Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، سردبیر سیاسی شبکه تلویزیونی «آی تی‌ وی» از شکست قریب‌الوقوع مذاکرات دولت انگلیس با حزب کارگر بر سر برکسیت خبر داد.

رابرت پستون، سردبیر سیاسی شبکه تلویزیونی «آی تی‌ وی» امروز (چهارشنبه) اعلام کرد مذاکرات دولت ترزا می‌ با حزب مخالف کارگر برای خروج برکسیت از بن بست در آستانه شکست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر گزارش پستون، کسانی که در این مذاکرات حضور دارند گفتند انتظار پیشرفت چشمگیری در این گفتگو‌ها وجود ندارند و شکست مذاکرات احتمالا بعدازظهر چهارشنبه اعلام خواهد شد.

با انتشار این خبر ارزش پوند انگلیس به پایین‌ترین سطح خود (یک دلار و ۳۰۰ سنت) رسید.

پیش از این نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرده بود دولت او در حال تلاش برای رسیدن به توافق با مخالفان حزب کارگر است تا بتواند حمایت پارلمان این کشور را به دست آورد.

نخست‌وزیر محافظه‌کار انگلیس تاکنون سه بار در تصویب توافق نامه برکسیت در مجلس عوام ناکام مانده است. ترزا می‌ این توافق نامه را نوامبر گذشته با سران اروپا امضا کرد. دولت انگلیس از آن زمان با احزاب مخالف به رهبری حزب کارگر مذاکره می‌کند تا با جلب حمایت آن‌ها به بن‌بستی که در پرونده برکسیت به وجود آمده است، پایان دهد.

ناظران با اشاره به آشکار شدن پیامد‌های برکسیت به ویژه درعرصه‌های اقتصادی و اجتماعی معتقدند اکنون بیشتر مردم انگلیس خواهان ماندن در اتحادیه اروپا هستند، اما دو حزب اصلی به این خواست عمومی بی‌توجه‌اند و به همین علت در انتخابات شورا‌ها حزب حاکم محافظه‌کار حدود هزار و دویست کرسی و حزب کارگر دومین حزب بزرگ انگلیس نیز حدود هشتاد کرسی را از دست داده است و در عوض آرای مردم به طور چشمگیری به سود حزب لیبرال دموکرات که طرفدار ماندن در اتحادیه اروپاست به صندوق‌ها ریخته شد.

نابسامانی‌های ناشی از برکسیت علاوه بر بی‌ثباتی‌های اقتصادی و مشکلات اجتماعی موجب چند پارگی انگلیس شده است. به گونه‌ای که چند روز پیش، همزمان با آنچه که بی توجهی دولت به خواست مردم اسکاتلند در روند اجرای برکسیت عنوان شده بود هزاران نفر در خیابان‌های مرکز اسکاتلند با برپایی تظاهرات، استقلال این منطقه از انگلیس را خواستار شدند.

در همه‌پرسی ژوئیه ۲۰۱۶، در مجموع نزدیک به ۵۲ درصد مردم بریتانیا شامل انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انگلیس اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۴۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غزه عامل تعیین کننده بر انتخابات محلی انگلیس

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن؛ درپی برگزاری انتخابات محلی در روز پنج شنبه این هفته، کایر استارمر، رهبر حزب کارگر اعتراف کرد جنگ اسرائیل – فلسطین، عامل مهمی در از دست رفتن اکثریت این حزب در شورای شهر اولدهام بوده است.
مسلمانان و مخالفان صهیونیسم در انگلیس، در تظاهرات گسترده در این کشور بار‌ها اعلام کرده اند کایر استارمر، رهبر حزب کارگر، در جریان حملات ۷ ماه اخیر اسرائیل به غزه، از هواداران جنایات جنگی اسرائیل بوده است. رهبر حزب کارگر، با حمایت از اقدام صهیونیست‌ها در قطع آب، برق، دارو و مواد غذایی به غزه، این اقدامات را که از نظر بسیاری از کارشناسان حقوق بین الملل، جنایات جنگی است، حق اسرائیل معرفی کرده است.

دیلی میل نوشت رای دهندگان مسلمان، با رویگردانی از رای دهندگان با نامزد‌های حزب کارگر، مخالفت خود را سیاست‌های این حزب در حمایت از اسرائیل، نشان می‌دهند. به نوشته دیلی میل، حزب کارگر که اکثریت کرسی‌های شورای شهر اولدهام را در دست داشت، در انتخابات این هفته، این اکثریت را از دست داد. این روزنامه نوشت مسلمانان حوزه اولدهام می‌گویند با آرای خود، این حزب را تنبیه کردند و رهبر حزب کارگر، بسیار دیر به فکر آتش بس در غزه افتاده است.
به نوشته دیلی میل، حزب کارگر انگلیس، در شورای شهر منچستر، شماری از اعضایش را از دست داد و نامزد‌های این حزب می‌گویند سیاست حمایت از اسرائیل موجب شده است مردم از این حزب رویگردان شوند و به نامزد‌های مستقل رای دهند. کایر استارمر امروز در مصاحبه با بی بی سی گفت غزه، موضوع مهمی در شکست حزب کارگر در اولدهام بود و افزود در شمار دیگری از حوزه ها، غزه عامل مهمی است. دیلی میل نوشت پت مک فادن (Pat McFadden)، هماهنگ کننده سراسر حزب کارگر نیز در پاسخ به نتیجه ضعیف حزبش در اولدهام می‌گوید بحران غزه، "موضوعی" در انتخابات محلی بود. این روزنامه نوشت پروفسور جان کرتیس (John Curtice)، کارشناس انتخابات در انگلیس می‌گوید در همه حوزه‌هایی که مسلمانان انگلیسی ساکنند، حزب کارگر آرای خود را از دست می‌دهد.
بی بی سی گزارش داد یکی از اعضای حزب کارگر که در انتخابات پنج شنبه این هفته در اولدهام، شکست خورد می‌گوید علت اصلی ناکامی وی این است که حزب کارگر، بسیار دیر به فکر افتاد آتش بس در غزه را بخواهد. در شورای شهر اولدهام، نامزد‌های مستقل ۱۶ کرسی، حزب لیبرال دموکرات‌ها ۹ کرسی، حزب محافظه کار ۸ کرسی به دست آوردند. با این که حزب کارگر ۲۷ کرسی را هنوز در دست دارد، اکثریت کرسی‌های شورای این شهر را که ۱۳ سال در دست داشت، از دست داد. به نوشته دیلی میل، نیلا ابراهیم (Nyla Ibrahim) و اختر شواب (Akhtar Shoab) که قبلا عضو حزب کارگر بودند، در پی حمایت این حزب از اسرائیل، از حزب کناره گرفتند و به عنوان نامزد مستقل، در انتخابات شرکت کردند که نیلا ابراهیم روز پنج شنبه رای آورد.

دیگر خبرها

  • تاثیر جنگ غزه بر انتخابات انگلیس
  • تاثیر جنگ غزه در انتخابات انگلیس
  • شکست حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس در انتخابات محلی
  • غزه عامل تعیین کننده بر انتخابات محلی انگلیس
  • شکست سنگین حزب سوناک در انتخابات شورا‌های شهر
  • شکست سنگین حزب سوناک در انتخابات شوراهای شهر/حزب مخالف خواستار برگزاری انتخابات سراسری شد
  • گری نویل فاش کرد: در آستانه هدایت تیم ملی انگلیس بودم!
  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی