Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@07:48:13 GMT

7 راهکار براي پيشگيري از جوش زدن صورت

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۸۸۸۳

7 راهکار براي پيشگيري از جوش زدن صورت

خبرگزاري آريا - اگر شما هم از جوش‌هاي صورت خسته شده‌ايد خواندن اين مطلب را از دست ندهيد.
به گزارش خبرگزاري آريا از باشگاه خبرنگاران جوان، جوش‌هاي صورت معمولاً از آن دسته از چيز‌هايي هستند که بيشتر خانم‌ها با آن کلنجار مي‌روند، اما نمي‌توان منکر اين موضوع شد که همه ما در دوران از زندگي خود درگير آن‌ها بوده‌ايم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دوراغ بلوغ، زمان اوج اين جوش‌ها است، اما همه خيلي خوش‌شانس نيستند و در بزرگ‌سالي هم با اين موضوع درگيرند. اما نگران نباشيد ما به شما راهکار‌هايي براي جلوگيري از جوش‌هاي صورت و حتي درمان آن پيشنهاد خواهيم داد.
چه چيزي باعث ايجاد جوش‌هاي صورت مي‌شود؟
براي شکست دشمن بايد به شناخت کافي از او برسيد. چه مواردي باعث ايجاد جوش عموماً بر روي صورت مي‌شود؟ عوامل بسياري مانند تغيير هورمون‌ها در يائسگي، ژنتيک، مصرف دارو‌هايي مانند استروئيد و يا سبک زندگي استرس‌زا.
رژيم‌هاي غذايي و لوازم آرايشي مي‌توانند باعث تشديد آن‌ها شوند، اما اکثر آکنه‌ها به يکي از اين سه دليل ايجاد مي‌شوند: هورمون‌هاي بيش فعال، غدد سبابه بيش فعال و يا عفونت باکتريايي.
چه کاري مي‌توانيم براي آن‌ها انجام دهيم؟
خوب غذا بخوريد. اينکه شما چه غذايي مصرف مي‌کنيد ممکن است به مشکلات جوش‌هاي صورت ربط مستقيمي نداشته باشد، اما علاقلانه است که غذاي سالم بخوريد، چرا که رژيم غذايي متعادل سلامت پوست شما را ارتقا مي‌دهد. پيشنهادات ما را براي خوردن و نخوردن غذا‌ها عملي کنيد.
بايد‌ها
غذا‌هايي حاوي ويتامين A مانند سيب‌زميني شيرين، هويج، ماهي سالمون و انبه. ويتامين A نقش مهمي در سلامت پوست و کاهش التهابات پوستي دارد.
غذا‌هايي با ويتامين C بالا مانند بروکلي، اسفناج، کيوي و پرتقال. براي رشد و ترميم بافت‌ها در بدن از جمله پوست مصرف اين ويتامين ضروري است.
غذا‌هايي حاوي زينک مانند گوشت قرمز، مارچوبه، بادام و تخم‌مرغ. زينک خاصيت ضدالتهابي دارد و در عملکرد سيستم ايمني، بهبود زخم‌ها نقش دارد.
از ادويه استفاده کنيد. زردچوبه که با کاهش التهاب در بدن کمک مي‌کند. آويشن و پونه خواص ضدباکتريايي و التهاب دارند.
غذا‌هايي حاوي اسيد‌هاي چرب مانند ماهي، گردو. امگا 3 مثل يک مرطوب کننده طبيعي براي پوست عمل مي‌کند و توليد ترکيبات ضدالتهابي را بهبود مي‌بخشد.
نبايد‌ها
مصرف بيش از اندازه شير و پنير. مطالعات نشان داده است که بين مصرف لبنيات و آکنه رابطه‌اي وجود دارد.
مصرف الکل. الکل سطح هورمون بدن را تحت تأثير قرار مي‌دهد و اين مي‌تواند تأثير خود را بر روي پوست نشان دهد.
مواد غذايي حاوي کربوهيدارات مانند کيک، نان سفيد و ماکاروني. مصرف زياد اين مواد باعث افزايش سطح قند خون شده و بر هورمون‌هاي شما تأثير مي‌گذارد.
تغيير در نحوه مراقبت از پوست
پوست هر شخص متفاوت است، بنابراين سعي کنيد يک رويه‌اي را در پيش بگيريد که روي پوست شما جواب مي‌دهد، از خشونت، شستن جوش‌هاي صورت براي خلاص شدن از دست آن‌ها و يا شستن بيش از اندازه پوست خودداري کنيد، چرا که اين رفتار روغن‌هاي ضروري پوست را از بين برده و وضعيت جوش‌ها را بدتر مي‌کند.
اگر پوست شما چرب است از محصولاتي که بر روي آن‌ها کلماتي مانند oil-free يا non-comedogenic و يا water-based استفاده کنيد.
اگر هم قصد داريد که همزمان با جوش و چروک روي صورت مبارزه کنيد از کرم‌هاي مرطوب کننده‌اي استفاده کنيد که حاوي ويتامين A باشند.
کاهش استرس
همه ما مي‌دانيم استرس مي‌تواند چه بلايي بر سر زندگي ما بياورد، اما استرس مداوم باعث افزايش هورمون‌هايي مانند کورتيزول مي‌شود که اين خود به توليد آکنه و جوش کمک مي‎کند. سعي کنيد سطح استرس خود را با چيز‌هاي آرامبخشي مانند پياده‌روي، خواندن کتاب و يا حرکات يوگا پايين بياوريد.
درمان – راه نهايي
جوش‌ها و به‌خصوص آن‌هايي که بر روي صورت ظاهر مي‌شوند مي‌توانند به خودي خود باعث ايجاد استرس در افراد شوند.
لکه‌هاي اين‌چنيني روي صورت خيلي از مردم به‌ويژه خانم‌ها را به آرايش بيشتر و استفاده از لوازم آرايشي متنوع‌تر براي پنهان کردن آن‌ها سوق مي‌دهد، غافل از اينکه اين لوازم ممکن است خود حاوي مواد مضر ديگري باشند که باعث تشديد جوش‌ها شود.
با تمامي اين اوصاف اگر نتوانستيد با جوش‌هاي خود کنار بياييد و از درمان‌هاي طبيعي براي از بين بردن آن‌ها استفاده کنيد، مي‌توانيد با مراجعه به دکتر‌هاي متخصص پوست و استفاده از دارو‌هاي خاص، در جهت از بين بردن آن‌ها اقدام کنيد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۸۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این راهکار استرس را از خود دور کنید

آفتاب‌‌نیوز :

وقتی با یکی از دوستانتان در مورد مشکلات و نحوه حل آن‌ها درد دل کرده و مشکلاتتان را تقسیم می‌کنید، باعث کاهش اضطراب شده و این تجربه در سطوح مختلف از نظر روانی رضایت بخش است. برای شروع، همانطور که همه ما از این چند سال اخیر بسیار آگاه هستیم، رویداد‌های جهانی مانند بیماری‌های همه گیر و جنگ‌ها می‌توانند فوق العاده اضطراب آور باشند.

وقتی زمانی را صرف بحث در مورد راه حل‌های بالقوه مواجه شدن با مشکلاتتان می‌کنید، دارای حمایت عاطفی شده و نوعی امنیت روانی دریافت می‌کنید. این عمل حتی اگر در حد حرف زدن بوده و طرف مقابل هیچ اقدام عملی برای کمک به شما انجام ندهند نیز می‌تواند آرامش بخش و مفید باشد.

علاوه بر این، اگر این گفتگو را با یک دوست صمیمی داشته و در مورد چگونگی حل مشکلات با یک دیگر هم عقیده باشید، این تجربه به تقویت رابطه شما نیز کمک خواهد کرد. به نوعی، شما از مزایای شناخته شده تقویت دوستی لذت می‌برید

بنابراین، اگر مکالمه با یک دوست به شما این حس را بدهد که شما و وی جهان بینی یکسانی دارید، احتمالاً با احساس نزدیکی و تعلق خاطر رضایت بخشی مواجه خواهید شد. علاوه بر این، بیان ارزش‌ها و باور‌های سیاسی خود و تایید آن‌ها توسط دوستتان، می‌تواند به تقویت حس اعتماد به نفس شما کمک کند.

روانشناسان این پدیده را شفافیت خود پنداره می‌نامند که برای عزت نفس و کاهش اضطراب و افسردگی شما خوب است. توصیه می‌شود اگر این بار دچار مشکلات متعددی شده و نمی‌دانید باید چه کنید، با یک دوست معتمد، درد دل کنید. حداقل مزیت این عمل، بهتر شدن حال شماست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • استفاده از آبرسان چگونه پوست را روشن می‌کند؟
  • اگر با صورت آرایش‌کرده ورزش کنیم چه خواهد شد؟
  • ۶ علامت کمبود ویتامین که از چهره مشخص می‌شود
  • (عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت
  • گنجینه ای از ویتامین ها و مواد معدنی
  • هر آنچه که باید در مورد استفاده از «وازلین» بدانید
  • وازلین برای پوست؛ خوب است یا بد؟
  • آیا وازلین پوست را سفید میکند؟
  • دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی
  • با این راهکار استرس را از خود دور کنید