Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@22:05:49 GMT

رفع مشکلات آموزش و پرورش تنگستان ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۸۷۵۵

رفع مشکلات آموزش و پرورش تنگستان ضروری است

بوشهر- ایرنا- فرماندار تنگستان استان بوشهر گفت: آموزش و پرورش این شهرستان با مشکلات متعددی در زمینه فضاهای آموزشی روبروست که برطرف کردن آنها از اولویت های مسئولان به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، عبدالحسن رفیعی پور روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات و مسائل فرهنگیان و کارکنان اداره آموزش و پرورش تنگستان افزود:70 درصد جمعیت این شهرستان در120 روستا زندگی می کنند و وجود تعداد بالای مدارس تخریبی دراین شهرستان از جمله مشکلات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: با وجود این که شهرستان تنگستان در ساخت و ساز مدارس در استان پیشتاز است، اما به دلیل تعدد و گستردگی مدارس در دو بخش مرکزی و دلوار و روستاهای شهرستان، این مهم به چشم نمی آید.
رفیعی پور درباره هنرستان اهرم اظهارداشت: چندین بار به همراه ریاست آموزش و پرورش از این مدرسه بازدید داشتیم که برای تاسیس آن و شروع کار پروژه در سال جدید، منتظر برطرف شدن موضوع زمین هستیم.
وی تاکید کرد: تلاش می شود توزیع اعتبارات براساس عدالت انجام و تلاش می شود مشکلات سخت افزاری آزمایشگاه ها و کارگاه های هنرستان های بخش های دلوار و مرکزی و تعمیر و تجهیز مدرسه های این شهرستان برطرف شود.
رفیعی پورادامه داد: براساس برنامه ریزی انجام شده برای کاهش بخشی از آسیب های اجتماعی یک گروه مشاوران با کمک بهزیستی شهرستان تشکیل و مشاوره‌ رایگان در مدارس برای دانش آموزان ارائه می شود.
وی گفت: ساختمان آموزش و پرورش تنگستان در شان این نهاد نیست و با این جمعیت بالای فرهنگی زیبنده نیست بازنشستگان آن در یک کانکس امور خود را رتق و فتق کنند.
فرماندار تنگستان اضافه کرد: تلاش می شود امسال در کمیته برنامه ریزی موضوع احداث ساختمان اداره آموزش و پرورش مطرح شود.
وی اضافه کرد: معلمان باید دانش آموزان را مستعد، پرسشگر و کارآفرین تربیت کنند تا بتوانند موتور محرکه جامعه در آینده باشند.
رفیعی پور افزود: مشکلات مدرسه های روستایی با کمک دهیاران برطرف می شود.
وی یادآور شد: یکی از دلایلی که در جامعه شاید کمتر توجهی به حوزه آموزش و پرورش می ‌شود، دیر بازده بودن برنامه‌های آن است و سرمایه ‌گذاری در این حوزه به شکل بلند مدت است.
رفیعی پور گفت: گرچه مشکلات فرهنگیان زیاد است و معلمان با کمبود های معیشتی روبرو هستند، اما باید با تکرار مسایل و مشکلات به دنبال برطرف شدن آنها باشیم وکاری کنیم که در اولویت برنامه‌ها قرار گیرند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری تنگستان گفت: دو سال است که طرح اختصاص 12 درصد از ارزش افزوده دهیاری های استان به آموزش و پرورش حذف شده است، این درحالی است که این شهرستان کمک ویژه ای به این طرح داشت.
یونس غلامی زاده افزود: بخش مرکزی تنگستان از اولین بخش های استان بوشهر بود که دهیاران سهم خود را به آموزش و پرورش اختصاص دادند.
وی اضافه کرد: دهیاران و شوراهای روستاهای مرکزی تنگستان در همه برنامه های آموزش و پرورش همیشه پیش قدم بوده و بصورت داوطلبانه کمک می کنند.
6047/6043

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي داخلي آموزش و پرورش بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۸۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب: در مسئله آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم

آفتاب‌‌نیوز :

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، دقایقی پیش با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. ️

مهم‌ترین محور بیانات رهبر انقلاب در این دیدار به شرح دیل است:

* تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی کشور به اهمیت تعلیم و تربیت و اهمیت معلم است. مشکل بسیاری از مسائل ما ناشی از افکار عمومی است.

اگر افکار عمومی نسبت به یک قضیه توجیه شوند و توجه پیدا کنند، انجام آن کار آسان‌تر خواهد شد.

ما اکنون در مسئله آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم؛ اگر افکار عمومی نسبت به این مسئله حساس شود، معلم را بشناسد و قدر معلم را بداند، در همه این مشکلات اثر خواهد گذاشت؛ ما این را می‌خواهیم.

بنده صریحاً وظیفه عمومی را برای تشکر از معلمین عرض می‌کنم برای اینکه افکار عمومی توجه به این مسئله پیدا کنند. هرچه شغل معلمی محترم‌تر باشد جاذبه او بیشتر خواهد شد

این برنامه، از جمله دیدار‌های سالانه رهبر انقلاب است که در تکریم مقام معلم بطور پیوسته برگزار شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • آینده‌نگری در ورزش برای پرورش استعدادها ضروری است
  • شوراهای تنگستان باید مظهر وحدت و همدلی باشند
  • دهیاران و شوراهای اسلامی در تنگستان مفاخر حوزه خود را معرفی کنند
  • ۱۰۰ قطعه زمین به کارگران فاقد مسکن تنگستان اهدا می‌شود
  • پیگیری مسائل عمومی اولویت کاری دستگاه قضا است
  • توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی در طرح «قرار دوازدهم» رودسر
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • رهبر انقلاب: در آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم
  • رهبر انقلاب: در مسئله آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم
  • معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور از کدام مشکلات گفتند؟