Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@10:32:10 GMT

بسیاری از فرهیختگان رشته حقوق جذب مرکز امور مشاوران شدند

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۴۹۵۹

بسیاری از فرهیختگان رشته حقوق جذب مرکز امور مشاوران شدند

تهران- ایرنا- رئیس سابق مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان یکی از موفقیت های این مرکز را در جذب نخبگان و فرهیختگان رشته های وکالت و کارشناسی دانست.

عبدالرضا مومنی روز چهارشنبه و در حاشیه مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان درباره عملکرد این مرکز به خبرنگار قضایی ایرنا گفت: مرکز امور مشاوران حقوقی در سال ۱۳۷۹ تاسیس شد و ما توانستیم بیش از20 هزار وکیل جذب کنیم در حالی که تعداد وکلای کشور در 70 سال گذشته درحدود چهار هزار و ۲۰۰ نفر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: جایگاه این مرکز طی سال های گذشته ارتقاء پیدا کرده است. چون در ابتدای تاسیس مرکز امور مشاوران، جامعه حقوقی از آن استقبال نمی کردند و در واقع مقبول جامعه حقوقی نبود و همواره با تردید به آن نگاه می کردند ولی با جذب بسیاری از اساتید دانشگاه، فرهیختگان و همچنین با کیفی کردن آزمون ها و گذاشتن حد نصاب های حد بالا توانستیم فرهیختگان را در رشته های کارشناسی و وکالت جذب کنیم.
مومنی اضافه کرد: وکلای ما توانستند برای جامعه مفید باشند، به گونه ای که طی 10 سال بیش از 9 میلیون مشاوره حقوقی رایگان به مراجعان ارائه دادند و همچنین حدود 123 هزار مورد وکالت معاضدتی و تسخیری به مردم ارائه دادیم.
وی افزود: امروز این مرکز جایگاه خوبی پیدا کرده و جامعه حقوقی وکلا و کارشناسان، آن را به رسمیت می شناسند و از طرف دیگر تخلفات کارشناسان ما نسبت به مجموعه های دیگر، بسیار کمتر بوده و می توان گفت این مجموعه در مسیر پیشرفت قرار دارد و می تواند جایگاه های بهتری نیز داشته باشد.
رئیس سابق مرکز امور مشاوران گفت: کانون های وکلا و کارشناسان بیش از 70 سال سابقه دارند ولی این مرکز با سابقه کمی که داشته توانسته در برخی موارد در جایگاهی مقبول تر از آن مراکز قرار بگیرد.
وی همچنین گفت: مجموعه کانون های وکلا، معتقدند که باید مستقل باشند و هیچ کسی نباید دخالتی در کار آنان داشته باشد ولی ما معتقدیم هر مجموعه ای در نظام بخشی از نظام است و دولتی مستقل نیست. در واقع با توجه به اینکه عملکرد وکلا در موضوع عدالت در جامعه و رفتار قضات تاثیرگذار است، باید یک مجموعه بالاتری بر آن نظارت داشته باشد.
مومنی افزود: مهمترین اتفاقی که باید در این مرکز بیافتد و ما سال ها برای آن تلاش کردیم، تصویب طرح جامع وکالت است که در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ابتر ماند در حالی که به اعتقاد بسیاری از مسئولان قضایی، دولت و مجلس باید این دو مجموعه با هم ادغام شوند، به شرط اینکه نظارتی دقیق بر عملکرد آنان وجود داشته باشد و تحت نظارت قوه قضاییه باشد و امیدواریم این مساله با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی محقق شود.
آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه روز گذشته (سه شنبه) با صدور حکمی علی بهادری جهرمی را به ریاست مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان این قوه منصوب و از خدمات عبدالرضا مومنی رئیس سابق این مرکز تقدیر کرد.
اجتمام*1003*1193

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مركز امور مشاوران وكلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۴۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم؛ محمد ستایش پور، دبیر علمی این نشست با بیان اینکه مبانی و اصول حقوق بشر در دنیا آمریکایی سازی شده است گفت: حتی آمریکا حقوق بشری را که توسط خودش تدوین شده و به دنیا ارائه می‌شود را هم در مواجهه با مسئله فلسطین و حقوق معترضان دانشگاهی خود نقض می‌کند و در رویارویی با مسئله حقوق بشر با سیاست‌های دوگانه رفتار می‌کند.

همچنین غلامعلی قاسمی، دانشیار گروه حقوق بین‌الملل دانشگاه قم با بیان اینکه فشار افکار عمومی می‌تواند بر سیاست‌های سران کشور‌های اروپایی و آمریکا در خصوص پایان جنگ غزه تاثیرگذار باشد، گفت: تجمعاتی از این دست می‌تواند به کاهش حمایت‌های همه جانبه سران کشور‌های غربی و آمریکایی از رژیم صهیونیستی منجر شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
  • گزارشی حقوقی از تبدیل مدارس غزه به پایگاه‌های نظامی توسط اشغالگران
  • آشنایی کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه با توانمندی‌های صادراتی دانش‌بنیان‌ها
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد