Web Analytics Made Easy - Statcounter

بااطمینان گفت: با همکاری هلال احمر ۵۰ هزار پاکت در مدارس استان توزیع و مبلغ ۸۰ میلیون تومان کمک دانش آموزان و اولیای آنان به سیل زدگان جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدرضا بااطمینان» امروز (19 اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: این سازمان در سال 78 با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران تشکیل و فعالیت رسمی خود را در مدارس کشور آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی گفت: سازمان دانش آموزی تشکیلاتی هدفدار در راستای تربیت اجتماعی دانش آموزان است تا آنان مهارت لازم را برای حضور و فعالیت هدفمند در عرصه های مختلف زندگی را پیدا کنند و به فردی مسوولیت پذیر در آینده تبدیل شوند.

 

با اطمینان با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و 23 گروه تشکیلاتی پیشتازان در مدارس استان داریم، افزود: تعداد 24 هزار و 500 نفر از دانش آموزان خراسان جنوبی (20 درصد) جزو گروه‌های تشکیلاتی پیشتازان و فرزانگان هستند.

 

وی با بیان اینکه مراسم مهر عاطفه ها امسال با همکاری کمیته امداد و سازمان دانش آموزی در مدارس برگزار شده، ادامه داد: در این طرح برای دانش آموزان بی بضاعت سه میلیارد و 500 میلیون ریال کمک نقدی و 24 میلیارد ریال کمک غیرنقدی جمع آوری شده است.

 

رئیس سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی از اعزام 80 دانش آموز و مربی به اردوهای ملی و کسب مقام سوم کشوری در این زمینه خبر داد و بیان کرد: اردوهای دانش آموزی به عنوان آموزش غیر مستقیم مطرح است و زندگی گروهی و شرایط سخت را آموزش می بینند.

 

بااطمینان به فعالیت های خبرگزاری پانا ویژه دانش آموزان اشاره کرد و گفت: تاکنون 12 رابط فرهنگی سازماندهی شدند و همچنین 150 نفر از دانش آموزان علاقمند به خبرنگاری جذب شدند و در دوره های مقدماتی کار در رسانه شرکت کردند.

 

وی بیان کرد: طرح ملی گردشگری به مدت چهار سال با همکاری سازمان تامین اجتماعی با هدف آشنایی دانش آموزان با صنعت بیمه انجام می شود که در سال جاری 400 دانش آموز از این طرح استفاده کردند.

 

رئیس سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی از واگذاری طرح ساماندهی سرویس مدارس برای اولین بار به سازمان دانش آموزی استان خبر داد و افزود: همچنین ساماندهی بوفه های مدارس و تهیه و توزیع لباس فرم مدارس به این سازمان واگذار شده است.

 

بااطمینان با تاکید بر اینکه برگزاری کارگاه مهارت اجتماعی یکی دیگر از فعالیت های سازمان دانش آموزی است، گفت: در سال تحصیلی جاری 700 دانش آموز با شرکت در این گارگاه از 13 محتوای آموزشی آن بهره مند شدند.

 

وی با اشاره به طرح سیل مهربانی برای کمک به مناطق سیل زده، تصریح کرد: با همکاری هلال احمر 50 هزار پاکت در مدارس استان توزیع و مبلغ 80 میلیون تومان کمک دانش آموزان و اولیای آنان به سیل زدگان جمع آوری شده است.

 

رئیس سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی بیان داشت: در طرح سیل مهربانی همکلاسی نیز تاکنون 50 میلیون تومان کمک برای سیل زدگان جمع آوری شده و با توجه به اینکه خراسان جنوبی استان معین گلستان برای ساخت زیرساخت های آموزشی انتخاب شده این کمک ها در این راستا هزینه خواهد شد.

 

بااطمینان با بیان اینکه مجلس دانش آموزی بهترین بستر برای آمادگی و تمرین دموکراسی و میدان اثر پذیری و اثربخشی در فضای تعلیم و تربیت مهیا می‌کند و اولین خاستگاه آن شورای دانش آموزی است، گفت: مجلس دانش آموزی دوره‌های ۲ ساله دارد و فعالیت خود را پیش می برد و متشکل از ۱۵۰ دختر و پسر به نسبت مساوی از میان دانش آموزان دختر و پسر انتخاب می‌شود که دوره آموزشی را قبل از حضور در مجلس می‌گذرانند.

 

وی به برنامه های 21 اردیبهشت ماه سالروز سازمان دانش آموزی در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی، برگزاری مراسم کوهپیمایی، اجرای برنامه های هنری، برگزاری مراسم غباروبی مزارشهد و برگزاری مراسم سپاس مربی پیشتازان از جمله این برنامه هاست.

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان حرم هلال بن علی ع شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل اصفهان مرحله کشوری مراسم اختتامیه مجلس اردوی ملی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۹۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی تیم والیبال دانش‌آموزی مقابل چین تایپه/ تقابل با آلمان در فینال جهان

تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با پیروزی ۳ بر ۲ مقابل تیم قدرتمند چین تایپه به فینال رقابت‌های دانش‌آموزان جهان راه یافت.

 تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که با پیروزی‌های پیاپی و عبور از تیم‌های قدرتمندی چون آلمان، بلژیک، هلند و ایتالیا به مرحله نیمه‌نهایی راه یافته بود ظهر امروز در ادامه بازی‌های درخشان خود و در حضور سفیر ایران در صربستان، دیدار حساسی را مقابل چین تایپه برگزار کرده و راهی فینال رقابت‌های والیبال دانش‌آموزان جهان شد.

در دیدار نیمه‌نهایی که بنا به قوانین ISF (فدراسیون جهانی ورزش مدارس) برنده به صورت سه دست از پنج دست مشخص می‌شود، تیم‌ملی دانش‌آموزی ایران پس از شکست در دو دست اول با نتیجه مشابه ۲۸ بر ۲۶، در دست‌های سوم و چهارم به ترتیب با نتایج ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۱۶ پیروز شد تا کار به دست پنجم بکشد. دانش‌آموزان والیبالیست کشورمان در این دست حساس با برتری در رالی امتیازات و تلاش پایاپای حریف، در نهایت توانایی و غیرت خود را به رخ کشیده و با نتیجه ۲۰ بر ۱۸ دست پنجم را نیز به سود خود خاتمه دادند تا با شایستگی راهی فینال مسابقات شوند.

شیربچه‌های تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان فردا راس ۲۰:۳۰ شب به وقت تهران در بلگراد به مصاف آلمانی خواهند رفت که موفق به شکست ترکیه شده و به فینال راه یافته است. آلمان پیش از این یکبار در دور گروهی مغلوب والیبالیست‌های کشورمان شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • برگزاری پویش دانش‌آموزی «معلم خوب من»
  • تاجگذاری باشکوه والیبال ایران: قهرمان جهان شدیم
  • دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند
  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • پیروزی تیم والیبال دانش‌آموزی مقابل چین تایپه/ تقابل با آلمان در فینال جهان
  • راهیابی تیم والیبال دانش‌آموزی به فینال مسابقات جهانی