Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@15:55:36 GMT

افزون بر 53 هزار راس دام در جنوب کرمان پلاک دار شدند

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۶۲۷۲

افزون بر 53 هزار راس دام در جنوب کرمان پلاک دار شدند

جیرفت - ایرنا - مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از هویت بخشی 53 هزار و 461 راس دام سبک و سنگین در این منطقه خبر داد و گفت: نگهداری و پرورش دام سبک و سنگین فقط با نصب پلاک گوش، مجاز است.

حمید بیدشکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تعداد 44 هزار و 915 رأس گاو، پنج هزار و 51 نفر شتر، یکهزار و 854 رأس گوسفند و 6 هزار و 141 راس بز با اعتبارات دولتی، به صورت رایگان هویت بخشی و در سیستم سامانه مرکز اصلاح نژاد کشور ثبت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: نگهداری دام بدون شناسنامه دارای مخاطرات زیادی است که با توجه به ابلاغ شیوه نامه جدید مصوب هیات دولت، امکان پرورش و نگهداری دام سنگین بدون پلاک، 6 ماه و دام سبک تنها یکسال وجود دارد که این مصوبه از متولیان بخش و پرورش دهندگان خواسته هرچه سریعتر نسبت به پلاک گذاری دام های مورد پرورش خود اقدام کنند.
بیدشکی ادامه داد: اعتبارات دولتی، برای هویت گذاری دام در موعد مقرر کافی نبوده لذا همه دامداران جهت تثبیت مالکیت دام خود باید به صورت مشارکتی و یا حتی با هزینه شخصی نسبت به هویت بخشی دام های خود اقدام کنند.
مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: پلاکی که به گوش دام نصب می شود دارای مشخصه کشوری، استانی و شهرستانی بوده که مختص منطقه است و این نوع پلاک از طریق مراجعه به معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تهیه می گردد.
سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان را با جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.
/7450/7429/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد دامداري سازمان جهاد كشاورزي پلاك گذاري دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۶۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح آبخیز تا جالیز در لرستان

سید عماد شاهرخی در جلسه با کارشناسان خصوص انعقاد و اهداف قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و همچنین تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام با استفاده از این قرارداد توضیحاتی ارائه داد و با اشاره به همکاری و تعامل بسیج با سازمان جهاد کشاورزی گفت: جهاد و سپاه همواره چه در زمان جنگ و چه در زمان کنونی و حوزه‌ی تولید دوشادوش هم پای کار هستند.
وی بیان کرد: با توجه به روحیه‌ی جهادی نیروهای سپاه و بسیج و همراهی همیشگی آن‌ها امیدواریم بتوانیم با مشارکت با سپاه و بسیج در راستای تحقق شعار سال اقدامات خوبی انجام دهیم.
رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان با اشاره به اجرای کانال‌های آب‌بر که توسط سپاه انجام شده و ایستگاه پمپاژ کلین که توسط بسیج در حال انجام است، تصریح کرد: این پروژه‌ها از پیشرفت خوب و قابل توجهی برخوردارند، ضمن این‌که جهاد کشاورزی بر نظارت خود بر پروژه‌ها راسخ بوده و جدیت عمل دارد، سپاه نیز با همکاری به تمام معنا و اجرای پروژه‌ها به نحو احسن اعلام آمادگی کرده است.
احسان جهانبخش فرمانده بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان نیز توضیحاتی در خصوص اجرای پروژه‌ها ارائه داد و اظهار داشت: تعامل خوبی بین جهاد کشاورزی و بسیج در پیشبرد اهداف وجود دارد و سازمان جهاد همچون بسیج به‌صورت جهادی پای کار است تا کارهای اجرایی را پیش ببرد.
وی تاکید کرد: فعالیت کارهای اجرایی متوقف نخواهد شد و ادامه‌ی کار انجام می‌گیرد و پروژه‌هایی را اجرا خواهیم کرد که سازمان در اولویت کاری خود داشته باشد و به ما ابلاغ نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش محوری‌ترین دستگاه در شکل‌گیری هویت نسلی است
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • اجرای طرح آبخیز تا جالیز در لرستان
  • رقابت ۲۱ هزار و ۱۶۹ داوطلب استان کرمان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار شالیزار مازندران
  • صدور حکم انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد