Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@16:28:32 GMT

لقب جالب وزیر امور خارجه اسپانیا به اعضای دولت ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۶۱۳۰

خوزه بوریل، وزیر امور خارجه اسپانیا، به شدت به انتقاد از دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پرداخت.

در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «تی‌وی ای»، وزیر امور خارجه اسپانیا هشدار داد این اقدام ممکن است یک نبرد قانونی راه بیندازد او در ادامه تهدید کرد چناچه آمریکا به گفته خود عمل کند اسپانیا به سازمان تجارت جهانی مراجعه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بورل اظهار کرد «این تایید دیگری است بر آنکه دولت آمریکا همکاری نمی‌کند و اقدامات فراسرزمینی را به اجرا درمی‌آورد که به نظر ما سوءاستفاده از قدرت است و ما مخالفت آن هستیم».

او همچنین به هشدار دولت دونالد ترامپ در خصوص ونزوئلا که می‌گوید همه گزینه‌ها بر روی میز است از جمله گزینه نظامی اشاره کرد و دولت آمریکا را با گروه تماس اتحادیه اروپا و برخی از کشور‌های آمریکای لاتین که قصد دارند با نیکلاس مادورو بر سر موضوع برگزاری انتخابات مجدد گفتگو کنند مقایسه کرد.

بورل گفت: «گروه تماس که ما بخشی از آن هستیم با دولت آمریکا خط مشی یکسانی ندارد. دولت آمریکا مانند گاو بازی است که می‌گوید به من نگاه کنید، تصویر تفنگم را خواهم کشید. ما کسانی را که طرح اسلحه‌شان را می‌کشند و آن را بر دوش دارند نمی‌خواهیم. در مقابل، ما خواهان راه حل مسالمت‌آمیز، مذاکره و دموکراسی هستیم».

اسپانیا، مانند بسیاری از کشور‌های اروپایی دیگر، به تبعیت از آمریکا خوان گوایدو، سرکرده مخالفان ونزوئلا، را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت شناخت. این در حالی است که مادرید سرمایه گذار مهم کوبا در اتحادیه اروپاست و می‌تواند همراه با دیگر کشور‌های عضو این اتحادیه تحت تاثیر آخرین اقدام واشنگتن قرار گیرد.

اتحادیه اروپا که سرمایه گذار اصلی در کوبا بوده و عمدتا در بخش گردشگری و ساخت و ساز این جزیره فعالیت داشته است پیش از این پیشنهاد اجازه اقامه دعوی در ارتباط با املاک توقیف شده کوبا را محکوم کرده و قول داده بود از همه ابزار‌های مناسب، از جمله پیگرد قضایی آمریکا در سازمان تجارت جهانی، برای مقابله با تاثیرات اقتصادی زیان آور آن استفاده کند.

در ماه مه سال جاری میلادی دولت ترامپ اعلام کرد قانون به اصطلاح هلمز-برتون که در سال ۱۹۹۶ به تصویب رسید؛ اما فشار اتحادیه اروپا و کانادا باعث شد روسای جمهور متوالی در آمریکا به طور مرتب هر شش ماه یکبار -- البته تاکنون -- اجرای آن را به تعویق بیاندازند اجرایی می‌شود. به موجب این قانون آمریکایی‌های کوبا و یا سایر شهروندان آمریکا اجازه دارند در دادگاه‌های آمریکا علیه کسب و کار‌هایی که در املاک دولتی کوبا که در جریان یا پس از انقلاب سال ۱۹۵۹ توقیف شده اند فعالیت می‌کنند اقامه دعوی کنند. بسیاری از این کسب و کار‌ها متعلق به اروپایی‌هاست.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اسپانیا اسپانیا دولت آمریکا وزیر امور خارجه دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۶۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرعبداللهیان ضمن تبریک انتصاب وزیر امور خارجه جدید سودان، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان و آماده کمک به برقراری بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم.

امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد: دشمنان سودان جایگاه مهم این کشور را می‌دانند و سال‌ها برای تجزیه سودان تلاش کردند و اکنون آتش جنگ داخلی را به دامن این کشور انداخته‌اند و امیدواریم به زودی شاهد بازگشت آرامش و ثبات به سودان باشیم.

وزیر امور خارجه جدید سودان نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و تقدیر از مواضع اصولی ایران در حمایت از سودان، بر سابقه روابط تاریخی و دیرینه دو کشور و اهتمام کشورش به روابطی راسخ و ممتد با ایران تاکید و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور در بهترین سطح گسترش یابد.

حسین عوض همچنین آخرین تحولات و اوضاع این کشور و بروز ناامنی و بی ثباتی توسط شبه نظامیان با دخالت ک حمایت برخی دولت‌های خارجی و غربی را برای همتای ایرانی خود تشریح کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از صبح امروز با سامح شکری وزیر خارجه مصر، رنتو مارسودی وزیر خارجه اندونزی، فیصل بن فرحان وزیر خارجه پادشاهی عربستان سعودی، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه و محمد حسن محمود وزیر خارجه بنکلادش دیدار کرد.

رایزنی‌های امروز امیرعبداللهیان با همتایان مصری و سعودی بیش از دو ساعت به طول انجامید.

رئیس دستگاه دیپلماسی در خصوص جزئیات سفر خود به گامبیا و شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی نوشت: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل کشی در غزه جدی‌تر شده است.

کد خبر 6096734

دیگر خبرها

  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین
  • بلینکن: به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیا
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است