Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-01@23:30:30 GMT

«دهه شصت» قصه نسل من است/پرچم‌دار یعنی چه، مگر المپیک است؟

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۱۵۱۰

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالجبار کاکایی (شاعر) که در عرصه ترانه‌سرایی نیز فعال است و طی این سال‌ها با خوانندگان مختلفی همکاری کرده، در آخرین فعالیت هنری خود ترانه «دهه شصت» را سروده که حمید هیراد آن را خوانده است.

عبدالجبار کاکایی به تازگی یادداشتی در صفحه اینستگرامش منتشر کرده که مضمون و محتوای آن درباره تاریخ مدرن ایران و ربط آن به آرمان‌گرایی ملی و آرمان‌گرایی فردی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن یادداشت او به شرح زیر است:

«تاریخ ایران مدرن، دهه متفاوتی بود. خیز برداشتن ملتی مصمم برای احیای عدالت‌طلبی که با مشروطه آغاز شد و شکست‌های تلخ و ناکامی‌های ویرانگر که سبب خلق آثار هنری و ادبی شد. پیشتر نیز قطعه «زمستان» اخوان و «سال بد سال باد سالی که غرور گدایی کرد» شاملو محصول تلخ‌کامی مزمن ایرانی بود، از جمله احساسات قربانی شده زیر پای آرمان‌خواهی ملی، عشق زمینی و مقدس و زندگی‌ساز آدمهایی است که در این تلاطم و گرداب افتادند.  شعر «دهه شصت» قصه نسل من است که بهترین سال‌های زندگی و جوانی‌اش را پای آرمانخواهی گذاشت و گاهی رفیق و گاهی دوست و گاهی «برادر» شد و آرمان‌های فردی‌اش را پای آرمان‌های ملی‌اش قربانی کرد تا سرنوشت تاریخی نسلش را عوض کند، اما توفیق نیافت، این میل به زندگی بهتر، همچنان در نسل‌های ما هست ، امیدوارم این کلمات بیش از آن که رنج‌مویه تلقی شود، شور آرمان‌گرایی و امید به زندگی بهتر را در جوانان میهنم ایجاد کند.»

کاکایی در پاسخ به یکی از کاربران که از او درباره دلیل حمایتش از حمید هیراد پرسیده و سوال کرده که آیا قصدتان این است که حمید هیراد را پرچم‌دار دهه شصتی‌ها بدانید؟ گفته است: «ذهن‌تان را خودآگاه در اختیار داشته باشید. پرچم‌دار یعنی چه؟ مگر المپیک است؟حقیقتأ من اصلأ به ذهنیت شما فکر نمی‌کنم. موضوع شعر برای من مهم‌تر از دغدغه شماست.»

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ادبیات برج میلاد شعر عبدالجبار کاکایی موسیقی موسیقی پاپ وزارت ارشاد تاریخ ایلنا ترانه کنسرت کاربر بنیاد رودکی تالار وحدت آهنگساز احمد شاملو مهدی اخوان ثالث ترانه سرایی دهه شصت شعر کلاسیک شعر نو حمید هیراد ترانه چه شد تک آهنگ اینستگرام تاریخ ایران مدرن شعر معاصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۱۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیزنکوت: اسموتریچ و بن غفیر تهدیدی برای امنیت اسرائیل هستند

گادی آیزنکوت در بیانیه‌ای که عصر سه‌شنبه منتشر شد، گفت: «کابینه اهداف جنگ را شش ماه پیش تعیین کرد و در آخرین روز، دو تن از اعضای کابینه (اسموتریچ و بن غفیر) با تهدید سیاسی از باج‌گیری استفاده کردند. وی تاکید کرد که "اخاذی پدیده خطرناکی است که به امنیت اسرائیل آسیب می‌رساند. "

رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل افزود: من تنها در دولتی (کابینه ای) شریک خواهم بود که تصمیمات خود را بر اساس منافع اسرائیل و نه بر اساس ملاحظات سیاسی اتخاذ می‌کند.

اظهارات آیزنکوت پس از آن بیان شد که وزیر دارایی اسرائیل بار دیگر مخالفت خود را با به تعویق انداختن تهاجم اسرائیل به شهر رفح اعلام کرد و گفت: "اقدامی جزئی وجود ندارد. رفح، دیرالبلاح، نصیرات - نابودی مطلق".

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در کنفرانس مطبوعاتی که در پایان نشست ویژه حزبش برگزار شد، گفت: اسرائیل باید بین پیروزی و حل و فصل و بین شکست و ذلت که آینده ما را به خطر می‌اندازد، یکی را انتخاب کند.

به گفته وی، «پذیرفتن توافق تبادل اسرا در دستور کار بی‌تردید به معنای برافراشتن پرچم سفید و پیروزی حماس است.»

او خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت: "از شما خواهش می‌کنم، پرچم سفید را برافراشته نکنید - اجازه ندهید سنوار دوباره ما را تحقیر کند. "

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی، به نوبه خود، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و وزرای او را "دیوانه‌های غیرمسئول" توصیف کرد و تاکید کرد که اسرائیل اسیر دست آنها شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • پرچم های بزرگ پرسپولیس روی سکوهای ورزشگاه آزادی / فیلم
  • چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری از ایران فردا | برخوردها از سال ۸۸ جامعه را پیچیده‌تر کرده | تنش‌های بزرگ در دل رخدادهای کوچک است!
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری ایران فردا / قواعد بازی حکومت و جامعه پیچیده‌تر شده
  • آیزنکوت: اسموتریچ و بن غفیر تهدیدی برای امنیت اسرائیل هستند
  • غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟
  • شرایط مشابه گرایی با رقیب برادرش؛ در ۸۲ کیلو کشتی نمی‌گیرد
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • افعی تهران، راسکولنیکُف و احساس منحصر به فرد بودن در جهان
  • استقبال خانواده از سرمربی قهرمان آسیا با پرچم متبرک