Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل رویترز، تحلیلگران نامورا، شرکت خدمات مالی و بانکداری ژاپنی، معتقدند دو غول بزرگ اقتصادی جهان برای دست‌یابی به توافق تجاری نیاز به مذاکرات بیشتری دارند و احتمال رسیدن به توافق نهایی در این هفته بسیار کم خواهد بود.

تحلیلگران ژاپنی با اشاره به اختلافات میان چین و آمریکا که سبب شده سرمایه‌گذاران در حاشیه قرار گیرند گفتند: «در این مرحله، فکر می‌کنیم هم دولت ترامپ و هم دولت چین ساعات سختی را در پس گرفتن مواضع مذاکره‌ای که در چند روز اخیر مطرح کرده‌اند، در پیش داشته باشند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحلیلگران نامورا تنها ۱۰ درصد احتمال می‌دهند این هفته واشنگتن و پکن به یک توافق تجاری جامع دست یابند و همچنین ۵ درصد احتمال می‌دهند که این مذاکرات به طور کامل لغو شوند.

بنا به گفته این تحلیلگران تنها ۴۵ درصد احتمال دارد تعرفه‌های جدید که رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده بر واردات کالا از چین اعمال خواهد کرد از این جمعه اعمال شود و مذاکرات پس از آن ادامه یابد. این درحالی است که به نظر آن‌ها احتمال آنکه اعمال تعرفه به تعویق بیفتد و مذاکرات ادامه یابد ۴۰ درصد خواهد بود.

جنگ تجاری میان چین و آمریکا از سال گذشته و با افزایش تعرفه‌های وارداتی آغاز شد. دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر بر روی ۲۵۰ میلیارد دلار از کالا‌های چینی تعرفه‌های تجاری اعمال کرد. چین هم در اقدامی تلافی جویانه، بر روی ۱۱۰ میلیارد دلار از کالا‌های آمریکا تعرفه بست.

گفتگو‌های تجاری بین آمریکا و چین چندین ماه است که در جریان است. آخرین دور این گفتگو‌ها در ۳۰ آوریل در پکن برگزار شد و قرار بود دور بعدی این گفتگو‌ها در هشتم ماه میلادی جاری در واشنگتن برگزار شود.

پیشتر سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای از آغاز دور جدید مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین در ۸ مه خبر داده بود. اما در بحبوحه تنش تجاری بین پکن و واشنگتن، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه این هفته در پیامی توئیتری مدعی شد: «آمریکا مدت طولانی است که سالانه ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد دلار در تجارت متضرر می‌شود که ۵۰۰ میلیارد دلار آن در روابط تجاری با چین است. متأسفم ما قصد نداریم این (روابط تجاری) را ادامه دهیم».

این اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا پس از آن بیان شد که واشنگتن اخیراً وعده افزایش تعرفه‌ها بر کالا‌های وارداتی چین را داد و تأکید کرد به‌زودی تعرفه‌های جدیدی بر کالا‌های چینی به ارزش ۳۲۵ میلیارد دلار به میزان ۲۵ درصد اِعمال خواهد کرد.

به دنبال توئیت ترامپ، برخی منابع خبری چین روز دوشنبه از لغو مذاکرات تجاری چین و آمریکا، به علت افزایش تعرفه بر روی برخی کالا‌های وارداتی آمریکا از چین خبر دادند؛ اما وزارت بازرگانی چین روز سه شنبه اعلام کرد لیو هه، معاون نخست وزیر این کشور روز پنجشنبه و جمعه برای ادامه مذاکرات تجاری در آمریکا خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا چین دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۴۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ ناظر گمرکات مازندران گفت فروردین ماه امسال بیش از ۷۰ قلم کالا  با وزن ۱۴۷ هزار و ۴۱۷ تن، به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از گمرکات مازندران (نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل) به نقاط مختلف دنیا صادر شد.

امیرجمشیدی ، اقلام صادراتی را ؛ فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیا چوبی و... عنوان و خاطرنشان کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۷۰ درصد و از نظر ارزشی ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

جمشیدی افزود:  فروردین ماه ، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و ۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

وی مهمترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران را عراق با واردات ۷ هزار تن کالا به ارزش ۸ میلیون و ۵۳۶ هزار دلاربعنوان  اولین مقصد صادرات کالا‌های مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزاردلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون و ۲۳۰ هزار دلار، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ۱۷۸ هزاردلار و ازبکستان با یک هزار تن به ارزش ۹۸۹ هزار دلاراعلام کرد.

جمشیدی خاطرنشان کرد:  در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از پنج کشور مقصد صادراتی محصولات مازندران به گمرکات مازندران وارد شد که ۹۴ درصد به لحاظ وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داد.

دیگر خبرها

  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • نتانیاهو: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • دولت تورم ۳۰ درصد را موفقیت می‌داند
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت