Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سیدناصر محمودی عصر چهارشنبه در کارگروه تأمین مالی سرمایه گذاری استان همدان بابیان اینکه مراکز خدمات سرمایه گذاری استان‌ها بر اساس قانون مصوب مجلس در کشور تشکیل و ریاست آن با استاندار هر استان و نایب رئیس آن مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آن استان است، به ارائه مشاوره‌های لازم قبل از ورود سرمایه گذار به امر سرمایه گذاری اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودی با بیان اینکه فرصت‌های پیشنهادی سرمایه گذاری توسط مراکز خدمات سرمایه گذاری استان‌ها ارائه می‌شود، افزود: نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان همدان شامل جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی به صورت مستمر در این مرکز حضور دارند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با یادآوری اینکه ۶۰ نماینده معرفی شده از سایر دستگاه‌های دولتی استان همدان نیز در صورت لزوم به پیگیری مباحث سرمایه گذاری می‌پردازند، افزود: پیگیری امور مربوط به سرمایه گذاری خارجی و همچنین امور مربوط به سرمایه گذاری داخلی و تصویب آن در هیئت دولت نشان دهنده سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران پیرامون رونق سرمایه گذاری است.

سرمایه گذاری‌هایی از کشورهای مختلف اروپایی و عربی مانند آلمان، هلند، استرالیا و عراق در استان همدان صورت گرفته است محمودی به ضرورت توسعه استان همدان و در پی آن پیگیری مسائل اقتصادی به لحاظ تأمین منابع مالی اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری‌هایی از کشورهای مختلف اروپایی و عربی مانند آلمان، هلند، استرالیا و عراق در استان همدان صورت گرفته است.

وی به تشریح توانمندی‌های استان همدان و معرفی آن به عنوان استانی فعال و پویا در حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری پرداخت و گفت: استان همدان به عنوان پایلوت احداث نیروگاه‌های خورشیدی در کشور معرفی شده است.

محمودی با بیان اینکه تعداد ۱۲ طرح سرمایه گذاری خارجی در استان همدان با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۱۶ میلیون دلار و اشتغالزایی یک هزار و ۵۵۴ نفر در زمینه‌های تولید الیاف لاستیک، فرآوری سیب زمینی و تولید فرنچ فرایز، بتن سبک گازی و احداث نیروگاه‌های خورشیدی انجام شده، گفت: بهره برداری ۷ نیروگاه خورشیدی با توان بالغ بر ۵۰ مگاوات نیز از اقدامات انجام شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با اشاره به راه اندازی اپلیکیشن تحت اندروید مرکز خدمات سرمایه گذاری استان همدان برای اولین بار در کشور و اخذ حق معنوی آن از وزرات اقتصاد از راه اندازی کمیته بهبود فضای کسب و کار در استان همدان برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: شناسایی قوانین مخل کسب و کار با کمک دستگاه‌های اجرایی استان همدان مد نظر است.

محمودی با اشاره به فعال سازی دو سامانه یاور و دادور و پیگیری فعال سازی دو سمانه سام و نما در آینده نزدیک بر اهمیت نقشه راه تأمین منابع مالی خارجی استان همدان و اهمیت ایجاد کارگروه در این زمینه تاکید کرد و گفت: معرفی ظرفیت‌ها و اولویت‌های توسعه‌ای استان همدان در دستور کار است.

وی از احصای فرصت‌های سرمایه گذاری استان توسط مرکز خدمات سرمایه گذاری و به روز رسانی فرصت‌ها خبر داد و اظهار داشت: مرکز خدمات سرمایه گذاری استان همدان و مرکز ایرانیان مقیم خارج از کشور در راستای جذب سرمایه گذار به استان همدان در ارتباط هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان همچنین با اشاره به برنامه اقتصاد مقاومتی و قانون بودجه سال‌های ۹۸ و ۹۷ و تاکید این قانون بر استفاده از منابع مالی و فاینانس به شرایط خاص حاکم بر کشور به لحاظ تحریم‌های اقتصادی گفت: طرح‌های سرمایه گذاری به زبان انگلیسی تهیه و ضمن تکمیل فرم‌های خلاصه طرح‌ها به زبان انگلیسی موارد برای ارسال به سازمان سرمایه گذاری کشور آماده است.

کد خبر 4611936

منبع: مهر

کلیدواژه: امور اقتصادی و دارایی استان همدان سرمایه گذاری خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۸۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور طی نامه شماره ۲۹۷۲ مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ توسط رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح و کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور ابلاغ شد.

براساس تبصره یک، قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، کارگروه (کمیته) دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، بالاترین مرجع تصمیم گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور است که تصمیمات آن با ابلاغ رئیس کارگروه مزبور برای همه دستگاه‌های لشکری، کشوری، بخش دولتی و عمومی غیردولتی لازم الاجراست و مستنکفین علاوه بر جبران خسارت وارد شده، به مجازات موضوع ماده (۵۷۶) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب ۲ /۳ /۱۳۷۵ محکوم می‌شوند و چنانچه خساراتی وارد نشده باشد، برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۷ /۹ /۱۳۷۲ با مستنکف رفتار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • اکسپو ۲۰۲۴ قدرت چانه‌زنی همدان در روابط تجاری را به رخ کشید
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • ۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد
  • ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران شناسایی شد
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • پیگیری ۱۸۴ درخواست در ملاقات مردمی با فرماندار مشهد
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • شناسایی ورفع موانع ومشکلات قبل سرمایه گذاری
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران