Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@18:29:36 GMT

8 موسسه و صندوق قرض الحسنه در اصفهان کلاهبرداری کردند

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۵۳۳۶

8 موسسه و صندوق قرض الحسنه در اصفهان کلاهبرداری کردند

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این موسسه ها فاقد مجوزهای لازم از بانک مرکزی بودند و در مجموع 517 میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کردند.
سرهنگ جواد درستکار افزود: این مراکز که شامل پنج موسسه و سه صندوق قرض الحسنه بودند در قالب پرداخت سود بالا و وام با بهره پایین، سرمایه های مردم را جذب می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه شکایت هایی از سوی مردم از موسسه ها و صندوق های مذکور گزارش شد، گفت: در این پرونده تاکنون هشت نفر دستگیر و پرونده آنها تحویل مقام های قضایی شد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان در این باره گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی در جهت مبارزه قاطعانه با اخلالگران در نظام اقتصادی با رصد اطلاعاتی و تحقیقات پنج موسسه و سه صندوق قرض الحسنه غیر مجاز و بدون مجوز از بانک مرکزی را شناسایی کردند.
سردار مهدی معصوم بیگی افزود: هر موسسه و صندوق قرض الحسنه بدون مجوزی که به بهانه پرداخت سود و وام کم بهره به مردم راه اندازی شود، غیر مجاز و مصداق بارز اخلال در نظام اقتصادی است و پلیس برابر قانون با این گونه موارد برخورد می کند.
وی با بیان اینکه برخی از این موسسه ها و صندوق ها با هدف کلاهبرداری راه اندازی می شوند، به شهروندان توصیه کرد از سپردن سرمایه های خود به این موسسه ها خودداری کنند و در صورت مشاهده فعالیت های غیر مجاز موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.
بر اساس قوانین پولی و بانکی کشور، صندوق های قرض الحسنه صرف مجاز به جذب و قبول سپرده (وجوه) به صورت حساب پس انداز قرض الحسنه، بدون پرداخت بهره و پرداخت تسهیلات (وام) به صورت قرض الحسنه با حداکثر کارمزد چهار درصد در سال بوده و مجاز به افتتاح و قبول سپرده به صورت حساب سپرده پس انداز جاری (دسته حواله ای)، حساب سپرده سرمایه گذاری مدت دار و صدور اوراق گواهی سپرده، اوراق گواهی بازپرداخت و صدور ضمانتنامه بانکی نیستند.
مردم برای اطلاع از فهرست بانک‌ها و نهادهای پولی دارای مجوز بانک مرکزی، می توانند به بخش بانک‌ها و نهادهای پولی مجاز در پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی به آدرس www.cbi.ir مراجعه کنند.
3011/6026/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اصفهان بانک مرکزی سرمایه فرمانده انتظامی استان قرض الحسنه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۵۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طغیانی:لغو معافیت مالیاتی به ضرر صندوق سرمایه‌گذاری ثابت است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد، لغو معافیت مالیاتی به صندوق های سرمایه گذاری ثابت ضربه وارد می کند و نتیجه آن خارج شدن سرمایه های مردم از این صندوق ها است . - اخبار اقتصادی -

مهدی طغیانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه در قوانین مختلف معافیت ها و تخفیف هایی در حوزه های گوناگون اعمال شده است، گفت: طبق قوانین موجود شرکت ها در صورت سرمایه گذاری در بازار سرمایه مشمول تخفیف های مالیاتی می شوند که هدف از این کار نیز رونق بازار سرمایه است.

وی ادامه داد: در صورتی که سطح شناوری شرکت ها از عددی بالاتر باشند و یا اینکه اقدام به صادرات کنند، مشمول مشوق هایی می شوند؛ مجموع این مشوق ها منجر به اعمال معافیت هایی برای شرکت ها می شود.

این نماینده مجلس یادآور شد: در این شرایط مجلس در قانون بودجه 1403 مصوبه ای داشت که به موجب آن سقفی برای استفاده از معافیت ها اعمال کرد؛ شرکت های کوچک و متوسط به این سقف نمی رسند ‌‌و شامل شرکت های بزرگ می شود.

طغیانی ادامه داد: در زمان تصویب این بند، وضعیت شرکت های بزرگ از این لحاظ روشن بود که بخشی از معافیت هایشان کاهش پیدا می کند اما شرایط صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت خیلی روشن نبود که آیا به آن ها هم تعمیم پیدا می کند یا خیر؛ بر این اساس ما در طرح یک فوریتی اصلاح برخی از احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم به دنبال حل این موضوع هستیم و این طرح تا قبل از پایان عمر مجلس یازدهم تعیین تکلیف می شود.

وی توضیح داد: صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت در قبال دریافت پول مردم به آن‌ها تعهد سرمایه گذاری و پرداخت سود ثابت می دهند لذا اگر قرار بر لغو معافیت این صندوق ها باشد شرایط تغییر می کند. چون در این صورت سپرده گذاران بانکی معاف از مالیات بوده و سپرده گذاران صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت مشمول مالیات می شوند که این یک تبعیض است.

طغیانی تاکید کرد: لغو معافیت مالیاتی ضربه به صندوق های سرمایه گذاری ثابت وارد می کند که نتیجه آن خارج کردن سرمایه های مردم از این صندوق ها است، چون طرف دیگر ماجرا رقیب دیگری به نام سپرده های بانکی است که مشمول مالیات نمی شود لذا مردم پول هایشان را در بانک ها سرمایه گذاری می کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقدینگی کنترل نمی‌شد، گرفتار ابَر تورم می‌شدیم
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • همه باید در قبال مسئولیتی که به ما سپرده شده است کار جهادی انجام دهیم
  • شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی رسید جعلی بانک
  • طغیانی:لغو معافیت مالیاتی به ضرر صندوق سرمایه‌گذاری ثابت است
  • سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»
  • آمادگی کامل اصفهان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • آمادگی استان اصفهان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • استان اصفهان آمادگی کامل برای برگزاری مرحله دوم انتخابات را دارد
  • هشدار نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش خرید و فروش عتیقه