Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@13:07:12 GMT

ارزش ین به بالاترین سطح در 5 هفته اخیر رسید

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۹۹۲۶

ارزش ین به بالاترین سطح در 5 هفته اخیر رسید

پول‌نیوز - بازارهای مالی با اضطراب فراوان منتظر شروع دور جدید مذاکرات تجاری چین و آمریکا هستند که قرار است فردا (جمعه) در واشنگتن آغاز شود. در روزهای اخیر و به دنبال تهدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای افزایش تعرفه‌های تجاری از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد بر روی واردات کالاهایی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار از چین، بازارهای بورسی و ارزی دچار نوسانات زیادی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در معاملات روز پنج شنبه بازارهای ارزی توکیو، هر دلار به ۱۰۹.۹۰۵ ین کاهش یافت که از مارس گذشته تاکنون بی سابقه است. افزایش تنش‌های سیاسی و اقتصادی جهان باعث افزایش تقاضای معامله‌گران برای خرید ین ژاپن و تقویت ارزش آن در برابر بسیاری از همتایانش شده است.

واشنگتن با متهم کردن پکن به پایبند نبودن به تعهداتش تهدید کرده است که اعمال تعرفه‌ها در صورت نرسیدن به توافق حتمی است. دونالد ترامپ نیز گفته است چین زیر تعهداتش زده است.

سایر ارزها نیز در برابر ین دست به عقب نشینی زدند به گونه‌ای که هر دلار استرالیا به ازای ۷۶.۸۹ ین مبادله شد که پایین‌ترین سطح چهار ماه اخیر است. یورو نیز که این هفته یک درصد ارزش خود در برابر ین را از دست داده است به ازای ۱۲۳.۰۹ ین مبادله شد.

دلار به جز ین در برابر سایر ارزها تقریباً بدون تغییر در مقایسه با روز قبل معامله شد به گونه‌ای که هر یورو به ازای ۱.۱۱۹۰ دلار و هر پوند به ازای ۱.۳۰۰۴ دلار مبادله شدند. هم چنین هر دلار به ازای ۱.۴۳۳۷ دلار استرالیا، ۱.۳۴۸۲ دلار کانادا، ۱.۰۲۰۷ فرانک سوئیس و ۶.۸۰۸۸ یوان چین مبادله شد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ارزش ین ارز جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۹۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران

به گزارش خبرنگار هر، امیر جمشیدی عصر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی فروردین ماه سال‌جاری، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن انواع کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات بیش از ۷۰ قلم کالا نظیر فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیای چوبی و…گفت: فروردین امسال ۱۴۷ هزار و۴۱۷ تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران در نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل به نقاط مختلف دنیا صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ از نظر وزنی ۷۰ درصد و ازنظر ارزشی ۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی در مورد مهم‌ترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران گفت: عراق با واردات هفت هزار تن کالا به ارزش هشت میلیون و ۵۳۶ هزار دلا اولین مقصد صادرات کالاهای مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزار دلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ازبکستان با هزارتن به ارزش ۹۸۹ هزار دلار پنج کشوری بودند که در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از گمرکات مازندران وارد کردند.

وی گفت: صادرات به کشورهای فوق ۹۴ درصد وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 6091313

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • قیمت ارز مرکز مبادله‌ای ۹ اردیبهشت؛ افزایش قیمت دلار و یورو
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای
  • جزئیات برگزاری حراج جدید شمش طلا | مبلغ وجه ضمانت به‌ازای هر قطعه شمش طلا چقدر است؟
  • قیمت دلار چقدر شد؟ / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای
  • افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای/ دلار چند شد؟
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین