Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر اسبق فرانسه در ایران، تصمیم شورای امنیت ملی ایران در مورد برجام را برنامه‌ریزی شده خواند و گفت که ایران نمی‌خواهد در دام آمریکا بیفتد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «فرانسوا نیکولو»، سفیر فرانسه در ایران طی سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ واکنش ایران به خروج آمریکا از برجام را تصمیم برنامه‌ریزی شده خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او چهارشنبه (۱۸ اردیبهشت) در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت که «معتقدم که تصمیم امروز ایران، با هدف تشدید نبوده بلکه تصمیم برنامه‌ریزی شده است که با دقت در پاسخ به تحریم‌های فزاینده آمریکا علیه خود اتخاذ شده است».

سفیر اسبق فرانسه در تهران گفت که واکنش امروز ایران هشدار آمیز و در چارچوب دیپلماتیک و توافق وین بوده است؛ توافقی که بر امکان اتخاذ اقدامات جدید در صورت عدم پایبندی طرف‌های آن به تعهدات خود صحه می‌گذارد.

نیکولو در مورد ضرب الاجل ۶۰ روز ایران به اروپا نیز گفت که طرف‌های اروپایی در «وضعیت سختی» قرار دارند؛ چرا که آن‌ها در سایه وجود تحریم‌های آمریکایی، نمی‌توانند به راحتی با ایران تعامل کنند.

این مقام سابق فرانسوی گفت که اروپایی‌ها به دنبال کار با مکانیزم‌هایی هستند که بتواند از تحریم‌های آمریکا علیه تعامل تجاری با ایران دوری کند.

او گفت که ایران به دنبال خروج از توافق هسته‌ای نیست و می‌داند که آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که ایران را مجبور به خروج کنند. سفیر اسبق فرانسه در ایران در پایان این مصاحبه گفت که تهران نمی‌خواهد در دام آمریکایی‌ها بیفتد و بنابر این در توافق هسته‌ای باقی خواهد ماند.

ایران صبح چهارشنبه در سالروز خروج آمریکا از توافق هسته‌ای (۱۸ اردیبهشت ۹۷) اعلام کرد که در پاسخ به این خروج و عدم پایبندی‌های طرف‌های باقی‌مانده در توافق به تعهدات خود، از فروش مازاد اورانیوم غنی‌شده و آب سنگین خودداری خواهد کرد.

شورای امنیت ملی ایران همچنین اعلام کرد که اگر طی ۶۰ روز آینده اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل نکنند، غنای اروانیوم را از ۳.۶۷ بالا خواهد برد و مدرن‌سازی راکتور آب سنگین اراک را متوقف خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خروج آمریکا از برجام تحریم های آمریکا توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۶۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده اشغالگران درباره توافق یا حمله به رفح تصمیم‌ می‌گیرند

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» در این باره گزارش داد طبق برآوردها در ارتش به زودی درباره توافق تبادل اسرا و یا حمله به رفح تصمیم گیری می‌شود.

این روزنامه نوشت: ارتش اسرائیل پس از تکمیل مقدمات عملیات رفح، تخمین می‌زند که ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده درباره عملیات نظامی در جنوب نوار غزه یا معامله تبادل اسرا با حماس تصمیم‌گیری خواهد شد.

این گزارش در حالی است که رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند رژیم صهیونیستی در خصوص توافق تبادل اسیران با خروج نیروهای خود از کریدور «نتزاریم» به عنوان بخشی از آنچه آن را انعطاف پذیری بیشتر در مذاکرات خواند، موافقت کرد.

کانال عبری زبان «کان» گزارش داد حماس خواستار شفاف سازی و تضمین در خصوص اجرای خواسته‌های اساسی خود مانند آتش‌بس دائمی و عقب‌نشینی از غزه است.

از آن طرف، رفح در حال حاضر میزبان بیش از نیمی از جمعیت غزه است که بر اثر جنگ آواره شده‌اند و همچنین مسیر اصلی کمک‌های بشردوستانه به حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که نیاز مبرمی به این کمک‌ها دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی با آغاز حملات به شمال نوار غزه مدعی شد جنوب این منطقه تحت‌ محاصره، امن است و ساکنان شمال می‌توانند به این منطقه بروند، اما با ادامه جنگ حملات زمینی و هوایی را نیز به جنوب نوار غزه و به‌ویژه خان یونس انجام داد تا بار دیگر آواره‌های فلسطینی را آواره کند.

این آوارگان پس از حملات به خان یونس در حال حاضر به رفح منتقل شده‌اند و رژیم صهیونیستی درصدد کوچاندن اجباری آنها به خارج سرزمین‌های فلسطین است.

رژیم صهیونیستی درحال زمینه‌چینی برای یورش به «رفح» است و در همین راستا، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش این رژیم پیشتر اعلام کرده بود که طرح حمله زمینی به رفح را تایید کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • هشدار مشاور قالیباف در واکنش به گشت ارشاد: «وقوع واقعه برنامه ریزی شده کف خیابان»
  • هشدار مشاور قالیباف درباره بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /یک واقعه فیزیکی برنامه ریزی شده در کف خیابان؟!
  • تصمیم رونالدو نازاریو: خروج کامل از عرصه باشگاه‌داری
  • رسانه صهیونیستی: توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است
  • توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است
  • اقدامات فرهنگی باید باعث امیدآفرینی در جامعه شود
  • ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده اشغالگران درباره توافق یا حمله به رفح تصمیم‌ می‌گیرند
  • خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد
  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا