Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پایگاه فارین پالیسی به بیانیه ارائه شده از سوی مشاور امنیت ملی آمریکا پرداخته و می‌نویسد با گذشت یک سال از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و اعمال تحریم‌ها، کمپین فشار حداکثری در وادار کردن ایران به مذاکره با آمریکا شکست خورده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، «فارین پالیسی» در یادداشتی می‌نویسد که سیاست خارجی ترامپ در قبال ایران به سمت خطرناک شدن پیش می‌رود، آیا ترامپ این را می‌داند یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش به بیانیه اخیر جان بولتون که در آن مدعی شده بود آمریکا در واکنش به برخی نشانه‌ها و هشدار‌های نگران کننده و تنش‌افزای ایران، در حال استقرار ناو «آبراهام لینکلن» در منطقه است اشاره شده و آمده است: هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث استقرار ناو آبراهام لینکلن و این سخنان بولتون شده است. با توجه به سابقه طولانی جان بولتون در اغراق این وسوسه وجود دارد که تمامی این موضوع را به عنوان اخباری جعلی رد کرد.

 

 

فارین پالیسی در ادامه به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای اشاره کرده و می‌نویسد: یک سال پیش ترامپ آمریکا را از توافق هسته‌ای خارج کرد و تحریم‌هایی اعمال کرد، اما کمپین فشار حداکثری دولت ترامپ در مجبور کردن ایران برای مذاکره درباره توافق هسته‌ای دیگری با آمریکا شکست خورده است.

 

بیشتر بخوانید: شکست سیاست خارجی دولت آمریکا در چندین جبهه

 

این پایگاه در ادامه می‌نویسد: در مواجهه با این شکست، کاخ سفید موقعیت خود را مورد ارزیابی مجدد قرار نداده بلکه این گونه اقدامات خود را افزایش داده است.

 

 

فارین پالیسی در بخش دیگری به اقدام اخیر ترامپ در پایان دادن به معافیت تحریمی اعطا شده به چند کشور برای خرید نفت خام از ایران اشاره کرده و می‌نویسد: دولت آمریکا هدف از این اقدام را به صفر رساندن فروش نفت ایران اعلام کرده و در پاسخ به این اقدام ترامپ، تهدید بستن تنگه هرمز که حدود ۲۰ درصد از نفت جهان از آن عبور می‌کند مطرح شده است. ایران همچنین اشاره کرده که می‌تواند اقدامات دیگری برای متوقف کردن صادرات نفت عربستان سعودی و امارات اتخاذ کند.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترامپ جان بولتون ایران آمریکا دولت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۷۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است

به گزارش قدس آنلاین، ان بی سی نوشت که کاخ سفید ماه‌هاست که به دنبال توافق آتش‌بس برای آزادی اسیران دربند حماس است، اما دور کنونی مذاکرات در یک برهه حساس جنگی و انتخاباتی انجام می‌شود.

مقام های آمریکایی پیش نویس توافق فعلی را آخرین و بهترین نسخه می ‌دانند، چرا که به عقیده آنها اسرائیلی‌ها در این دور از مذاکرات با شروط کلیدی موافقت کرده‌ و در مورد آنها سازش کرده‌اند.

یکی از مقام های آمریکایی در این خصوص گفت: "رئیس جمهوری بدان روی بسیار نگران میزان حساسیت برهه کنونی است که دیگر برگی برای بازی برایش باقی نمانده است.

به نوشته ان بی سی، در ماه‌های اخیر مذاکرات بر سر توافقی که شامل آتش‌ بس موقت و آزادی برخی از اسیران می‌شود به مرحله حساسی رسیده و سپس فروپاشیده است. اما به گفته مقام ها، اکنون که اسرائیل مصر است به‌رغم مخالفت‌ های آمریکا، حمله نظامی به شهر رفح را انجام دهد، شکست مذاکرات آتش‌ بس فرصتی برای احیای آن‌ باقی نمی گذارد. به گفته این مقام ها، این بار شکست در حصول توافق می تواند به تشدید جنگ و تهدید بیشتر جان اسیران منجر شود.

این بزنگاه تاریخی با اعتراض های فزاینده دانشگاهی و تهدید به تظاهرات در برنامه های انتخاباتی بایدن و سایر مقام های ارشد دولت در تابستان پیش رو همزمان شده است. برخی از مقام های دولتی به طور خصوصی گفته اند که یکی از مزیت های مهم در گشایش دیپلماتیک جنگ غزه می تواند تأثیر آن بر این اعتراضاتی باشد که در برخی از موارد به خشونت کشیده شده است.

برخی از مقام های آمریکایی نسبت به دستیابی به توافق آتش بس ابراز خوش بینی کرده و گفته اند که هدف آمریکا آن است که آتش بس موقت طولانی تر شده و راه را برای پایان جنگ هموار کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • عملیات وعده صادق، مصداق بارز اقتدار ایران است
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • تلاش بلینکن برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • سال ۲۰۲۴ هر لحظه دیوانه‌تر می‌شود!
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است