Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@23:29:37 GMT

اسرائیل پس از گسترش بمباران شهرهای خود درخواست آتش بس داد

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۹۲۱۴

اسرائیل پس از گسترش بمباران شهرهای خود درخواست آتش بس داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، «خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس، عصر دیروز طی اظهاراتی خاطرنشان کرد: در جریان تنش اخیر، بعد از آن‌ که مقاومت فلسطین دامنه بمباران شهرهای اشغالی را تا ۴۰ کیلومتر گسترش داد اسرائیل میانجیگرانی را به گفتگو در مورد آتش‌بس اعزام کرد.

وی تأکید کرد: دور اخیر تنش، پاسخی به تجاوز رژیم اشغالگر و هدف قرار دادن تظاهرات‌کنندگان و مبارزان از سوی این رژیم و طفره رفتن مستمر آن در اجرای تفاهمات بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو حماس متذکر شد: سلاح مقاومت هرگز روی میز مذاکرات نبوده و نخواهد بود. مقاومت در حال توسعه مستمر امکانات خود است.

خلیل الحیه در ادامه افزود: هیچ‌کسی با مقاومت جهت پایان دادن به راهپیمایی‌های بازگشت و کنترل ابزار آن چانه‌زنی نمی‌کند و ما قبول نمی‌کنیم که کسی با ما در این‌باره چانه‌زنی کند.

روزنامه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم» در گزارشی با عنوان «خسارت‌های آخرین رویارویی با غزه» نوشت: اسرائیل در نبرد اخیرش علیه نوارغزه در جبهه جنوبی روزانه متحمل بیش از ۱۷ میلیون دلار معادل ۶۱.۵ میلیون شیکل (واحد پول اسراییل) خسارت شده است. بر همین اساس با توجه به دو روز جنگ در فلسطین اشغالی، اسراییل معادل ۳۴ میلیون دلار زیان متحمل شده است.

کد خبر 4612443

منبع: مهر

کلیدواژه: خلیل الحیه رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه جنبش حماس آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۹۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا

دو شهر مرجعیون و کفرکلا در جنوب لبنان در روزهای اخیر هدف حملات گسترده رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند. کفرکلا با تشییع پیکر پانزدهمین شهید خود در عملیات «در مسیر قدس» تعهد و پایمردی خود در دفاع از مردم مظلوم غزه را به منصه ظهور رسانده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، دوربین خبرگزاری تسنیم با سفر به دو شهر مرجعیون و کفرکلا در جنوب لبنان، مشرف به شهرک متولا در سرزمین های اشغالی و پایگاه های ارتش اسرائیل در زبدین، رویسات العلم و رمثا و تپه های کفرشوبا و مزارع شبعا به بررسی آخرین وضعیت جبهه های نبرد حزب الله و رژیم صهیونیستی پرداخته است.

 

.

 

مرجعیون در جریان درگیری های اخیر حزب الله و رژیم صهیونیستی در معرض بمباران شدید قرار گرفته است. علاوه بر مرجعیون صدها ساختمان در شهر کفرکلا نیز در اثر حملات اسرائیل بطور جزئی یا کامل تخریب شدند.

کفرکلا در امتداد نبرد غزه، پیکر پانزدهمین شهید مقاومت اسلامی لبنان در عملیات «در مسیر قدس» را بر دوش مردم این شهرک تشییع می کند. این شهرک از سال 1948 شهدای بسیاری را در نبرد با رژیم اشغالگر تقدیم کرده است.

یکی از ساکنین شهرک کفرکلا به خبرنگار تسنیم می گوید: خسارات وارده بسیار زیاد است، ولی همه چیز فدای ناخن های جوانانمان در مقاومت.

حملات اسرائیل به مناطق مسکونی در جنوب لبنان سبب شده تا حزب الله نیز در راستای راهبرد مقابله به مثل مناطق مسکونی در شمال سرزمین های اشغالی را هدف حملات خود قرار دهد.

علی شعیب؛ خبرنگار میدانی شبکه المنار در همین رابطه به خبرنگار تسنیم می گوید: وقتی اسرائیل قواعد نبرد را زیر پا می گذارد، مقاومت نیز به شکلی متناسب به این نقض قواعد درگیری، پاسخ می دهد.گسترش جبهه های جنگ از سوی طرفین نشانگر ماهیت این تقابل است.

مردم لبنان: موشکهای سپاه بر فراز قدس؛ نماد فروپاشی اسرائیلتجهیزات جاسوسی اسرائیل هدف مقاومت لبنان قرار گرفت

 

در این بین حمله هوایی روزهای گذشته مقاومت با استفاده از پهپاد به شمال شهر عکا، در 15 کیلومتری مرز لبنان و فلسطین، عملا دورترین نقطه ای است که حزب الله از زمان آغاز جنگ به آنجا حمله کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نیوزیلند: درخواست پایان اشغالگری اسرائیل
  • حماس: اگر ارتش اسرائیل وارد رفح شود شکست سختی می‌خورد
  • ظهور و اثبات قدرت ایران در عرصه بین‌المللی!
  • گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه
  • با طرح پیشنهادی جدید اسرائیل، توافقی در کار نیست
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • شهادت ۳۷ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان