Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیران امور خارجه کشورمان تاکید کرد: روابط دو جانبه ایران و روسیه در حوزه‌های مختلف به پیش می‌رود و همکاری‌های ما علیرغم کارشکنی‌های آمریکا ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با همتای روسی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بیان این که ایران و روسیه به عنوان دو شریک در منطقه، جهان و دو همسایه هستند گفت: در این دیدار موضوعات بسیار گوناگونی را بررسی کردیم و روابط دو جانبه در حوزه‌های مختلف به پیش می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ساخت فاز ۲ و ۳ نیروگاه هسته‌ای بوشهر علیرغم کارشکنی‌های آمریکا ادامه دارد.

وی تصریح کرد: همچنین همکاری‌های ما در مورد ایزوتوپ‌های پایدار در فردو ادامه پیدا کرده و سایر همکاری‌هایی که با روس‌ها داریم برخلاف کارشکنی‌های آمریکا دنبال شده. همکاری‌های منطقه‌ای و اقتصادی ما هم ادامه دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان ادامه داد: همانطور که آقای لاوروف وزیر خارجه روسیه گفتند ما در موضوعات منطقه و جهان دیدگاه‌های بسیار نزدیک به هم داریم. در افغانستان خواهان صلح به دست افغان‌ها هستیم و ایران و روسیه مشورت‌های خیلی خوبی در مورد افغانستان و به صورت چند جانبه داشتند که امیدواریم این مشورت‌ها به صلح در افغانستان و کمک به مردم افغانستان و دولت این کشور برای رسیدن به راه حل صلح آمیز بیانجامد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ظریف وزیر خارجه لاوروف روسیه نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۳۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد

حسین ابراهیم طاها، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی می‌گوید که این سازمان به «تعامل خود در چارچوب رویکرد بشردوستانه و گفت‌وگوی سازنده» با طالبان ادامه می‌دهد.

طاها این اظهارات را در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا مطرح کرده است.

وی در این نشست از کشورهای عضو این سازمان نیز خواست تا از تلاش‌های بشردوستانه‌ برای افغانستان حمایت کنند.

سرمنشی سازمان همکاری‌های اسلامی گفت این سازمان به تلاش‌‌های خود برای کمک بشردوستانه و گفتگو با مقام‌های حاکم در افغانستان ادامه می‌دهد.

حسین ابراهیم طه در اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا از کشورهای عضو این سازمان خواست که از طریق صندوق امانت افغانستان تحت نظارت و مدیریت بانک توسعه اسلامی، سخاوتمندانه به این کشور کمک کنند.

این درحالیست که هیأتی از طالبان به ریاست عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه این گروه نیز در این نشست شرکت کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • اوکراین : حملات سنگین روسیه به نیروگاه‌های ما یک میلیارد دلار خسارت وارد کرده است
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی