Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-01@16:07:57 GMT

خودکفایی اقتصادی مازندران در گرو تحقق رونق تولید

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۷۴۳۰

بی شک رسیدن به اقتصادی مقاوم در مازندران، در گرو تحقق عملی و حقیقی اقتصاد مقاومتی و رونق تولید از سوی مردم، مسئولان و فعالان اقتصادی است. به گزارش بلاغ، بی‌شک رسیدن به اقتصادی مقاوم در مازندران، در گرو تحقق عملی و حقیقی اقتصاد مقاومتی از سوی مردم، مسئولان و فعالان اقتصادی است.

اقتصاد مقاومتی آسان ترین، مطمئن ترین و بهترین راه ممکن برای رسیدن به خودکفایی بومی در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امری که با اولویت قرار دادن ظرفیت‌ها و توان‌های بومی، مبتنی بر سرمایه گذاران، نیروی انسانی، مواد اولیه، صنعت، نیروی فکری و طراحان و سایر عوامل اصلی فعالیت‌های اقتصادی و تولید محور ممکن خواهد شد.

بی هیچ تردیدی می‌توان استان مازندران را یکی از خاص‌ترین و کلیدی ترین استان های کشور برشمرد که با توجه به ظرفیت های فوق العاده و بالقوه خود، می تواند سردمدار استان های کشور در تحقق شعارسال "رونق تولید" باشد.

استانی که با دارا بودن ظرفیت های فراوان در بخش های گوناگون نظیر: کشاورزی، باغداری، جنگل، معادن، دریا، دامپروری، پرورش طیور، بنادر، همسایگی با کشور های cis، بهره مندی از راه های هوایی، زمینی، ریلی و دریایی مناسب، آب، خاک و هوای مناسب، داشتن محصولات متنوع همچون: برنج، مرکبات، سبزیجات و ... در کنار تنوع صنایع دستی گوناگونی همچون: فرش دستبافت، گلیم بافی، جاجیم، حصیر بافی، نمد مالی، قالیبافی و... و به اضافه جاذبه‌های توریستی و گردشگری خدادادی، شرایط بسیار مناسبی را برای تحقق عملی اقتصاد مقاومتی و رسیدن به خودکفایی اقتصادی نسبت به سایر استان های کشور را داراست؛ که با همت و توجه مضاعف و مجدانه مسئولان دستگاه‌های ذیربط، میسر خواهد شد.

باید اذعان کنیم اصلاح الگوی مصرف نیز از دیگر شاخصه های مهم تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید است که با نقش آفرینی کلیدی مردم و اصناف، حاصل خواهد شد.

از گذشته‌های دور تاکنون مردمان این دیار بدلیل گستردگی جمعیت روستایی، عمده مایحتاج خود را در زمین های حاصلخیز استان تامین می‌کردند و تعدد قابل توجه روز بازارها و بازارهای هفتگی در این خطه از کشور، که با هدف توزیع و فروش محصولات بومی و روستایی ایجاد شده است؛ گواه بر توان بالای این استان در تامین بسیاری از اقلام مورد نیاز مردم در روستاها و زمین های کشاورزی است.

این واضح است که برای انتخاب یک کالای مورد نیاز، ویترین مغازه های بازار، گزینه‌های ممکن مشتریان است، گزینه هایی که با توجه و اولویت کسبه بازار به تولیدات بومی و داخلی، می تواند با شانس انتخاب چند برابری کالاهای ایرانی مواجه شود.

لذا نقش بازار بعنوان مهمترین مکان تامین نیازهای مردم، و همچنین عرضه کالاهای متنوع جهت انتخاب مشتریان، با توجه به اولویت قراردادن عرضه و فروش کالاهای داخلی، نقش بسیار تعیین کننده‌ای در اقتصاد مقاومتی با اثربخشی مستقیم در دو امر کلیدی قابل بررسی و تامل است: نکته نخست، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و نکته بعدی، کثرت وجود اقلام داخلی در بازار که دسترسی بیشتر مشتریان را نسبت به کالاهای خارجی افزایش خواهد داد.

 

در پایان، امیدواریم در سال جاری که به فرموده مقام معظم رهبری به سال رونق تولید نامگذاری شده است، استان مازندران، پیشقراول استان های کشور در تحقق شعار سال باشد، نکته ای که با توجه به ظرفیت های فراوان استان، ولایتمداری مردم فهیم و مسئولان و مدیران دستگاه های مازندران دور از دسترس نیست.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۷۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان

در نخستین مراسم اعطای نشان اقتصاد مقاومتی از مدیرعامل و پرسنل شرکت پاکسان به عنوان واحد برتر و درجه یک حوزه اقتصاد مقاومتی استان تهران تجلیل شد. - اخبار بازار -

به گزارش روابط عمومی پاکسان، در نخستین آیین اعطای نشان اقتصاد مقاومتی استان تهران که با همت سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار تهران، مسئول سازمان بسیج و کارگران و کارخانجات کشور، مدیران عامل کارخانجات و جمعی از کارگران و کارآفرینان استان تهران برگزار شد.

 در این جشنواره با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تندیس و لوح تقدیر نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به شرکت پاکسان و شهریار محمدی راد مدیرعامل این شرکت تعلق یافت.

الگوسازی مناسب در عرصه تولید کالا و خدمات، ایجاد فضای رقابتی مناسب در افزایش کیفیت تولید کالا و خدمات، گسترش ضریب نفوذ گفتمان اقتصاد مقاومتی در واحد‌های تولیدی و خدماتی و همچنین هدایت عرصه تولید در زمینه پیروی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از اهداف جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی عنوان شده است.

شایان ذکر است 250 واحد تولیدی برای شرکت در جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی استان تهران به صورت تخصصی ارزیابی شدند که در نهایت به 12 واحدی که بیشترین امتیاز را کسب کرده بودند، نشان اقتصاد مقاومتی اعطا شد.

 

 

دیگر خبرها

  • چهار دستورکار ضروری دولت برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود