Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@03:12:46 GMT

ذخیره سازی بچه میگو در مزارع پرورشی استان بوشهر آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۰۰۴۸

ذخیره سازی بچه میگو در مزارع پرورشی استان بوشهر آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی بحرانی صبح پنجشنبه در حاشیه بازدید از استخرهای میگو اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت بسیار بالایی در حوزه تولید و پرورش میگو است و به عنوان قطب پرورش میگوی کشور شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: با ذخیره سازی در پنج مزرعه در سایت‌های رودحله و شیف از مراکز تکثیر استان عملیات ذخیره سازی بچه میگو در مزارع پرورش میگوی استان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحرانی ادامه داد: با توجه به تقویم پرورش و برنامه ریزی تولید مراکز تکثیر، ضمن آرزوی موفقیت و سال تولیدی موفق از پرورش دهندگان و تکثیر کنندگان استان انتظار می‌رود با اقدامات قرنطینه‌ای - بهداشتی و برنامه ریزی مطلوب و آماده سازی به موقع زمینه را برای تأمین و ذخیره سازی بچه میگوی مزارع خود انجام دهند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر خاطرنشان کرد: این اقدامات باعث می‌شود تا در طول تولید لارو با ترافیک لارو در مراکز تکثیر و یا کمبود لارو باکیفیت برای ذخیره سازی در مزارع پرورش مواجه نشود.
وی یادآوری کرد: امید است با رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی از ابتدا و نیز در طول دوره پرورش به همراه حضور دامپزشکی به عنوان ناظر دولتی حوزه بهداشت، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها مانند سال قبل شاهد طی دوره‌ای موفق و عاری از بیماری باشیم.

کد خبر 4612517

منبع: مهر

کلیدواژه: دامپزشکی بوشهر دامپزشکی بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۰۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی و سایت ملی دیم گچساران با مساحت بیش از ۱۴۰ هکتار آغاز به کار کرد.
حیدرپور بیان کرد: این سایت به عنوان سایت اصلی به نژادی، معرفی و تکثیر ارقام مختلف گیاهان زراعی شامل گندم نان، گندم دوروم، جو، عدس و نخود، گیاهان روغنی، علوفه و ... برای کاشت در دیمزار‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری کشور است.
نصرت اله حیدرپور افزود: این پردیس تاکنون با مشارکت سایر ایستگاه‌های تحقیقات کشاورزی کشور بیش از ۵۰ رقم مختلف محصولات زراعی را معرفی و در حال حاضر ۱۳ رقم گندم نان و دوروم، ۱۲ رقم جو، دو رقم عدس، دو رقم نخود، یک رقم کلزا، یک رقم خلر، یک رقم ماشک علوفه‌ای در طبقات مختلف بذری تکثیر و بذر پرورشی دو و سه برای تکثیر گسترده به ۱۷ استان کشور منتقل می‌شود.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در حال حاضر بیش از ۱۵ لاین در حال معرفی در این پردیس وجود دارد که پس از طی مراحل مربوط به عنوان ا رقام جدید معر فی خواهند شوند.
حیدرپور ادامه داد: ویژگی ارقام معرفی شده در این پردیس نیاز آبی کمتر در مقایسه با ارقام آبی و تحمل بیشتر به شرایط تنش گرمایی انتهای فصل است و با یک تا سه آبیاری تکمیلی می‌توانند عملکردی برابر و گا‌ها بیشتر از ارقام آبی داشته باشند.
وی اضافه کرد: سطح نفوذ بالای ارقام معرفی شده این پردیس به دلیل استقبال کشاورزان در دیمزار‌ها و حتی در اراضی آبی شده و این پردیس به عنوان یکی از سایت‌های اصلی تولید بذور هیبرید ذرت در جنوب کشور است و هرساله بخش قابل توجهی از نیاز بذری ذرت کاران در جنوب کشور از بذر تولید شده از این پردیس تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری
  • مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان