Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@13:42:45 GMT

اهواز|سدهای خوزستان مانع از وقوع حواث سنگین براثر سیل شدند

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۶۲۳۸

اهواز|سدهای خوزستان مانع از وقوع حواث سنگین براثر سیل شدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به سدهای استان خوزستان به عنوان یک نعمت در هنگام بارندگی، گفت: این سدها علاوه بر جلوگیری از ایجاد سیل، باعث ذخیره‌سازی آب‌های کوه‌های زاگرس شدند. ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، کیامرث حاجی‌زاده امروز در شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان که در اداره کل مدیریت بحران استان برگزار شد، با اشاره به اثرگذاری تصمیم‌گیری و عملکرد مدیران در دوران کنونی نسبت به وقوع بحران‌های آینده، اظهار داشت: برنامه‌ریزی لازم در همین راستا از الان باید انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به چهار ابر بحران گرد و غبار، سیل، آتش سوزی و خشکسالی در سطح خوزستان طی سه سال گذشته، بیان کرد: عدم توجه به لایرروبی شدن رودخانه‌ها، تجاوزه‌های انجام شده، استحکام‌بخشی و بازسازی سیل‌بند دلیل اصلی سیل خوزستان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان ادامه داد: سدهایی که در سه حوضه آبریز استان خوزستان باید ایجاد می‌شدند تکمیل نشده که دلیل دیگری بر سیل استان است.

وی با اشاره به سدهای استان خوزستان به عنوان یک نعمت در هنگام بارندگی، خاطرنشان کرد: این سدها علاوه بر جلوگیری از ایجاد سد، باعث ذخیره‌سازی آب‌های کوه‌های زاگرس شدند.

اهواز|خط خبری در مناطق سیل‌زده وجود ندارد + فیلمتحلیل عضو هیئت‌ علمی ‌دانشگاه ‌اهواز از علت سیلاب‌های ‌خوزستان/خطای استراتژیک در هور‌العظیمبازدید امام جمعه اهواز از مناطق سیل‌زده خوزستان+تصویر

حاجی‌زاده با بیان این‌که با احداث سد بختیاری در حوضه آبریز دز مشکلات سیل اخیر کاهش پیدا می‌کرد، اظهار داشت: در حوضه کرخه و دز باتوجه به عدم تکمیل سدها و رسوبات درون مخزن سد دز باعث وقوع بحران شد اما در حوضه آبریز کارون، سیلاب براساس 5 سد ایجاد شده اما به راحتی مدیریت شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان ابر بحران آتش‌سوزی در سطح استان اشاره و بیان کرد: طی سال 96 نزدیک به 50 درصد آتش سوزی‌های کشور به ویژه آتش سوزی مراتع، بیشه زارها، جنگل‌ها و بخش صنعت مربوط به استان خوزستان بود.

وی با اشاره به تصمیم احداث مخازن آبی در مناطق جنگی استان خوزستان، گفت: باوجود اینکه طرح در بسیاری از استان‌های کشور اجرایی شده اما در خوزستان هیچگونه اقدامی صورت نگرفته و در هنگام وقوع آتش‌سوزی امکانات موردنیاز نیز وجود ندارد.

حاجی‌زاده به خریداری نزدیک به 30 میلیارد ریال تجهیزات با هدف مهار آتش‌سوزی تاکنون، گفت: این امکانات در دو مرحله در اختیار فرمانداری‌ها قرار گرفتند. سال گذشته نیز وسایل موردنیاز جهت احداث اتاق مانیتورینگ مدیریت بحران در فرمانداری‌ها تحویل داده شد اما تاکنون تنها شهرستان رامهرمز راه‌اندازی کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به ضرورت آموزش در زمینه مقابله با تمامی بحران‌ها خاطرنشان کرد: این آموزش همگانی مبتنی بر سند چهار ساله جامع مدیریت بحران امری ضروری است.

انتهای پیام/

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۶۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه مصدوم در تصادف زنجیره‌ای محور شوش - اهواز

سخنگوی اورژانس ۱۱۵ خوزستان گفت: تصادف هفت دستگاه خودرو در محور شوش - اهواز در روز دوشنبه سه نفر مصدوم بر جا گذاشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، عارف شرهانی گفت: در این تصادف خودروهای پراید، پژوپارس، نیسان، 2 کامیون، ایسوزو و نیسان دو کابینه به دنبال لغزندگی جاده ناشی از بارندگی با هم برخورد کردند.

وی افزود: 2 دستگاه آمبولانس 115 از شوش به محل حادثه اعزام شد اما مصدومان شامل سه مرد در رده سنی 36 تا 39 ساله با رضایت شخصی به بیمارستان منتقل نشدند.

به گزارش تسنیم، تصادف 2 دستگاه خودرو در سه راهی گتوند طی 24 ساعت گذشته نیز یک کشته و پنج مصدوم بر جا گذاشت.

در حال حاضر 156 دستگاه آمبولانس و 130 پایگاه شهری و جاده‌ای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خوزستان فعال است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار زلزله در تهران ۱۰ تا ۱۵ ثانیه پیش از وقوع آن + جزئیات
  • استقلال خوزستان وارد کل‌کل با نساجی شد!
  • مهار آتش سوزی در فروشگاه پلاسکو در هسته مرکزی شهر اهواز+عکس
  • فوت ۳۹ نفر در حوادث جوی از ابتدای سال تا ۱۵ اردیبهشت
  • راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان اهواز
  • سه مصدوم در تصادف زنجیره‌ای محور شوش - اهواز
  • بارش باران در اهواز
  • تیم تراکتور امروز در اهواز به میدان می‌رود
  • باز هم هشدار به تهرانی ها | سیلابی شدن مسیل‌ ها و باد شدید در راه
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران