Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -
آشنايي با انواع ژل‌هاي روان کننده جنسي (لوبريکانت)
يکي از مشکلات مهم در روابط جنسي، خشکي واژن است که معمولا رابطه‌ي جنسي دردناک را به همراه دارد. ژل‌هاي روان کننده جنسي (لوبريکانت) باعث روانسازي واژن و افزايش لذت جنسي مي‌شوند. با بيتوته همراه باشيد تا با انواع روان کننده‌هاي جنسي (لوبريکانت) آشنا شويد و نکات مهمي که بايد در انتخاب و خريد و استفاده اين ژل‌هاي آميزشي رعايت کنيد را بدانيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خشکي واژن
يکي از مشکلات مهم در روابط جنسي، خشکي واژن است که معمولا رابطه‌اي دردناک را به همراه دارد. حتي اگر مرحله‌ي پيشنوازي و تحريک به خوبي انجام شده باشد، باز هم بعد از چند حرکت ساده و معمولي به دليل اصطکاک زياد؛ به مشکل بر مي‌خورند. در اين مرحله شريک جنسي از سوزش اطراف واژن رنج مي‌برد.
در اين حالت به علت تحريک همراه با سوزش کليتوريس، ارگاسم به سختي صورت مي‌پذيرد. همچنين در اين حالت کاندوم هم پس از مدت کوتاهي، خاصيت ليز بودنش را از دست داده و ممکن است دچار پارگي شود. اما جاي نگراني نيست، امروزه محصولات زيادي براي حل اين مشکل وجود دارند.
ژل‌هاي روان کننده جنسي (لوبريکانت)
استفاده از ژل هاي روان کننده يا لوبريکانت هاي مختلف يکي از راه‌هاي ساده براي افزايش لذت در روابط زناشويي است. همان طور که از اسم آنها پيداست، اين ژل ها رابطه زناشويي را روان‌تر و لغزنده‌تر مي‌کنند.
استفاده از روان‌کننده حين آميزش، علاوه بر افزايش لذت دوطرفه، باعث افزايش يکپارچگي و پايداري کاندوم نيز مي‌شود. اين ژل به بافت بدن آسيب نميرساند و باعث سقط جنين نمي شود. مسلما زناني که در دوران بعد از يائسگي هستند، استروژن کمي دارند و نياز به لوبريکانت بيشتري خواهند داشت.
کاربردهاي ديگر ژل لوبريكانت
ژل روانساز (لوبريکانت) در ديگر موارد پزشکي، همچون معاينات مقعدي نيز مورد استفاده قرار مي گيرد. در معاينات واژينال اين ژل از خراشيدگي ديواره واژن توسط وسايل معاينه جلوگيري مي نمايد. در آزمايشات مقعدي نيز ژل لوبريکانت از آسيب رسيدن به اين ناحيه نيز جلوگيري مي کند.
در زمينه پزشکي، ژل لوبريکانت به طور معمول در معاينات واژينال و سونوگرافي واژينال مورد استفاده قرار مي گيرد. اين ژل براي استفاده راحت تر به اسپکلوم يا ابزار سونوگرافي ماليده شده و به پزشک در امر معاينه کمک مي نمايد.
ژل روان کننده يا مايع روان کننده ميتواند کاربرد هاي متفاوتي داشته باشد مثل امتحان کردن روش ها و پوزيشن‌هاي جديد در رابطه جنسي و يا حتي ليز کردن سطح بدن براي افزايش لذت و کيفيت رابطه جنسي.
انواع ژل‌هاي روان کننده جنسي (لوبريکانت)
راهنماي خريد لوبريکانت
- روان کننده محلول در آب: لوبريکانت‌هاي محلول در آب مناسب روابط زناشويي همراه با استفاده از کاندوم است و به راحتي قابل شست و شوي است.
- روان کننده‌هاي رغني: هرگز از روان کننده ‏هاي حاوي روغن همراه کاندوم استفاده نکنيد. روغن‌ها به کاندوم‌‏ آسيب جدي مي‏‌رسانند. لوبريکانت هاي روغني باعث ايجاد سوراخ يا پاره شدن کاندوم ميشود که منجر به ابتلا فرد به بيماري‌هاي مقاربتي احتمالي يا بارداري ناخواسته خواهد شد. لوبريکانت‌هاي برپايه روغن مانند روغن نارگيل، PH واژن را تغيير داده و شما را در معرض عفونت‌هايي نظير واژينوز باکتريال قرار مي دهند.
- روان کننده سيليکوني: روان کننده هايي که بر پايه سيليکون ساخته ميشوند نسبت به آن هايي که با آب تهيه ميشوند، از پايداري بيشتري برخوردار هستند. اين نوع ژل لوبريکانت به همراه کاندوم هاي لاتکس هم مي توانند مورد استفاده قرار بگيرند و همچنين براي برقراري رابطه جنسي در آب گزينه مناسبي هستند. زوجيني که علاقه به برقراري رابطه جنسي در حمام و يا استخر را دارند مي توانند از آن استفاده کنند. اين لوبريکانت ها معمولا قيمت بيشتري نسبت به لوبريکانت هاي بر پايه آب دارند.
- لوبريکانت ترکيبي: برخي از ژل‌هاي لوبريکانت علاوه بر خاصيت روان کنندگي، با ترکيبات متفاوتي که دارند براي کاربردهاي ديگري هم مورد استفاده قرار مي‌گيرند که در ادامه به معرفي چند نمونه از آن‌ها پرداخته‌ايم:
- ژل لوبريکانت تاخيري که علاوه بر خاصيت روان کننده‌گي با ماده‌ي بنزوکائين ترکيب شده و منجر به تاخير در انزال و ارگاسم ميشود.
- ژل لوبريکانت گرم کننده که علاوه بر خاصيت روان کننده‌گي با ماده‌ي تحريک کننده و گرم کننده جنسي همراه است. که بهتر است پايه آن مواد طبيعي مانند نعنا باشد تا در نهايت سوزش ايجاد نکند.
- ژل لوبريکانت حجم دهنده‌ي آلت که علاوه بر خاصيت روان کننده‌گي با موادي ترکيب شده که منجبر به افزايش گردش خون در بافت عضلاني آلت شده و منجر به افزايش حجم آلت ميشود.
از انواع ديگر آن مي‌توان به روان کننده هاي طعم‏‌دار، و تنگ کننده اشاره داشت.
ژل لوبريكانت مقعدي
ژل لوبريكانت را به عنوان روان کننده مقعدي هم مي‌توان استفاده کرد. لوبريكانت هم در واژن جهت رفع خشکي واژن و هم در رابطه مقعدي براي روان سازي استعمال ميشود. اين ژل يک مدل هست که فقط کارخانه هاي سازنده آن فرق مي کند.
مراقب وجود اين عناصر در ژل‌هاي روان کننده باشيد
• يک عنصر که واقعا بايد مراقب آن باشيد، الکل و هر چيزي بر پايه الکل است که معمولا به دو حرف OL ختم مي شود. شما نيازي به الکل که يک ضد عفوني کننده است در لوبريکانت نداريد، چون باکتري هاي طبيعي تان را مي کشد که منجر به ابتلا به عفونت مخمري يا تکثير بيش از حد باکتري ها مي شود. از اين منظر هم مي توانيد ببينيد، الکل پوست را خشک مي کند، بنابراين مطمئنا باعث خشکي واژن تان هم خواهد شد، که دقيقا خلاف آن چيزي است که مي خواهيد.
• گليسيرين ميتواند ناقل بيماري هاي ويروسي و عفوني مثل واژينوز باشد. گليسيرين در ملين‌ها وجود دارد که به اين معنا ميباشد که روان کننده هايي که حاوي اين ماده هستند خيلي براي رابطه جنسي مناسب نميباشند.
بنابراين هنگام خريداري و استفاده از مايع يا ژل روان کننده حتما به مواد اوليه اي که در ساختار آن استفاده شده دقت کنيد.
استفاده از ژل‌هاي روان کننده به معناي مشکل داشتن شما نيست
يکي از ذهنيت هاي اشتباه در روابط جنسي اين است که خانم هاي جوان نبايد در حين رابطه جنسي از ژل لوبريکانت يا همان ژل هاي آميزشي روان کننده استفاده نمايند و در صورت وجود يک بيماري جنسي نظير خشکي واژن بايد از ژل لوبريکانت استفاده کنند.اين ذهنيت اشتباه را فراموش کنيد تا از روابط خود بيشتر احساس رضايت کنيد.
نکات قابل توجه در خريد و استفاده از ژل‌هاي روان کننده جنسي (لوبريكانت)
- ممکن است فردي به نوع خاصي از روان کننده داشته باشد و بقيه انواع ديگري از روان کننده ها را ترجيح بدهند. تنها چيزي که ميتوان به همه توصيه کرد اين است که از محصولي استفاده کنيد که براي شما لذت بخش تر است و بيشتر شما را ارضا ميکند.
- از آن جايي که مهبل و واژن بافت بسيار ظريفي دارند، حتما بايد مطمئن شويد که لوبريکانت مصرفي تان باعث تحريک اين ناحيه ها نمي شود. بنابراين، بهتر است براي احتياط ابتدا مقدار کمي از آن را روي قسمت داخلي بازو امتحان کنيد تا واکنش پوست تان را بررسي کنيد.
- بعد از هر بار استفاده از ژل‌هاي روان کننده و نزديکي، واژن را با استفاده از ژل‌هاي شستشوي مخصوص واژن کاملا شستشو دهيد.
- قبل از هر نزديکي حمام کنيد. اين کار به سالم ماندن رحم همسرتان کمک مي‌کند.
گردآوري: بخش زناشويي بيتوته


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۹۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاری شدن روان آب ناشی در شهر ستان یزد و تفت+فیلم

بارش باران سبب جاری شدن روان آب در معابر و کوچه‌های شهرستان یزد و تفت شد.

به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد، این سامانه بارشی تا بعدازظهر پنجشنبه در استان ادامه دارد.

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تعرض جنسی به زنان به بهانه حضورشان بر سر مزار مادر!
  • افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس
  • جزئیات کشف پرونده‌های قاچاق دختران و فساد جنسی
  • جزئیات پرونده‌های قاچاق دختران و فساد جنسی؛ پروژه کینگ، چَتِر بِیت و لِوِل آپ دنس
  • جزئیات پرونده‌های فساد جنسی پروژه کینگ، چَتِر بِیت و لِوِل آپ دنس
  • جزییات پرونده های فساد جنسی پروژه کینگ، چَتِر بِیت و لِوِل آپ دنس
  • دستگیری دو بازیکن 19 ساله لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز جنسی
  • جاری شدن روان آب ناشی در شهر ستان یزد و تفت+فیلم
  • ماجرای رابطه جنسی یک مرد انگلیسی با اجساد
  • تبعیض جنسیتی در دانشگاه‌های دانمارک/ ۳۷ درصد دانشجویان دکتری دختر تجربه تحقیر کلامی دارند