Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: وقتی نشاط به درستی تعریف نشود افرادی ناهنجار الگوی دانش آموزان می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اظهار کرد: اگر به سابقه نظام تعلیم و تربیت توجه کنید توجه به چگونگی تاسیس دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پیش از انقلاب تربیت نیروی متخصص هدف اصلی ایجاد دانشگاه بود، زیرا دانشگاه بر اساس مبانی و تفکر غرب تشکیل شد.

رستمی گفت: هنوز بر سر سفره خدمات دانشگاه هستیم و البته خدمات دانشگاه ما را نباید از تغیرات آن غافل کند با دانشگاهی مواجه بودیم که نه به سرمایه و ثروت توجهی داشت نه به چالش‌ها نگاه می‌کرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: هنوز هم با این مشکلات مواجه هستیم و فایده دانشگاه حل مسائل کشور است.

وی با اشاره به مشکلات کشور و دانشگاه‌ها بیان کرد: مشکلات بسیاری در دانشگاه‌ها کشور وجود دارد که تمام آن‌ها به کمک رئیس دانشگاه و استاد حل نمی‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: انقلاب اسلامی به دنبال بازگشت انسان به خود بود اما متاسفانه گاهی اوقات ورود ناقص و ضعیفی به دانشگاه داشتیم.

رستمی درباره وظایف دانشگاه بیان کرد: تربیت نیروی متخصص انقلاب و حل مشکلات کشور از جمله وظایفی مهم که دانشگاه‌ها در کنار تولید علم دنبال می‌کنند.

وی افزود: می‌توان دانشگاه را به سمت قله‌های کرامت هدایت کرد و اساتید سوزن بانان قطار علمی و پیشرفت هستند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: به دلیل اهمیت مسائل علمی و فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی به دستور حضرت امام تشکیل شد.

رستمی ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به معقوله دانش و فرهنگ در نظام اسلامی را دنبال کند و توجه به دانش و فرهنگ از انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی یک حزب هم مهمتر است.

وی تصریح کرد: نشاط در آموزش و پرورش تبدیل به موضوعی شده که افراد کم وزن درباره آن اظهار نظر کنند حضرت آقا به اهمیت مسئله نشاط اشاره کردند، اما وقتی نشاط به درستی تعریف نشود افرادی ناهنجار تبدیل به الگوی دانش آموزان می‌شوند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: همانقدر که معرفی دارو توسط یک بازیگر اشتباه است معرفی نشاط توسط افراد غلط هم اشتباه است و تمام این موضوعات به دلیل غفلت شورای عالی انقلاب فرهنگی در مسائل روز کشور و موضوعات فرهنگی است.

رستمی درباره نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: مقابله با جریان انحرافی و کمک و تقویت گفتمان انقلاب اسلامی وظیفه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/

مراسم تودیع رئیس جدید نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۴۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان در تعریف پیوست فرهنگی الگوی کشور شود

آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری روز چهارشنبه در دیدار سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان گفت: الگوی سرمایه‌داری یکی از مباحثی است که باعث تضعیف بیش از پیش قشر ضعیف و متوسط مردم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مساله اصلی در این دوران پیشرفت و توسعه است، ادامه داد: مدل پیشرفت باید مبتنی بر چارچوب های فرهنگی و همراه با پیوست فرهنگی باشد.

منتخب مردم سمنان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: استان سمنان می تواند با تدوین پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری الگویی برای کشور باشد.

وی یادآور شد: مباحث و مسائل در حوزه فرآیند پیشرفت شهری باید مبتنی بر چارچوب‌های فرهنگی و دینی باشد و این مساله را می توان در استان با تشکیل اتاق فکر و همچنین هیات های اندیشه‌ورز محقق کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • سمنان در تعریف پیوست فرهنگی الگوی کشور شود