Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ فرهاد دلق پوش در جلسه کارگروه پایش تجارت خارجی در گیلان اظهار داشت: با همکاری گمرکات استان کلیه فعالیت‌های تجاری که توسط دارندگان کارت‌های بازرگانی انجام می شود به صورت مستمر رصد  و کارت‌های بازرگانی مشکوک به اجاره ابتدا تعلیق و پس از بررسی و قطعیت ابطال خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان ضمن ابراز رضایت از میزان صادرات انجام شده در سال گذشته اعلام کرد: نظر به برگزاری 16 جلسه پایش تجارت خارجی و افزایش 33 درصدی صادرات در سال گذشته، صادرکنندگان پرتلاش حسب قانون نسبت به ایفای تعهدات ارزی اقدام و ارز حاصل از صادرات را به صورت قطعی و شفاف تعیین تکلیف نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان اینکه بیشترین مبادلات تجاری شمال از آستارا که بزرگترین مرز ترانزیتی کشور است انجام می شود اضافه نمود: کنترل واردات و صادرات با حساسیت بیشتری باید انجام شود و قانون در مورد مسائل ارزی تعارف ندارد و ما نیز مکلف هستیم از خروج غیرقانونی ارز از کشور ممانعت نماییم.

 دکتر دلق پوش با تاکید بر برگشت ارز حاصل از صادرات و استفاده آن در چرخه اقتصادی کشور، تصریح کرد: مدارک و اسناد مثبته بر اساس ماده ۷ قانون گمرکی با رعایت قوانین که نشانگر واگذاری و اختصاص ارز حاصله به ازای مبلغ ارز صادراتی به واردات باشد، باید ارائه گردد و تضامین ارز صادراتی نیز باید صورت پذیرد که البته رصد آن از طریق سامانه هم قابل انجام می باشد.

 وی ضمن تاکید بر تسهیل امور و حمایت از تجار واقعی به اداره توسعه تجارت خارجی سازمان صمت، تکلیف کرد: موارد شبهه دار از دستگاه های مختلف مرتبط استعلام و مورد پایش قرار گیرد و عملکرد صادراتی و اسناد ورودی و خروجی کالا به دقت بررسی و رسیدگی شود.

 رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان در پایان با اهدای لوح از عملکرد یکساله اعضای کارگروه پایش کارت بازرگانی گیلان تقدیر و ابراز امیدواری کرد: امیدوارم با جدیت و دقت در پایش کارت‌های بازرگانی فضای فعالیت مناسب تری برای تجار و بازرگانان استان در راستای شفاف‌سازی امور تجاری و تسهیل در این امور برای نیل به اهداف قانونی مشخص شده , فراهم گردد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارز تجارت رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۸۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد

مهدی ضیغمی، رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران و دومین اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا در جمع خبرنگاران گفت: ایران بازارهای صادراتی عراق را از دست نخواهد داد. امیدواریم توافق جامع تجاری میان ایران و عراق به زودی امضا شود تا ایران بتواند به رقم توافق شده ۲۰ میلیارد دلار در تجارت با این کشور برسد.

ضیغمی در مورد صادرات خودرو از ایران به روسیه اظهار کرد: با مجوزی که از سوی استاندارد روسیه ارسال شده صادرات به روسیه و منطقه اوراسیا اتفاق خواهد افتاد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • صادرات ایران به ۳۹ کشور آفریقایی
  • ایجاد خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا/ افزایش رایزنان بازرگانی در آفریقا 
  • اعزام ۱۱ رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • لمس یک میلیارد دلاری صادرات به روسیه
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را