Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@11:47:45 GMT

ضرورت افزایش نظارت بر عرضه کالاهای یارانه‌ای در هشترود

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۰۵۶۹

ضرورت افزایش نظارت بر عرضه کالاهای یارانه‌ای در هشترود

به گزارش خبرنگار مهر، امین امینیان صبح امروز پنج شنبه در جلسه شورای آرد و نان این شهرستان گفت: نبود نظارت کافی در عرضه کالاهای یارانه‌ای موجب بروز فساد خواهد شد.

امینیان با اشاره به ضرورت ساماندهی آرد در نانوایی‌های که با یارانه دولتی کار می‌کنند اظهار داشت: اقدامات قابل قبولی در اداره صنعت و معدن در این خصوص صورت گرفته است اما لازم است تصمیمات اتخاذ شده دارای پشتوانه عقلی و منطقی باشد تا قابلیت اجرا داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در همین راستا نیازمند داده‌های آماری جامع از جمله شناسایی تعداد نانوایی‌های لواش پز با یارانه دولتی در روستاها، سهمیه هریک از این نانوایی‌ها، میزان مصرف و تعداد جمعیت روستاها در فصول مختلف سال هستیم تا در ساماندهی مجدد سهمیه‌ها با مشکل روبرو نشویم که طبیعتاً بروز هرگونه مشکل در تخصیص سهمیه‌ها باعث بروز تبعات بعدی شده و نارضایتی عمومی را در پی خواهد داشت.

وی همچنین در مورد نانوایی‌های شهری هم گفت: این نانوایی‌ها بسته به محدوده‌های مختلف شهر و میزان جمعیت محله‌ها شناسایی شوند تا در تخصیص سهمیه اجحافی صورت نپذیرد.

فرماندار هشترود با بیان اینکه باید به دنبال تقویت نظارت عمومی از طریق شفاف‌سازی عملکردها باشیم گفت: زمانی که روحیه مشارکت‌پذیری در مردم تقویت می‌شود آن‌ها نسبت به سرنوشت خود و جامعه احساس مسئولیت کرده و همین مسئله موجب تقویت نظارت عمومی توسط مردم خواهد شد.

وی افزود: نظارت عمومی در عمل زمانی تحقق پیدا می‌کند که شفافیت در عملکردها باشد برای نمونه اداره صنعت و معدن نانوایی‌ها را ملزم به نصب تابلو مشخصات بر سر در مغازه‌هایشان کنند تا اگر تخلفی صورت می‌گیرد مردم متخلفین را به نهادهای مربوطه معرفی کنند.

کد خبر 4612584

منبع: مهر

کلیدواژه: هشترود یارانه صنعت آرد و نان نانوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۰۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نایین گفت: در راستای اجرای طرح تشدید کنترل نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳، ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی توسط این نهاد معدوم شد.

بهزاد متولی‌زاده نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در نائین اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ در شهرستان نائین، شبکه دامپزشکی این شهرستان نیز هم‌زمان با سراسر کشور و با بهره‌گیری از یک اکیپ ثابت و یک اکیپ سیار اقدام به نظارت بهداشتی بر کلیه واحدهای عرضه فراورده‌های خام دامی از تاریخ ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان روز ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ کرد.

وی ادامه داد: با انجام بازرسی‌های مستمر از کشتارگاه دام و فروشگاه‌های عرضه فرآورده‌های خام دامی، مقدار ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی ضبط و معدوم و ۳ واحد متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نائین از شهروندان خواست فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را تنها از فروشگاه‌های مجاز عرضه تهیه و به برچسب دامپزشکی، تاریخ تولید و انقضا محصول و همچنین رعایت شرایط نگهداری آن توجه کنند.

کد خبر 747690

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۲ هزار قوطی نوشیدنی انرژی‌زا قاچاق در هشترود
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • پیش بینی ۷۵۸ هزار میلیارد تومان منابع هدفمندی یارانه
  • رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • ضرورت افزایش سهمیه آرد در فصل گردشگری سراب