Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:41:05 GMT

پنج هزار حامی ایتام دراستان بوشهر جذب می شوند

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۹۹۷۳

پنج هزار حامی ایتام دراستان بوشهر جذب می شوند

بوشهر- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: برای توسعه طرح اکرام و حمایت از فرزندان یتیم و محسنین دراین استان امسال پنج هزار حامی جذب می شود.

به گزارش ایرنا، احمد لطفی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در زمان حاضر از 6 هزار فرزند یتیم و محسنین در استان بوشهر یکهزار و500 نفر بدون حامی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: حامیان این استان سال گذشته 160 میلیارد ریال به فرزندان یتیم و محسنین در قالب طرح اکرام کمک کردند.
لطفی اضافه کرد: در زمان حاضر میزان دریافتی ایتام در استان بوشهر یک میلیون و 800 هزار ریال است که تلاش می شود این میزان پرداختی با کمک حامیان افزایش یابد.
وی یادآور شد: رشد کاری اداره کل کمیته امداد استان بوشهر در بخش طرح اکرام ایتام 157 درصد است و این استان رتبه نخست کشور در این حوزه معرفی شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: برپایی سفره های ساده افطاری در محله های کم برخوردار و ضعیف با حضور خیران، تهیه یک وعده غذای گرم برای نیازمندان و محرومان و طرح همنشینی با ولی نعمتان با هدف سرکشی از خانواده های نیازمند با حضور مسئولان و خیران از جمله برنامه های این نهاد حمایتی در ماه مبارک رمضان است.
وی یادآور شد: افزون براین امسال به ارزش 2 میلیون ریال سبد کالا برای خانواده های زیر پوشش کمیته امداد استان بوشهر توزیع می شود.
لطفی اضافه کرد: در این ارتباط از 28 هزار خانواده مستمری بگیر زیر پوشش کمیته امداد استان بوشهر 60 درصد معادل 14 هزار خانواده از بسته های حمایتی برخوردار می شوند.
وی گفت: برای ترویج فرهنگ زکات در استان بوشهر هفته نخست ماه مبارک رمضان به عنوان هفته ترویج فرهنگ زکات در استان بوشهر نام گذاری شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهرافزود: میزان زکات در این استان از 50 میلیون ریال در سال 1383 به 55 میلیارد ریال در سال 97 رسیده است.
وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت خوب برداشت گندم و خرما برنامه ریزی برای جمع آوی زکات در سال جاری 70 میلیارد ریال است که تلاش می شود با برنامه ریزی این برنامه اجرا شود.
لطفی یادآور شد: 60 درصد زکات جمع آوری شده برای فقر زدایی و توانمندسازی نیازمندان، تامین مسکن، اشتغال، تامین جهیزیه، کمک به دانش آموزان و دانشجویان، بیماران صعب العلاج و معیشت خانواده ها و 40 درصد برای اجرای پروژه های عام المنفعه هزینه می شود.
وی ادامه داد: تلاش می شود با فرهنگ سازی مناسب از پرداخت سنتی و متفرقه زکات جلوگیری و با هم افزایی مناسب جذب و هزینه شود.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تاکید کرد: منابع زکات تنها برای کمک به توانمندسازی نیازمندان و اجرای پروژه های عام المنفعه هزینه می شود.
وی یادآور شد: 250 پروژه عام المنفعه از محل زکات جمع آوری شده در مناطقی که زکات دریافت شده اجرا شده است.
6047/6043

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حامي ايتام كميته امداد بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۹۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری

مدیرکل کمیته امداد امام استان ایلام از افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان در سال جدید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی استان ایلام؛ ناصر مرادی پویانی اظهار کرد: بیش از ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت و مستمری به مددجویان و نیازمندان زیر پوشش این نهاد در سال گذشته پرداخت شده است.

وی ادامه داد: این میزان مستمری به تعداد بیش از ۲۵ هزار و ۸۶۰ هزار خانواده در قالب حدود ۶۲ هزار نفر پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با بیان اینکه مستمری مددجویان این نهاد امسال نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است گفت: مستمری امسال مددجویان پس از افزایش ۳۰ درصدی برای خانوارهای یک نفره یک میلیون تومان، دو نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، سه نفره دو میلیون تومان، چهار نفره دو میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و پنج نفره به بالا سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

مرادی پویانی اضافه کرد: پرداخت مستمری تنها یکی از خدمات کمیته امداد به خانواده‌های مددجو است، و این خانواده‌ها در طول سال خدمات متنوع دیگری از این نهاد دریافت می‌کنند.

کد خبر 748561

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • یکهزار و ۵۴۸ معلم و استاد دانشگاه، حامی ایتام و محسنین استان یزد هستند
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • کمک بیش از ۱۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • برپایی اردوی جهادی پزشکی از سوی کمیته امداد شهر قدس
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان