Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-03@16:08:15 GMT

وزیرصنعت: خودروهای کف پارکینگ این هفته عرضه می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۶۰۲۱

به گزارش اکوفارس به نقل از ایرنا، «رضا رحمانی» امروز (چهارشنبه) پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه هدف اصلی جلوگیری از توقف تولید است، افزود: پارسال به همه واحدهای تولیدی و صنعتی اعلام شد تا مواد اولیه مورد نیازشان را به قدر کفایت تامین کنند تا امروز با مشکل مواجه نشوند.

وی خاطرنشان کرد: در این رابطه بانک مرکزی نیز در تلاش است تا به تامین ارز مورد نیاز تولیدکنندگان بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: به سازمان صنعت استان ها ماموریت داده شده تا پیش از اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی با مشکل مواجه شوند، برای تامین مواد اولیه مورد نیازشان دست کم تا پایان امسال چاره اندیشی کنند.

به گفته وزیر صنعت، واحدهای مشکل دار در زمینه تامین مواد اولیه می توانند به استانداری ها، سازمان صنعت استان ها یا ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هر استان مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: این کمک شامل تامین نقدینگی های مورد نیاز این واحدها نیز می شود.

* بازار خودرو تنظیم می شود
رحمانی درباره بازار خودرو نیز گفت: پس از گذشت دو هفته ابتدایی سال که خودروسازان در تعطیلات به سر می بردند، اکنون جریان تولید به روال عادی خود بازگشته است.

وی اظهار داشت: در ماه های گذشته تعدادی از خودروهای تولیدی به دلیل کسری قطعه، کف پارکینگ های خودروسازان انبار شده بودند که در هفته جاری بخش عمده ناقصی قطعات رفع شد و این خودروها به تدریج به بازار عرضه می شوند.

وزیر صنعت خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه تولید خودرو به روال عادی خود بازگشته، بازار آن نیز به تدریج تنظیم خواهد شد.

وی بیان داشت: خودروسازان مطابق تعهدات خود در فروش فوری 20 درصد تولیدات و عرضه 80 درصدی دیگر خودروها برای عمل به برنامه پیش فروش ها اقدام می کنند.

* ذخیره کافی اقلام تنظیم بازاری
رحمانی در ادامه از توزیع گوشت، برنج و شکر تنظیم بازاری خبر داد و گفت: مطابق اعلام وزارت جهاد کشاورزی، اقلام تنظیم بازاری به حد کافی ذخیره شده است.

وی به طور مثال به شکر اشاره کرد که به گفته او، با وجود متوسط مصرف روزانه هفت هزار تنی، 10 هزار تن در روز از این کالا توزیع می شود.

این عضو هیات دولت، اما گرانی این روزهای شکر در بازار را به بارش ها و سیلاب اوایل سال مربوط دانست که به گفته او وقفه ای در تولید آن ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: برنج داخلی و خارجی نیز به اندازه نیاز جامعه در انبارها وجود دارد.

رحمانی همچنین از افزایش نظارت ها در سطح خرده فروشی ها و عمده فروشی ها برای کنترل نوسان های قیمتی خبر داد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۶۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمدعلی نیک‌بخت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: برخی کارهای بر زمین مانده مانند تامین مواد اولیه و مشکل کمبود شکر را حل کردیم.

بیشتر بخوانید: قیمت انواع میوه و سبزی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مربوطه نیازشان به شکر را تامین کنند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به عملکرد بانک مرکزی در حوزه تخصیص ارز کالاهای اساسی در سال گذشته، گفت: سال ۱۴۰۲ بهترین سال برای تامین ارز کالاهای اساسی بود. ۱۳ میلیارد دلار ارز ترجیحی به نهاده‌های دامی و خوراکی‌های بخش کشاورزی تخصیص یافت.

نیک‌بخت با اشاره به شیوه وزارت جهاد کشاورزی برای ساماندهی بازار کالاهای اساسی، گفت: تامین از طریق تولید داخل را دنبال می‌کنیم به همین دلیل سیاست حداکثرسازی و یکنواختی تولید محصولات کشاورزی را دنبال می‌کنیم تا نوسانات کمی و قیمتی به حداقل برسد. همزمانی عید نوروز و ماه رمضان فشار زیادی برای تامین مایحتاج مردم ایجاد کرد، اما با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام شده با کشاورزان، عرضه محصول به بازار و قیمت‌ها را کنترل کردیم.

وی ادامه داد: وقتی عرضه به اندازه کافی انجام شود قیمت متعادل می‌شود. تک تک محصولات در بخش‌های تولید، عرضه و نظارت را دنبال می‌کنیم. مازاد نیاز کشور را بدون محدودیت صادر می‌کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به خرید تضمینی در سال ۱۴۰۳ گفت: پیوند بین صنعت، بازرگان و تجارت با بخش تولید و کشاورزی را طبق تجربه سال گذشته ادامه می‌دهیم. صنایع غذایی به عنوان بخشی از زنجیره که مسوولیت فرآوری محصولات خام مواد کشاورزی را بر عهده دارد، مورد توجه جهاد کشاورزی است. این صنایع به خدمت تولیدکنندگان درآید. به عنوان مثال انواع میوه، سبزی‌جات و سیفی‌جات امکان فرآوری، عرضه به بازار داخل و صادرات را دارد.

نیک‌بخت ادامه داد: به صورت مرتب با صاحبان صنایع کشاورزی جلسه داریم و آنان را تشویق به خرید محصولات مازاد کشاورزان می‌کنیم تا این هدف‌گذاری انجام شود. برای محصولاتی چون برنج، چای و دانه‌های روغنی در تلاشیم دولت خرید تضمینی را انجام ندهد، بلکه بازرگانان وارد کننده یا کارخانجات تولید کننده را وارد به انجام این کار کنیم. به عنوان مثال اعلام کردیم ۷۰ هزار تن دانه روغنی را بازرگانان و وارد کنندگان روغن یا دانه‌های روغنی از کشاورزان خریداری کنند.

وی با اشاره به نوسانات قیمتی بازار میوه، گفت: هیچ کمبودی در هیچ بخش بازار میوه و تره بار وجود ندارد. گرانی‌های جاری ناشی از کمبود کالا نیست، بلکه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌های مسوول است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229149 برچسب‌ها میوه و تره بار

دیگر خبرها

  • هدف‌گذاری تبدیل یزد به قطب تولید ماشین‌آلات نساجی
  • اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • آغاز عرضه خودروهای وارداتی برقی و بنزینی از یکشنبه هفته آینده
  • عرضه خودروهای برقی از یک شنبه هفته آینده آغاز می‌شود