Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-رئیس دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: فضاسازی و تبلیغات و جنگ روانی که آمریکا آغاز کرده بود، مختصری در بازار اثر گذاشت و فکر می‌کنم سخنان امروز روحانی در زمینه باقی ماندن برجام به قوت خود، در بازار اثر می‌گذارد.

 محمود واعظی در پایان جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که موضع ایران در قبال احتمال به نتیجه نرسیدن اقداماتش درباره حفظ برجام چیست، اظهار کرد: مطالبی که لازم بود هم در بیانیه شورای عالی امنیت ملی مطرح شد و هم آقای رئیس‌جمهور امروز درباره این موضوع صحبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در این دو ماه دو اقدام اساسی انجام می‌دهیم که اگر به نتیجه رسیدیم برمی‌گردیم به روز قبل از امروز اما اگر به نتیجه نرسیدیم مرحله دوم را اجرایی می‌کنیم.

 وی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت گزینه کوپنی کردن کالاهای اساسی را در نظر دارد یا نه اظهار کرد: آنچه برای دولت مهم است این است که قیمت کالاها باید کنترل شود و به نوعی باید برخی از کالاهایی که با ارز چهار هزار و دویست تومانی عرضه می‌شود چون متاسفانه به دست دلال‌ها افتاده و اینها را بخش خصوصی دارد وارد می‌کند به علت اینکه ارزاق مردم و کاغذ هست تحت نظارت جدی قرار گیرد و قیمت آن پایین‌تر بیاید که دولت تمهیداتی را به طور منظم در این زمینه دنبال می‌کند.

واعظی تاکید کرد: آقای رئیس‌جمهوری هم امروز در جلسه دولت به وزیر صمت و کشاورزی دستور دادند که به جد این موضوع را دنبال کنند تا مردم آسایش داشته باشند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری ادامه داد: قرار بر این است که هم در تهران و هم شهرستان‌ها به مناسبت ماه رمضان کالاها علاوه بر مغازه‌ها در میادین تره بار و بازارچه‌ها عرضه شود تا مردم راحت‌تر نیازهای خود را برطرف کنند و با قیمت مناسب‌تر آنها را خریداری کنند.

واعظی درباره احتمال کوپنی شدن کالاهای اساسی تاکید کرد: وقتی که قرار است گزینه‌ها بررسی شود با توجه به شرایطی که داریم طبیعی است که همه آنها را مورد توجه قرار می‌دهیم اما مهم است که کدام گزینه انتخاب می‌شود که هنوز تصمیم‌گیری نهایی انجام نشده است.

 وی با اشاره به ارائه گزارشی از وضعیت سیل‌زدگان و بازسازی خانه‌های آنان در جلسه امروز هیئت دولت اظهار کرد: این گزارش را آقای رحمانی فضلی ارائه کردند و از سوی دیگر دنبال منابع برای عملی شدن قول‌هایی هستیم که به مردم دادیم و این موضوعات را در جلسه امروز مورد توجه قرار دادیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش که آیا گرانی دلار در روزهای اخیر برای تامین کمبود بودجه دولت است، تاکید کرد: اصلا اینطور نیست. سیاست دولت این است که قیمت دلار پایین‌تر بیاید و بانک مرکزی هم تلاش خود را انجام می‌دهد اما از آنجا که قرار بود امروز ایران تصمیم خود را درباره برجام اعلام کند، با توجه به فضاسازی و تبلیغات و جنگ روانی که آمریکا آغاز کرده بود، مختصری در بازار اثر گذاشت و فکر می‌کنم سخنان امروز روحانی در زمینه باقی ماندن برجام به قوت خود، در بازار اثر می‌گذارد.

منبع: ایلنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۲۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی بندر بوشهر از مطالبات فعالان اقتصادی در بوشهر

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر لایروبی بندر و اعمال تخفیفات سود بازرگانی را مطالبات‌ مهم فعالان اقتصادی بخش خصوصی در بوشهر دانست و گفت: امید می‌رود با هم‌افزایی مسئولان استان و منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی شاهد تحقق آنها باشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، خورشید گزدرازی ظهر امروز در نشست اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و جمعی از اعضای این مجموعه با ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به تعامل بسیار خوب اتاق بازرگانی با  مجموعه گمرک اظهار داشت: با توجه به تراکم و ماندگاری کالا در اسکله در بندر بوشهر برای رقابت‌پذیر بودن گمرکات استان بوشهر از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی 2 در تخلیه و ترخیص کالا در انبارهای آن منطقه استفاده شود.

وی با بیان اینکه این امر نقش مهمی در تسهیل امور و رونق اقتصاد استان خواهد داشت، افزود: با توجه به شعار سال مقام معظم رهبری بخش خصوصی و تشکل‌های زیرمجموعه اتاق بازرگانی از ارکان اصلی تحقق شعار سال هستند.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر یکی از دغدغه‌های مهم فعالان اتاق بازرگانی بوشهر را بهبود فضای کسب‌وکار دانست و افزود: طی چند سال گذشته با توجه به پایش‌های کسب‌وکارها که در استان بوشهر صورت گرفته آمارهای مناسب ثبت نشده است.

گزدرازی، یکی از مطالبات بخش خصوصی را استفاده از مستثنیات تخفیف سود بازرگانی برای کالاهای واسطه‌ای و وارداتی در  گمرک و بندر بوشهر دانست.

وی اضافه کرد: با توجه ظرفیت خوب منطقه ویژه اقتصادی 2 بوشهر و حجم کالاهای فله که وارد بندر بوشهر می‌شود با توجه محدودیت انبار باعث شده خیلی از کالاهای که قبل از سال 1402 وارد بندر شده نتوانند تخلیه شوند‌ که این معضل باعث می‌شود که صاحبان کالا و مالکین شناورها  از استان بوشهر به سایر بنادر کشور مهاجرت کنند. با پیگیری انجام شده قرار است فعالان اقتصادی و صاحبان کالا از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی 2 بوشهر و انبارهای آن جهت کالاهای که حساس کمتری برخوردارند استفاده کنند.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر با اشاره به ورود وسایل فوق سنگین به بندر بوشهر گفت: پیشنهاد داریم برای کنترل ترافیک از ظرفیت بندر نگین بوشهر برای انتقال این کالاها به منطقه ویژه اقتصادی 2 بوشهر استفاده که هم باعث رونق اشتغال و درآمدزایی و تسریع در ترخیص کالا می‌شود.

وی، لایروبی بندر و مستثنیات تخفیف سود بازرگانی را مطالبه مهم فعالان بخش خصوصی دانست و اظهار امیدواری کرد با هم‌افزایی مسئولان استان و منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی شاهد تحقق آنها باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر در پایان خواستار حل مشکل 500 اظهارنامه خودروها که به تملک سازمان اموال تملیکی درآمدند، شد و گفت: در حالی که کالایی وجود ندارد اما واردکنندگان خودرو باید سود ضمانت‌نامه بانکی بدهند که درخواست می‌شود مشکل این فعالان حل و ضمانت‌نامه‌ها مختومه شود.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • لایروبی بندر بوشهر از مطالبات فعالان اقتصادی در بوشهر
  • همه برنامه‌های رئیس‌جمهور در سفر دوم خود به قم
  • امیر تتلو در زندان قرآن و نهج‌البلاغه می‌خوانَد | او تمام ‌ماه رمضان را روزه گرفت و برنامه محفل که در شب‌های ‌ماه رمضان پخش می‌شد را نگاه کرد!
  • مهمترین دستاوردهای دولت در سه سال اخیر در قم
  • عملیات «وعده صادق» جلوه روشنی از عقلانیت انقلابی بود/ ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند/ بیش از ۱۰۰ مدیر ناکارآمد برکنار شدند
  • حضور معاون رئیس جمهور در تمرین تیم ملی والیبال+ فیلم
  • ارسال نامه پیشنهادی شورای عالی تشکل‌های ورزشی به رئیس جمهور+عکس
  • دبیر: درباره یزدانی به وقتش صحبت می‌کنم/مهم این است بدنه دولت ورزش را در حد قرمز و آبی نبینند
  • افتتاح ۴۰ بازار جدید میوه و تره‌بار تا پایان سال
  • چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟