Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@04:58:49 GMT

سفر جیمز باندی پمپئو به عراق

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۷۰۳۹

سفر جیمز باندی پمپئو به عراق

در آلمان، کشور متحد ایالات متحده همه چیز آماده استقبال از مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا بود تا در ادامه تور اروپایی اش وارد برلین شود اما ناگهان نیمه شب سه‌شنبه هواپیمای حامل پمپئو از رادار خارج شد، تحت تدابیر امنیتی شدید مسیرش را تغییر داد و در نهایت و بدون هیچ توضیحی در بغداد، پایتخت عراق به زمین نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ندا آکیش خبرنگار گویا نگرانی‌های وزارت خارجه امریکا از «افزایش فعالیت‌های ایران درعراق» آنقدر شدید بوده که پمپئو بهای سردی روابط برلین - واشنگتن به خاطر لغو ملاقات با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان را به جان خرید و سراسیمه خودش را به عراق رساند. به‌گزارش نسخه انگلیسی دویچه وله، روز سه‌شنبه پمپئو در راه سفر به آلمان برای دیدار با مرکل و همتای آلمانی خود بود که ناگهان و به خاطر «مسائل فوری» این سفر را لغو کرد و طی پروازی 4 ساعته خود را به بغداد رساند تا با نخست‌وزیر و رئیس جمهوری عراق دیدار کند. وزارت خارجه امریکا ابتدا درباره اینکه پمپئو کجا دارد می‌رود، مخفی کاری کرد و تنها از لغو دیدار او با مرکل خبر داد اما پس از مدتی پنهانکاری، پمپئو به خبرنگاران گفت: من خواستم به بغداد بروم تا با رهبران این کشور صحبت کنم و به آنها اطمینان دهم که ما آماده‌ایم تمامیت ارضی و استقلال این کشور را تضمین کنیم. پمپئو پس از دیدار با برهم صالح، رئیس جمهوری عراق و عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر این کشور نیز در توئیتی نوشت، با مقامات عراقی دیدار کرده تا «دوستی‌مان را محکم‌تر کنیم و تأکید کنیم که لازم است عراق از مکان‌های دیپلماتیک و نیروهای ائتلاف بین‌المللی حفاظت کند. خبرگزاری فرانسه هم به نقل از پمپئو نوشت، بغداد به پمپئو قول داده است که از منافع امریکا در این کشور دفاع کند. اما سومریه نیوز نوشت، نخست‌وزیر عراق در دیدار با پمپئو گفت: عراق همچنان به سیاست متوازن خود در دوستی و همکاری با تمامی دوستان و همسایگان از جمله ایران ادامه می‌دهد. پمپئو ادعا کرد، 4 ساعت تا عراق پرواز کرده به‌خاطر اینکه نیروهای ایرانی دارند «فعالیت هایشان را [در عراق] افزایش می‌دهند» و تهدید حملات «بسیار جدی» است. او گفت: ما می‌خواستیم به آنها [مقامات عراق] درباره تهدید فزاینده‌ای که شاهدش هستیم اطلاع‌رسانی کنیم.»  این ادعاهای پمپئو درباره تهدید فزاینده ایران در حالی است که در روزهای اخیر امریکا فشارها بر ایران را تشدید کرده است. همچنین سفر پمپئو به عراق با ادعای تهدید بودن ایران، در نخستین سالگرد خروج دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا از توافق هسته‌ای ایران انجام شد. به گزارش سی‌بی‌اس، پمپئو درباره لغو دیدارش با مرکل و وزیر خارجه آلمان نیز ادعا کرد، مقامات آلمان کاملاً متوجه هستند که چرا او سفرش به برلین را لغو کرده است. آنها می‌دانند که رابطه ما با عراق مهم است. ما در چالش‌هایی که ایران برای آلمان و اروپا ایجاد می‌کند، شریک هستیم. این ادعاهای پمپئو در حالی است که روزنامه آلمانی «زود دویچه زایتونگ» نوشت: لغو سفر مایک پمپئو به آلمان بیانگر «فروپاشی» دوستی میان برلین و واشنگتن است. تصمیم پمپئو در خصوص لغو سفرش به آلمان در حیطه تصمیمات دیپلماتیک «وقیحانه» ورود پیدا می‌کند. اگر بشود نام آنچه میان آلمان و امریکا بعد از به قدرت رسیدن ترامپ وجود دارد را دوستی گذاشت، این دوستی در حال حاضر فروپاشیده است. طبق نوشته این روزنامه، امریکا دیگر در بسیاری از موارد، همپیمان آلمان به شمار نمی‌آید و یک طرف متخاصم شده است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۷۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیکن استقلال مسافر پاریس شد!

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته در دیدار رده‌بندی جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا در دوحه پایتخت کشور قطر، تیم المپیک عراق موفق شد با شکست دادن اندونزی و کسب رتبه سوم این تورنمنت، جواز حضور در مسابقات المپیک پاریس 2024، را کسب کند تا شیرهای جوان بین‌النهرین از حالا خودشان را برای بازی در فرانسه آماده کنند.

رشید شناشیل سرمربی تیم جوانان عراق با داشتن ستارگان اثرگذاری چون منتظر محمد بازیکن عراقی مس رفسنجان و فصل بعد استقلال و همچنین علی جاسم ستاره ملی پوش فوتبال عراق که در جام ملت‌های آسیا همراه با بزرگسالان این کشور نیز حضور داشت، مسیر متفاوتی را تجربه کرد و عراقی‌ها حالا برای پنجمین‌بار در این تورنمنت حاضر خواهند شد. تیم فوتبال عراق در قرن بیست و یکم تنها دو مرتبه در المپیک 2004 آتن و 2016 ریو حضور داشتند که ماحصلش کسب رتبه چهارمی در یونان و کسب رتبه دوازدهمی در برزیل بود!

لازم به یادآوری است که پیش از این دو سهمیه قاره آسیا به ازبکستان و ژاپن رسیده بود که قرار است امروز دیدار نهایی این تورنمنت را برگزار کنند و قهرمان زیر 23 سال آسیا مشخص شود. تیم زیر 23 سال اندونزی هم شگفتی‌ساز این دوره از مسابقات بود، اکنون قرار است در دیدار پلی آف با گینه نماینده قاره آفریقا دیدار کند تا در صورت امکان برای نخستین‌بار، آسیا در فوتبال المپیک، بدون احتساب میزبان 4 نماینده داشته باشد.

تیم زیر 23 سال عراق در پاریس با تیم‌های آرژانتین، مراکش و اوکراین هم‌گروه است که این موضوع قطعا چالش مهمی برای جوانان فوتبال این کشور است و آنها از همین امروز با رویای صعود از این گروه و تکرار اتفاق خاص 20 سال پیش، در ذهن خود پرورش خواهند داد.

دیگر خبرها

  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق
  • سفر نیچروان بارزانی به تهران
  • جان جیمز یوبل، فعال ضدصهیونیسم در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • جان جیمز یوبل فعال ضدصهیونیسم آمریکایی در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • اگر گلبال به پارالمپیک نمی‌رفت، آسیب بیشتری می‌دید
  • دوستی: اگر گلبال به پارالمپیک نمی‌رفت، آسیب بیشتری می‌دید
  • تصویری از حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه دولتی امریکا
  • عکس| ستاره استقلالی مسافر پاریس شد!
  • بازیکن استقلال مسافر پاریس شد!