Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-06@15:03:50 GMT

سوریه، ونزوئلا و برجام؛ محور مذاکرات ظریف و لاوروف

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۹۵۹۶

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که وزیر امور خارجه ایران، در سفر خود به مسکو با همتای روس خود بر سر اوضاع سوریه و ونزوئلا به بحث و گفت‌وگو می‌پردازد.

وزارت خارجه روسیه اطلاع داده است که که محوریت دیدار محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و سرگئیلاوروف، برجام، سوریه و ونزوئلا خواهند بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: در جریان مذاکرات، اوضاع کنونی ارتباطات چند منظوره میان ایران و روسیه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین گام‌های مشخصی برای پیشرفت در برنامه‌های آتی مطرح شده است. محور این گفت‌وگوی چند ساعته، موضوعات کلیدی منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله حل و فصل مسئله سوریه، دریای خزر، آسیای مرکزی، سازمان همکاری شانگهای، برجام و ونزوئلا خواهد بود.

وزارت خارجه روسیه در ادامه تاکید کرد که مسکو از پایبندی ایران به مفاد برجام حمایت می‌کند. روسیه قصد ندارد تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی وضع شده توسط آمریکا علیه ایرانو کسانی که به آن مربوط هستند را بپذیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان، امشب در رأس هیأتی بلندپایه و با هدف رایزنی در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه، جدیدترین تحولات منطقه‌ای و موضوعات روز بین المللی با همتای روس خود، عازم پایتخت فدراسیون روسیه خواهد شد.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Dub برچسب ها: ایران ، روسیه ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ایران روسیه بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۹۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند


به گزارش تابناک به نقل از تاس، برلین اعلام کرد که قصد دارد در پی حمله سایبری روسیه به وب‌سایت‌های حزب سوسیال دموکرات آلمان «الکساندر لامبسدورف»، سفیر خود در مسکو را برای رایزنی فراخواند.

نماینده وزارت امور خارجه آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: «آنالنا بربوک، وزیر خارجه کشور تصمیم گرفته است تا سفیر آلمان در مسکو را برای رایزنی به برلین احضار کند».

 وی ادامه داد: «سفیر به مدت یک هفته در برلین می ماند و سپس به مسکو بازمی گردد».

وزارت خارجه آلمان وکیل موقت متخصص در امور روسیه را با ادعای حمله سایبری احضار کرده بود اما سفارت روسیه هرگونه ارتباط با این حمله از سوی هر ساختار یا نهاد دولتی روس را رد کرد.

 

دیگر خبرها

  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه