشته حفظ کل قرآن برگزار می‌شود و «محمدرضا ولی محمدی»، نماینده جمهوری اسلامی ایران در بیست‌وسومین دوره این رقابت‌ها است.   همچنین، در مسابقات قرآن جایزه دبی همه ساله یکی از علما و فضلای جهان اسلام به‌عنوان شخصیت اسلامی انتخاب می‌شود که امسال «جمعه ماجد»، از فعالان اجتماعی و علمی امارات با توجه به خدمات و دستاوردهای او در امارات و کشورهای عربی به این لقب دست یافت. جمعه الماجد وی مؤسس نخستین انجمن خیریه عربی جهت حمایت مادی از خانواده‌های نیازمند در امارات است که تاکنون خدمات عدیده‌ای را به این کشور داشته است.
خدمت‌رسانی به بیماران نیازمند جهت معالجه و درمان، تأسیس مدارس خیریه محلی برای افرادی که توانایی پرداخت هزینه‌های آموزش را ندارند، تأسیس دانشکده مطالعات اسلامی و عربی، تأسیس کتابخانه عمومی با عنوان مرکز فرهنگ و میراث «جمعه ماجد» در دبی شامل بیش از 250 هزار نسخ خطی، 300 هزار عنوان کتاب، 6 هزار عنوان مجله و روزنامه و هزاران پایان نامه و رساله دانشگاهی از دیگر فعالیت‌های جمعه الماجد است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن بین الملل مسابقات قرآن بیست و سومین دوره جایزه دبی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۱۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات بین المللی دوومیدانی دبی| اسماعیل نژاد برنزی شد/ قهرمانی امیریان در رقابت ۸۰۰متر

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جریان برگزاری رقابت ماده ۱۰۰متر مسابقات بین المللی دو و میدانی دبی حمیده اسماعیل نژاد در جایگاه سوم ایستاد.

بر همین اساس این بانوی دوهای سرعت کشورمان موفق شد با ثبت حد نصاب ۱۱.۷۴ثانیه در جایگاه سوم رقابت ۱۰۰قرار گیرد و مدال برنز را کسب نماید.

همچنین در جریان برگزاری رقابت ماده ۸۰۰متر مسابقات بین المللی دو و میدانی دبی علی امیریان در جایگاه نخست ۸۰۰متر ایستاد.

بر همین اساس این دونده دوهای  نیمه استقامت کشورمان موفق شد با ثبت حد نصاب ۱:۴۷.۷۴دقیقه زودتر از سایر رقبا از خط پایان عبور کرد و طلایی شد. 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۸۰ فرهنگی در مسابقات قرآن و عترت درمبارکه
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات بین المللی دوومیدانی دبی| اسماعیل نژاد برنزی شد/ قهرمانی امیریان در رقابت ۸۰۰متر
  • با معرفی تیم‌های قهرمان؛ مسابقات بین‌المللی تنیس ساحلی به پایان رسید
  • رقابت شطرنج باز استان در مسابقات بین المللی امارات
  • معرفی تنیسور‌های مرحله نیمه نهایی رقابت‌های بین المللی ساحلی کیش
  • تداوم شکست بوکسورهای ایرانی در مسابقات قهرمانی امید و جوانان آسیا
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان شیراز آغاز شد
  • صعود مدعیان به نیمه‌نهایی رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی
  • آغاز مسابقات کریکت نابینایان ‌در مزار شریف