Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@03:02:58 GMT

برنامه ریزی برای پسا سیلاب باید انجام شود

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۵۷۹۵

برنامه ریزی برای پسا سیلاب باید انجام شود

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی روز چهارشنبه در شورای فرهنگی جمعیت هلال احمر خوزستان با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و هفته گرامیداشت هلال احمر بیان کرد: در سیلاب اخیر حجم عمده خسارت در حوزه کشاورزی بوده و به دلیل اینکه کشاورزان دست رنج یک سال خود را از دست دادند باید به مدت یک سال از کشاورزان آسیب دیده از سیل حمایت شود تا توانایی جبران محصولات از دست رفته خود را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: چتر حمایت هلال احمر به هر شکلی هست باید ادامه پیدا کند تا مردم سیل زده به شرایط عادی زندگی برگردند.
وی ادامه داد: به نظر من امسال در خوزستان از آغاز سال، روزها و هفته های هلال احمر است که به دلیل یک امتحان الهی که پیش روی جامعه ما قرار گرفت، سنگ محک این مجموعه خدمت رسان بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی با اشاره به حضور به موقع مردم و مسئولان در سیلاب فروردین امسال، گفت: در حادثه سیل امسال مردم و مسئولان درنگ نکردند و پای کار آمدند.
وی بیان کرد: مبارزه با سیل مبارزه جدی بود، آن هم سیلابی که براساس نظر کارشناسان در 70 سال گذشته این حجم بارش را نداشتیم؛ این کار، کار بزرگی بود و رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب امام جمعه جدید اهواز فصلی از حکم را به تقدیر و تشکر از مردم خوزستان اختصاص دادند.
رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه های خوزستان افزود: هلال احمر در سیلاب خوزستان به خوبی پای کار آمد و حضور داشت و این حضور پرشور و موثر جای تقدیر دارد.
وی بیان کرد: باید سیلاب اخیر ارزیابی و بررسی شود و نقاط ضعف و قوت تمامی بخش های درگیر در سیلاب مشخص شود.
وی با اشاره به جلب اعتماد مردم در این حادثه گفت: هلال احمر باید قدر این اعتماد را بداند و گزارشی از عملیات امدادرسانی و کمک های مردمی به مردم خوزستان را ارایه دهد تا این اعتماد و سرمایه اجتماعی برای حوادث بعدی حفظ شود.
از تاریخ 18 اردیبهشت به مدت یک هفته به نام جمعیت هلال احمر نامگذاری شده است.
در سیلاب اخیر خوزستان 91 اردوگاه اسکان برای سیل زدگان برپا شد و به بیش از 256 هزار نفر سیل زده امدادرسانی انجام گرفت.
21 شهرستان خوزستان دچار سیلاب و آبگرفتگی شدند.
7158/ 6037
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 جامعه جمعیت هلال احمر رهبر معظم انقلاب سیل کمک های مردمی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۵۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات بانک امانات خانه هلال دشتستان رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال کشور ظهر چهارشنبه در آئین افتتاحیه خانه هلال شهرستان دشتستان گفت: وقتی از نیاز و اهمیت وجودی این مکان‌ها در روستا و مناطق کم برخوردار صحبت شود به مراتب راه توسعه خانه‌های هلال در سطح کشور نیز هموار تر خواهد شد

عباس احد پور افزود: یکی از موارد مهم در فعالیت و وجود این خانه‌ها توسعه آموزش‌های امدادی و بالا بردن توان خود امدادی مردم در زمان وقوع حوادث است این امر به خودی خود در نمایش اهداف تأسیس خانه‌های هلال نقش مؤثری دارد.

وی با اشاره به وجود ۱۴۲ روستا در شهرستان دشتستان تصریح کرد: بایستی تلاش مضاعفی در پیش گرفت و در تأسیس خانه هلال در این منطق همت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش شما در همراه کردن خیرین در این مسیر خدمت‌رسانی جای تقدیر و تشکر دارد.

مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال احمر کشور یادآور شد: در بحث امانات تجهیزات پزشکی باید بحث وقف و امانت بودن را در نگاه مردم نهادینه کنیم و بی شک این مهم باعث افزایش همراهی و همکاری مردم خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به نقش خیرین در ارتقا خدمات خانه‌های هلال گفت: در جذب خیرین تلاش‌های بیشتری باید در دستور کار قرار گیرد این امر مستلزم برنامه ریزی و مدیریت است.

کد خبر 6094226

دیگر خبرها

  • آماده باش هلال‌احمر در پی هشدار سازمان هواشناسی
  • تجهیزات بانک امانات خانه هلال دشتستان رونمایی شد
  • آماده‌باش خوزستان همزمان با ورود احتمالی بارش‌های سیل‌آسا
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • آماده باش هلال احمر برای بارندگی شدید و سیل و در ۲۴ استان تا آخر هفته
  • امدادرسانی به سیستان و بلوچستان پایان یافت
  • «مردم‌محور بودن» اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر است
  • تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس 
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده