Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله سیدشرف‌الدین ملك‌حسینی، نماینده رهبر معظم انقلاب در استان كهگیلویه و بویراحمد امروز، 19 اردیبهشت‌ماه در نخستین محفل انس با قرآن سپاه فجر فارس كه به‌مناسبت فرا رسیدن ماه مبارك رمضان در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، آیاتی از قرآن كریم را یادآور شد و گفت: اتفاقی كه در قرآن رخ داده است با تمام كتاب‌ها متفاوت است چرا كه این كتاب بركت دارد و زنده است و ایستا نیست و برای یك مكان، زمان و انسان‌های خاصی نیست تا همه انسان‌ها در آیات آن تدبر كرده و بدان عمل كنند و بنی آدم به انسان تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای تشخیص حق و باطل به قرآن مراجعه كنیم
وی، قرآن را كتاب هدایت انسان‌ها توصیف كرد و با بیان اینكه قرآن به جلوه‌های مختلف خودش اشاره كرده است، ادامه داد: قرآن در جایی می‌گوید نور، ذكر، قرآن، فرقان و غیره است و هر كسی كه نیازمند جدا كردن حق از باطل باشد باید به قرآن پناه ببرد.

قرآن منشور بین خدا و خلق است
آیت‌الله ملك‌حسینی با بیان اینكه قرآن منشور بین خدا و خلق است، گفت: هر كسی كه تاریكی‌ها را احساس كرد و آینده را ندید و زمان برای او تاریك بود و دشمن را نمی‌شناخت، می‌تواند برای رهایی و شناخت به قرآن مراجعه كند.
نماینده مردم كهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری این نكته را یادآور شد كه تعابیری كه در قرآن برای توصیف كتاب آمده است هر كدام اشاره‌ به جلوه‌ای از جلوات قرآن است.
وی اظهار كرد: قرآن مُهری بر دل انسان‌های كافر كه مرده‌اند زد؛ انسانی كه فطرت در او مرده است، در حقیقت مرده است زیرا در فرهنگ قرآن زنده بودن به خوردن، خوابیدن، نوشیدن، تكثیر نسل و حركت نیست؛ این‌ها تفاوت موجود در كتاب علوم چهارم دبستان است، موجود زنده حركت و رشد و تكثیر نسل می‌كند اما در فرهنگ قرآن انسان مرده و زنده فرق می‌كند.

قرآن برای حیات انسان فرستاده شده است
آیت‌الله ملك‌حسینی با تأكید بر اینكه قرآن برای حیات انسان فرستاده شده است تا انسان را زنده كند، گفت: انسانی كه غفلت كرده و پیام‌های الهی را فراموش كرده است به وسیله قرآن بیدار می‌شود.
وی با بیان اینكه قرآن مجموعه‌ای است كه می تواند پاسخ دهد و مبین است یعنی روشنگر لذا هر تعبیری از قرآن می‌شود كه هدایتگر انسان‌هاست، گفت: تا انسان خود را به قرآن نسپارد، زنده نیست و در فرهنگ قرآن بین حیات و كفر مقابله است یعنی كفر به مثابه مرگ انسان است.

تازگی قرآن در تمام اعصار
عضو مجلس خبرگان رهبری تأكید كرد: قرآن هر لحظه گویی كه اینك برای نیاز امروز بشر نازل شده است و فردا گویا برای فرداست، اما سئوال اینجاست كه رمز اینكه قرآن دچار فرسایش نمی‌شود، چیست؟ و در روایات آمده است كه امام معصوم پاسخ داده است رمزش این است كه قرآن مثل حقیقت الهی جاودانه و پایدار است و برای زمان خاصی نیست؛ گویا بشر همیشه در جاهلیت است و نیازمند به علم و تمدن است.
وی ادامه داد: قرآن برای عرب نیست كه برای عجم نباشد و گاه فهم عجم بیشتر بوده است چنانچه بسیاری از مفسران تاریخ كه به زیبایی قرآن را تفسیر كرده‌اند، عجم هستند.
آیت‌الله ملك‌حسینی با بیان اینكه قرآن گویا هر روز نو است و هر روز با طراوت و نشاط پاسخ می‌دهد، گفت: امروز در همه عرصه‌ها به سئوالاتی مبتلا هستیم كه باید پاسخش را دریابیم به عنوان مثال دشمن را باید چگونه شناخت و موضع گرفت و در برابر تهدیدها، فشارها و آرایش جنگی دشمن كه خودسر نمی‌توان به نام قرآن و اسلام حركت كرد.

شكست و ذلت در قرآن آموزش داده نشده است
وی با طرح این سئوال كه چه شد دشمن سپاه را در میان تروریست‌ها خواند، گفت: در سیاست‌های بین‌المللی هر كسی لحظه‌ای سكوت و عقب‌گرد در برابر دشمن داشت، دشمن چگونه او را توصیف كرده است؟ در تعبیر قرآن آمده است كه برای حزب خدا شكستی نیست و آن‌ها غالب هستند و حركت به سوی خداوند و دفاع از آرمان‌ها و مقابله در برابر دشمن چیزی جز پیروزی نیست و در قاموس قرآن چیزی به نام شكست و ذلت آموزش داده نشده است.

پاسخ قرآن به مفاسد اقتصادی
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان كهگیلویه و بویراحمد در ادامه به مباحث اقتصادی اشاره كرد و گفت: گرانی‌ها و فسادهای اقتصادی ناشی از چیست؟ قرآن پاسخ می‌دهد كه اخلاقتان را اصلاح كنید؛ طغیان انسان زمانی بیشتر می‌شود كه بیشتر برای او بگذارید لذا اخلاق و صبر انسان باید زیاد شود تا حد و اندازه خود را رعایت كند.
وی یادآور شد: هر انسانی در سیر به سوی خدا در مسیر رنج و سختی‌هاست حال یا به سوی قهر باریتعالی و جهنم حركت می كند یا به سوی مهر خداوند و بهشت؛ لذا همه در حركتند و انسانی كه در حركت است ممكن است گاهی مسیر را از آنچه كه خدا برای او مقدر كرده است منحرف شود و رفتار ناشایست انجام دهد و عقب‌گردهای نكبت‌بار در مسیر داشته باشد كه باید به قرآن مراجعه كرد زیرا قرآن برای اصلاح نصیحت‌گری است كه هرگز خیانت نمی‌كند.

قرآن تجسم جرأت و صراحت الهی است
آیت‌الله ملك‌حسینی با تأكید بر اینكه قرآن تجسم جرأت و صراحت الهی است، گفت: قرآن هدایتگری است كه هرگز شما را از مسیر یا از نقطه هدف منحرف و دور نمی‌كند.
وی با بیان اینكه باید با عقل همه چیز را انتخاب كنیم و عقل نیازمند علم است، گفت: اگر دانس انسان ضعیف باشد، قدرت انتخابش هم ضعیف است لذا قرآن گذشته و آینده را برای شما توصیف و دشمنت را معرفی می‌كند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تصریح اینكه قرآن جهان، زمان و هستی را برای انسان تعریف می‌كند، گفت: او گزارشگری است كه هرگز دروغ در آن راه ندارند.
آیت‌الله ملك‌حسینی در ادامه خطاب به پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌ در ایام بهار قرآن، پای قرائت قرآن بنشیند پای تلاوت هم همینطور چرا كه تلاوت و قرائت با هم فرق دارند؛ باید پای تفكر و تدبر در قرآن بنشینیم و قرائت، مطالعه، تفكر و تدبر پیوسته در آیات آن داشته باشیم زیرا هر لحظه مطالب نو برای ما خواهد داشت.

قصه‌های قرآنی قصه‌های ماست
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان كهگیلویه و بویراحمد با بیان اینكه قصه‌های قرآنی قصه‌های ماست و باید از عبرت‌های قرآن عبرت گرفت، گفت: البته منظور این نیست كه تنها قرآن را بخوانیم و بگذریم بلكه باید در آن تدبر و تفكر داشته تا در نهایت به عمل به آن‌ها منجر شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فعاليت هاي قرآني محفل انس با قرآن قرآن شكست و ذلت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۹۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی سؤالات امتحانات نهایی فقط از کتب درسی است

دانش‌آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم خرداد امسال در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند؛ طبق مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، سوابق تحصیلی دوره متوسطه دوم در پذیرش دانشگاه‌ها تأثیر دارد.

در کنکور سال ۱۴۰۳، سوابق تحصیلی سهم ۵۰ درصدی دارد که ۲۸ درصد برای دروس عمومی و ۲۲ درصد برای دروس اختصاصی است.

دانش‌آموزان پایه دوازدهم از ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ و دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم باید از روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در امتحانات نهایی شرکت کنند. طبق تأکید مسئولان وزارت آموزش و پرورش، سؤالات امتحانات نهایی از کتاب درسی طراحی می‌شود و طراحی سؤالات امتحانات نهایی چند روز قبل از برگزاری آزمون در قرنطینه و امنیت کامل و با کمک گروهی از دبیران با تجربه در مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، با همکاری معاونت آموزش متوسطه و نمایندگان دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتاب‌های درسی متوسطه نظری انجام می‌شود.

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده که طراحی سؤالات امتحانات نهایی فقط از کتب درسی بوده و از طراحان خواسته شده است درصدی از سؤالات به سؤالات آسان و بخش عمده سؤالات در حد متوسط باشد. همچنین تعدادی از سوالات سطوح بالای شناختی را مورد ارزشیابی قرار می‌دهد.

طراحان سؤالات، دبیران مدارس دولتی سراسر کشور هستند و با توجه به شیوه‌های تدریس، متناسب با دانش‌آموزان سؤالات را طراحی خواهند کرد. بر همین اساس دانش‌آموزان تمام کتاب درسی را مطالعه کنند و هیچ بخشی را حذف نکنند، چون از تمام بخش‌های کتاب درسی طراحی سؤال می‌شود.

دانش‌آموزان به مؤسسات خصوصی و کتاب‌های کمک آموزشی مراجعه نکنند و کتاب‌های درسی را مبنا قرار دهند، اما به‌جای پرداختن به کلیدواژه‌ها و نکات مهم، مفاهیم را مورد توجه قرار دهند؛ یادگیری مهم است یعنی اگر مطلب را به‌خوبی متوجه شوند از عهده امتحانات نهایی برمی‌آیند. دانش‌آموزان باید توجه داشته باشند که انواعی از سؤالات در امتحانات نهایی قابل طرح هستند که برخی از آنها به این شکل است: مشابه آنها در قالب‌های گوناگونی مانند فعالیت، تمرین خود را بیازمایید و خودارزیابی در کتاب‌های درسی آمده‌اند. در چارچوب محتوای کتاب هستند، اما می‌توانند عیناً همان پرسش‌های موجود کتاب درسی نباشند. ممکن است که بیش از یک راه حل و یک جواب داشته باشند؛ پس دانش‌آموزان می‌توانند پاسخ‌های متفاوتی به آنها بدهند.

سوالات می‌توانند داده محور و شاهد محور باشند در این نوع سؤالات دانش، داده‌ها و اطلاعات مورد نیاز در اختیار دانش‌آموز قرار داده می‌شود تا با بررسی آنها به سؤالات پاسخ دهد. دانش‌آموزان را به تأمل و تفکر بیشتر ترغیب و به آنها کمک می‌کنند تا یادگیری خود را به موقعیت جدید تعمیم دهند. به دانش‌آموزان کمک می‌کنند تا درک قوی‌تری از یک موضوع داشته باشند و با موضوعات دیگر یا دنیای واقعی ارتباط برقرار کنند. دانش‌آموزان را تشویق می‌کنند تا با استفاده از دانش و مهارت‌های خود، موضوع را در سطح عمیق‌تری بررسی کنند. نمی‌توان با بله و خیر یا یک پاسخ ساده و چند کلمه‌ای به آنها پاسخ داد بلکه از دانش‌آموزان می‌خواهند تا نظرات و دلایل خود را ارائه کنند. تنها دانسته‌های دانش‌آموزان را اندازه نمی‌گیرند بلکه مطالب جدیدی به آنها یاد می‌دهند تا بتوانند نقاط قوت و ضعف خود را بشناسند، یادگیری خود را نظارت و هدایت کنند و از این طریق احساس رشد و عاملیت را در آنها تقویت می‌کنند. در قالب‌های متفاوتی مانند کوتاه پاسخ، درست، نادرست، کشف ارتباط و تشریحی ارائه می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی ربات‌ها را بهتر از انسان‌ آموزش می‌دهد
  • آموزش و پرورش زیرساخت کشور را می‌ سازد
  • معلم؛ روایتگر تاریخ و مظهر فرهنگ
  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • رسانه عبری: مذاکرات آتش بس در آستانه شکست قرار دارد
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • طراحی سؤالات امتحانات نهایی فقط از کتب درسی است
  • تکرار گناه فرصت‌ تعالی را از انسان می‌گیرد
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر