Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان گفت: در زلزله کرمانشاه ادعای عدم اعتماد مردم به نهادهای رسمی شایع شد، اما در سیلاب خوزستان شاهد اعتماد مردم به هلال احمر بودیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی در جلسه شورای فرهنگی این نهاد با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و هفته هلال احمر اظهار کرد: به نظر من امسال در خوزستان از آغاز سال، روزها و هفته های هلال احمر است که به دلیل یک امتحان الهی که پیش روی جامعه ما قرار گرفت، سنگ محک این مجموعه خدمت رسان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاریخ همیشه در قضاوتی که نسبت به ما می کند یکی از جهات آن این است که آیا به هنگام در صحنه ای حاضر بودیم یا اینکه غایب بودیم و این مبتنی بر آن است که انسان زمان شناس باشد و چه بسا درنگ و تأخیری در یک تصمیم، زمانی را از دست ما خارج کند و بعدا آن تصمیم از ارزش خود بهره مند نباشد.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان با اشاره به تعبیر زمان طلایی و اهمیت آن در حوزه پزشکی، یادآور شد: در حوزه پزشکی تعبیری در عرصه جراحی های پیشرفته، حوادث، فوریت های پزشکی و امداد شهری و سکته های قلبی وجود دارد که اگر کار انجام نشود دیگر قابل جبران نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی با اشاره به قیام توابین و عدم زمان شناسی آنها در واقعه عاشورا، گفت: در صحنه تصمیم گیری های تاریخی هم چنین مفهومی داریم، برای مثال بخشی از توابین کسانی بودند که تا زمانی که امام حسین (ع) به شهادت رسید  باورشان نشد که امام حسین در حال کشته شدن است.

وی ادامه داد: آنها چنین می گفتند که حل می شود و کسی می آید صلح را میان آنها برقرار می کند و آشتی شان می دهد، اما ناگهان دیدند که امام حسین علیه السلام را کشتند و سرش را به نیزه کردند و بعدا یالثارات الحسین و خونخواه امام حسین شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی با اشاره حضور به موقع مردم و مسئولان در سیلاب فروردین ماه امسال، گفت: در حادثه سیل امسال مردم و مسئولان درنگ نکردند و پای کار آمدند.

وی افزود: خیلی سخت است که در فضای رسانه سعی کنید فضا را آرام نگه دارید و مردم جا نخورند و بی قرار نشوند و در عین حال خطر جدی و پشت در باشد.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان با مقایسه وضعیت سیلاب و وضعیت زمان جنگ تحمیلی هشت ساله، یادآور شد: در زمان جنگ وقتی حمله هوایی صورت می گرفت آژیر خطر زده می شد و اعلام وضعیت قرمز، زرد یا سفید داشتیم، ولی سیل بی اعلام آمد و وارد زندگی مردم شد و بلکه زندگی مردم را از بین برد اینجا اولین خط مقدم خود مردم بودند که انصافاً صحنه های جالبی رقم خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی گفت: نیروهای مردمی مثل ناموس خودشان از سیل بندها شبانه روز دفاع کردند و اشعار عربی که جوانان رفیع می خواندند خیلی زیبا بود که تو خواستی ما را به گریه بیاندازی، ما اشک تو را درآوردیم.

وی بیان کرد: مبارزه با سیل مبارزه جدی بود، آن هم سیلابی که براساس نظر کارشناسان در هفتاد سال گذشته این حجم بارش را نداشتیم. این کار، کار بزرگی بود و رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب امام جمعه جدید اهواز فصلی از حکم را به تقدیر و تشکر از مردم خوزستان اختصاص دادند.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان تصریح کرد: در این میان هلال احمر هم درخشید و در وسط صحنه حاضر بود و این حضور، حضور قلبی و دلی و برآمده از وجدان بیدار بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی عنوان کرد: هلال احمر در  سیلاب خوزستان پای کار آمد و حضور داشت و این حضور پرشور و مؤثر جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به نتایج سیلاب خوزستان و درس هایی که باید از آن آموخت، گفت: برای هلال احمر و مجموعه های مرتبط حوادثی به این گستردگی فرصتی برای آزمایش آموخته هاست، یعنی سیل فرصتی برای محک زدن قدرت عمل هلال احمر ایجاد کرد.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان ادامه داد: بخشی باید این مسائل را به صورت علمی ارزیابی و بررسی و نقاط ضعف و قوت را پیدا کند و قطعاً بستر طبیعی حادثه، درک محسوس و شفافی را از نقاط قوت و ضعف مان در اختیار ما قرار می دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی با مقایسه زلزله کرمانشاه و سیلاب خوزستان در سال جاری و اعتماد مردم در این دو بحران، خاطرنشان کرد: در زلزله کرمانشاه در فضای مجازی این گونه عنوان شد که مردم به نهادهای رسمی اعتماد ندارند، اما در سیل خوزستان اعتماد مردم به هلال احمر و کمیته امداد به میدان آمد و این اعتماد سرمایه اجتماعی بزرگی است که گهگاه مدت ها برای بدست آمدن آن زمان صرف می شود و گاهی اوقات در یک حادثه از دست می رود و جبران مجدد آن زمان زیادی می برد.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان تصریح کرد: هلال احمر باید قدر این اعتماد را بداند و گزارشی از عملیات امداد رسانی و کمک های مردمی به مردم خوزستان بدهد تا این اعتماد و سرمایه اجتماعی برای حوادث بعدی حفظ شود.

وی با اشاره به مشکلات مردم سیل زده پس از سیلاب، گفت: سیل در خوزستان هنوز تمام نشده و هزاران هکتار از زمین های کشاورزی زیر آب رفت و به ظاهر راه برون رفتی برای آب وجود ندارد.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان اینکه وقتی آب سیل فرونشست کار ما تازه شروع می شود، افزود: در سیلاب ۹۸ اهمیت وضعیت پساسیل کمتر از سیل نیست و بار آن از بار دوره سیل سنگین تر است و باید برای آن برنامه‌ریزی شود.

وی ادامه داد: به طور طبیعی چون حجم عمده خسارت در حوزه کشاورزی است و زمان طلایی کشاورز یک فصل در سال است ما باید این آمادگی را داشته باشیم که به مدت یک سال از کشاورز سیل زده حمایت کنیم تا سرپا شود و بتواند محصولش را برداشت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی در پایان بیان کرد: چتر حمایت هلال احمر به هر شکلی هست باید ادامه پیدا کند تا مردم سیل زده به شرایط عادی زندگی برگردند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 جامعه سرمایه سیل نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هلال احمر 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۴۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان‌باختن یک نفر در حادثه سقوط به دره در دزپارت

ایسنا/خوزستان معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خوزستان از جان باختن یک نفر در حادثه سقوط به دره در دشت بزرگ دزپارت خبر داد.

امیرعباس نجفی به رسانه‌ها اظهار کرد: با گزارش حادثه سقوط از کوهستان فردی در دشت بزرگ از توابع دزپارت به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان خوزستان که روز جمعه (٧ اردیبهشت‌ماه) رخ داد، بلافاصله دو تیم تخصصی نجات در کوهستان از پایگاه امام هادی(ع) دزپارت به محل حادثه اعزام شد.

وی بیان کرد: نیروهای امدادی هلال احمر دزپارت پس از اقدامات اولیه و به وسیله تجهیزات امدادی فرد جان باخته را رهاسازی کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: این عملیات که با مشارکت هشت نیروی عملیاتی در قالب دو تیم تخصصی کوهستان انجام شد، پس از ٩ ساعت تلاش امدادگران به پایان رسید. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • وجدان بیدار در جامعه بیمار
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • وجدان بیدار دانشگاهیان جهان در مقابل نسل کشی غزه خروشید
  • وجدان بیدار دانشجویان دنیا را در دفاع از مظلوم می‌ستایم
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • جان‌باختن یک نفر در حادثه سقوط به دره در دزپارت
  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب
  • راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب در سیل زیرکوه