Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-28@09:40:12 GMT

تغییر موضع پاریس در قبال شاخه گروه تروریستی پ‌ک‌ک

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۵۷۹۴

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه پس از دیدار با «چارلز فرایز» سفیر فرانسه در آنکارا در توئیتر خود نوشت: «فرانسه باید رویکرد خود در قبال پ‌ی‌د (حزب اتحاد دموکراتیک) و ی‌پ‌گ (یگان‌های مدافع خلق) شاخه پ‌ک‌ک در سوریه را تغییر دهد».

به گزارش آناتولی، وزیر خارجه ترکیه افزود: «پاریس باید موضع خود در قبال شاخه گروه تروریستی پ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ک.ک در سوریه را مورد بازنگری قرار دهد».

وی با تاکید بر اینکه «برای روابط کشورمان با فرانسه اهمیت می‌دهیم»، گفت: «افزایش روابط تجاری و اقتصادی دو کشور باعث خرسندی ماست».

گروه پ‌ک‌ک که از نظر ترکیه و اتحادیه اروپا تروریستی شناخته می‌شود، بیش از 30 سال است که بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی ترکیه دارد.

رسانه‌ ترکیه‌ای «ینی شفق» به نقل از برخی منابع  گزارش داد که آمریکا متعهد شده تا حقوق عناصر گروه «پ‌ک‌ک» (حزب کارگران کردستان) حاضر در سوریه را نفری  78 دلار افزایش دهد و به میزان 291 دلار برساند.

موسس حزب کارگران کردستان موسوم به «پ‌ک‌ک» اخیرا در پیامی از داخل زندان برای «نیروهای دموکراتیک سوریه» تحت حمایت آمریکا فرستاده است و در آن از آنها خواست تا به جای درگیری با ترکیه در سوریه، راه‌حل مسالمت‌آمیز در پیش بگیرند .

عبدالله اوجالان در سال ۱۹۷۸ حزب کارگران کردستان پ ک ک را تشکیل داد و در تاریخ ۱۵ فوریه ۱۹۹۹ (۲۶ بهمن ۱۳۷۷) در یک عملیات هواپیماربایی در نایروبی، پایتخت کنیا دستگیر شد.

او در سال ۱۹۸۴ کردها را به جنگ مسلحانه فراخواند و نبرد سخت و خونینی را با ارتش ترکیه آغاز کرد که به دنبال آن، بیش از ۴۰ هزار نفر کشته شدند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فرانسه سوریه ترکیه اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا ترکیه سوریه گروه پ ك ك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۵۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شب موعود رسید: آخرین قهرمانی امباپه در پاریس

به گزارش "ورزش سه"، امشب پی اس جی از ساعت 22.30 به وقت تهران در زمین خود میزبان لوآور است و این شانس را دارد تا قهرمانی خود را قطعی کند. پی اس جی بعد از برتری 4-1 برابر لوریان می توانست قهرمان شود ولی موناکو با پیروزی خود اجازه نداد. پاریس ولی امشب اگر ببرد تحت هر شرایطی قهرمان خواهد شد.

این اولین قهرمانی لیگ فرانسه لوئیس انریکه و آخرین قهرمانی لیگ امباپه است. از سال 2011 و با ورود قطری ها، پی اس جی توانسته 10 بار قهرمان شود و تنها مون پلیه در 2012، موناکو در 2017 و لیل در 2021 قهرمانی را از پی اس جی گرفته اند.

امباپه با پاریس 6 قهرمانی لیگ کسب کرده و یک بار نیز با موناکو این عنوان را کسب کرده است. او در فوریه گذشته به باشگاهش اطلاع داد که در پایان فصل خواهد رفت و به این ترتیب امشب احتمالا آخرین قهرمانی لیگ فرانسه را جشن خواهد گرفت.

هنوز مشخص نیست او امشب از ابتدا بازی خواهد کرد یا خیر چون در لیگ، انریکه به او در ماه های اخیر چندان زیاد میدان نداده است. امباپه با دبل برابر لوریان تعداد گل هایش را به 46 رساند و با 26 گل در لیگ فرانسه اولین بازیکنی است که در 4 فصل متوالی بیش از 25 گل به ثمر می رساند.

پی اس جی همچنان شانس فتح لیگ قهرمانان و جام حذفی را نیز دارد تا امباپه بتواند با 4 گانه (پاریس قبلا قهرمان سوپرجام شده) از پاریس وداع کند.

دیگر خبرها

  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • شب موعود رسید: آخرین قهرمانی امباپه در پاریس
  • عکس/ جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در پاریس
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • درخواست عجیب فرانسه از یونان
  • تغییر در پیشنهاد آتش‌ بس رژیم صهیونیستی پس از موضع قاطع مقاومت
  • دستگیری نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم
  • تغییر در پیشنهاد آتش‌بس رژیم صهیونیستی پس از موضع قاطع مقاومت