Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@09:32:22 GMT

فرایند برگزاری انتخابات مجلس در خراسان رضوی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۵۱۶۶

فرایند برگزاری انتخابات مجلس در خراسان رضوی آغاز شد

مشهد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی از تشکیل ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری در این استان خبر داد.

حسن جعفری روز چهارشنبه در اولین جلسه این ستاد با حضور خبرنگاران افزود: ستاد انتخابات خراسان رضوی در قالب هشت کمیته فعالیت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: در این انتخابات که دوم اسفند امسال برگزار خواهد شد، خراسان رضوی دارای 12 حوزه انتخابیه و 18 کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی است.
وی گفت: با توجه به رحلت آیت الله هاشمی شاهرودی، انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری هم برای یک کرسی همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی برگزار می شود.
جعفری افزود: ثبت نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از 10 اردیبهشت ماه امسال آغاز شده و زمان تعیین شده برای استعفای داوطلبان نمایندگی مجلس از پست های مدیریتی طبق ماده 29 قانون انتخابات از 10 تا 16 خرداد ماه می باشد.
وی مهلت استعفای داوطلبان را حداقل 6 ماه قبل از ثبت نام عنوان کرد و اظهار داشت: مهلت استعفا برای مدیران شاعل در وزارت کشور آخر فروردین امسال بود که در این زمینه فقط فرماندار کاشمر استعفا داده است.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی زمان تشکیل هیات های اجرایی به استناد ماده 31 قانون انتخابات در استان را 10 تا 15 آذر ذکر کرد.
وی گفت: بررسی سوابق داوطلبان طی پنج روز از هر استعلام از 10 تا 21 آذر می باشد و بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات های اجرایی پس از پایان مهلت ثبت نام خواهد بود.
جعفری افزود: ابلاغ صلاحیت ها توسط فرماندار حوزه انتخابیه 27 آذر صورت می گیرد و شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده به هیات نظارت استان از 28 آذر تا اول دی ماه تعیین شده است.
وی اظهار داشت: رسیدگی به شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده توسط هیات نظارت از 3 تا 21 دی می باشد.
وی با تشریح سایر جزئیات برپایی این دوره از انتخابات در خراسان رضوی گفت: اعلام قطعی اسامی نامزدها به مراکز حوزه های انتخابیه 22 بهمن تعیین شده است.
جعفری افزود: انتشار آگهی اسامی نامزدهای تایید شده توسط فرمانداران در 22 بهمن می باشد و زمان تبلیعات انتخاباتی نامزدها از 24 بهمن به مدت هفت روز است.
وی از تدوین منشور همدلی برای این دوره از انتخابات در استان خبر داد و اظهار داشت: این منشور به امضا و تایید همه احزاب خواهد رسید.
وی گفت: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره ای در خراسان رضوی به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

*نگرانی از بابت کاهش مشارکت مردم در انتخابات نداریم
جعفری نگرانی بابت کاهش حضور مردم در اتتخابات را مردود دانست و افزود: هم اکنون معاندین در خارج کشور و افرادی در داخل کشور مباحث انتخابات را به حوزه اقتصادی و گرانی گره می زنند.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی اظهار داشت: رسانه ها نقش مهمی در خنثی کردن عملیات روانی دشمن و افزایش حضور مردم در این انتخابات دارند.
3027/2030 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انتخابات مجلس خراسان رضوي معاون سياسي امنيتي و اجتماعي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۵۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ پرونده در دادسرای مشهد در خصوص جرایم انتخاباتی تشکیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام امیرحسین قناد ظهر سه شنبه در نشست خبری ستاد انتخابات خراسان رضوی اظهار کرد: در دور اول انتخابات رفتارهای خلاف و مذموم انتخاباتی صورت گرفت که همه آنها با گفت‌وگو و تذکر حل و تنها سه پرونده تشکیل شده است.

دادیار معاونت پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی بیان کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی قانون انتخابات مجلس مرداد ۱۴۰۲ مصوب شد و این قانون تاکنون عملیاتی نشده بود.

وی ادامه داد: با توجه به جدید بودن قانون طی شش جلسه برای مجموعه‌های قضائی تبیین اولیه درست انجام شد و چالش‌ها و نکات مهمی که دادستان‌ها و ناظرین بر انتخابات با آن روبرو می‌شدند و مشکلاتی که پیش بینی می‌کردیم در کتابی تألیف و در اختیار کلیه دست اندرکاران انتخابات قرار گرفت.

قناد بیان کرد: یکی دیگر از نوآوری‌ها استفاده نامزدها از فضای مجازی بود و ستادی در این خصوص تشکیل و فعالیت نامزدها را در استان رصد می‌کرد.

دادیار معاونت پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی در خصوص فضای تبلیغاتی نامزدها اضافه کرد: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که فقط در شهرستان مشهد برگزار می‌شود، کلیه فضای مجازی در اختیار این دو نامزد قرار گرفته است و همچنین فضاهای شهرداری مشهد در اختیار این دو نامزد گذاشته شده است.

وی گفت: یکی از از نوآوری‌های قانون جدید این است که تخلفات را در فضای مجازی احصا کرده است و همه چیز شفاف است و در زمان رسیدگی به جرم‌ها مجازات‌هایی برایش در نظر گرفته است.

قناد با تاکید بر اینکه دادستان استان تاکید بر اصل سازش و حل مشکلات با گفتگو دارد، اظهار کرد: بد اخلاقی‌های انتخاباتی در استان اتفاق افتاد اما همه آنها طی گفتگو حل شد و تنها دو الی سه پرونده تشکیل شده است که تا زمان نهایی شدن نمی‌توانیم در مورد جزئیات اطلاعاتی بیان کنیم.

دادیار معاونت پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی ادامه داد: همه ما باید به این نکته توجه کنیم که اگر کاری خلاف انجام می‌شود تنها زمانی می‌توان برای آن تشکیل پرونده داد که اصل قانونی بودن جرم، برای آن محرز شود.

کد خبر 6099626

دیگر خبرها

  • شروع باران و گرد و خاک در جاده‌های خراسان رضوی
  • جشنواره امام رضا(ع) مسیر پر افتخاری را طی کرده است/ رویدادهای موثر و جریان ساز نقش مهمی در اعتلای مفاهیم انسانی و عدالت خواهانه اهل بیت(ع) دارند
  • ۳ پرونده در دادسرای مشهد در خصوص جرایم انتخاباتی تشکیل شد
  • تشکیل ۳ پرونده جرایم انتخاباتی خراسان رضوی در دور اول
  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود
  • آماده برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان هستیم
  • راند دوم
  • تامین امکانات مورد نیاز برای برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس