Web Analytics Made Easy - Statcounter

گوهری راد گفت: برای سال آینده کمبود یک هزار و ۸۰۰ معلم خواهیم داشت که از طریق نیروهای حق التدریسی، خدمات آموزشی و استفاده از بازنشستگان تامین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «احسان گوهری راد» امروز (پنجشنبه 19 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران گفت: در استان 22 هزار و 717 معلم در قالب رسمی، پیمانی، حق التدریسی و قراردادی تدریس می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان افزود: در حال حاضر 354 هزار دانش آموز در دو هزار و 800 مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

 

وی تصریح کرد: 700 نفر از همکاران ما از محل نیروهای خرید خدمات آموزشی هستند و 550 کلاس درس از طریق بسته های خرید خدماتی تشکیل می شود.

 

گوهری راد با بیان اینکه برای سال آینده باید 350 کلاس درس اضافه شود، اظهارداشت: برای سال آینده کمبود یک هزار و 800 معلم خواهیم داشت که از طریق نیروهای حق التدریسی، خدمات آموزشی و استفاده از بازنشستگان تامین خواهد شد.

 

وی در خصوص جذب 850 نفر از نیروهای حق التدرسی در سال آینده، گفت: بر اساس رای دیوان عدالت اداری کسانی می توانند بکارگیری شوند که از دولت حقوق گرفته باشند و متاسفانه هیچ کدام از این دوستان این شاخصه را ندارند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: تعدادی از کمبود نیروها از دانشجویان تربیت معلم که فارغ التحصیل می شوند و مابقی از نیروهای ماده 28 تامین خواهند شد.

 

وی با اشاره به سیل اخیر در استان، گفت: یکی از افتخارات آموزش و پرورش در این حادثه اختصاص دادن مامنی امن برای سیل زدگان بود که 80 تا 85 درصد از سیل زدگان در مدارس مستقر شدند.

 

گوهری راد با بیان اینکه سیل 86 میلیارد تومان به مدارس استان خسارت وارد کرد، افزود: در این حادثه 24 مدرسه که از قبل هم وضعیت خوبی نداشتند و نیاز به مقام سازی بود دچار خسارت شدند که شامل 11 مدرسه در آق قلا، 9 مدرسه در گمیشان و مابقی در گنبد و روستاهای اطراف آن بود.

 

وی با اشاره به گلریزان 210 میلیارد تومانی برای آموزش و پرورش و تعهدات ایجاد شده خیرین، گفت: ساخت حدود 60 کلاس قبل از گلریزان توسط خیرین تعهد شده بود و در گلریزان نیز خیرین بیش از 10 میلیارد تومان برای استان گلستان اختصاص دادند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: بخشی از این 24 مدرسه با اعتبار خیرین ساخته خواهد شد و مابقی از سوی نوسازی مدارس ساخته می شود.

 

وی با اشاره به سفر وزیر آموزش و پرورش به گلستان، گفت: در این سفر 4 مدرسه در گمیشان، آق قلا و گنبدکاووس کلنگ زنی شد.

 

گوهری راد خاطرنشان کرد: در سفر وزیر به استان یک هزار و 700 میز و نیمکت از وزارت آموزش و پرورش تحویل شد و 7 میلیارد تومان نیز برای گرمایشی و سرمایش مدارس واریز شد. 32 هزار جلد کتب درسی و 50 کانکس توسط آموزش و پرورش از استان های مختلف وارد استان شد.

  

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان اصفهان حرم هلال بن علی ع شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل مراسم اختتامیه برنامه های ماه رمضان روزنامه ها مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خسارت سیل کمبود معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۰۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بازنگری شود

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی بعد از ظهر چهارشنبه در همایش تجلیل از معلمان نمونه گیلان اظهار کرد: نقش محوری و اثرگذار معلمان در تعلیم و تربیت مشهود و قابل لمس است.

وی، معلم، مدرسه، خانواده و جامعه را از عناصر تأثیرگذار بر تعلیم و تربیت دانست و افزود: معلمان در فرهنگ سازی جامعه نقش حیاتی دارند.

استاندار گیلان با بیان اینکه عشق و امید در مدرسه با حضور معلم معنا پیدا می‌کند، گفت: معلمین، پدر و مادر همه به گردن تک تک افراد جامعه حق دارند.

عباسی با اشاره به هم ترازی شغل معلمی با پیامبری بیان کرد: معلمی یک حرفه پر افتخار و عزت مند است.

وی با تاکید بر ضرورت تربیت دینی و معرفتی دانش‌آموزان افزود: انقلاب اسلامی برگرفته از اعتقادات، باورهای ارزشی و دینی است که باید به نسل کودک و نوجوان منتقل شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه هر مدرسه یک پایگاه آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، دینی و اخلاقی است، گفت: مدارس در تربیت اجتماعی و فرآیند رشد دانش‌آموزان اهتمام ویژه بورزند.

عباسی با انتقاد از عدم اجرای درست سند تحویل بنیادین آموزش و پرورش اضافه کرد: معلمین در اجرای درست این سند مهم نقش محوری دارند.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بازنگری شود، افزود: معلمان با نگاه کارشناسی می‌توانند اشکالات این سند حیاتی را مورد بررسی قرار دهند.

گفتنی است، بیش از ۱۰۰ معلم نمونه استانی و منطقه‌ای در همایشی با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی در دهکده ساحلی بندرانزلی تجلیل شدند.

کد خبر 6100724

دیگر خبرها

  • سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بازنگری شود
  • کمبود معلم در مهر امسال چگونه جبران می‌شود؛ معلمان را به اضافه کار تشویق می‌کنیم!
  • تشویق معلمان به اضافه کار برای جبران کمبود معلم در مهر ۱۴۰۳
  • گلستان پایلوت بسیاری از طرح های آموزش و پرورش است
  • صحرایی: امسال ۱۰۰ هزار معلم جدید استخدام می‌شوند
  • ساخت ۱۵۰ مدرسه در استان بوشهر
  • صحرایی: ۱۰۰ هزار معلم جدید جذب می‌شوند
  • صحرایی: ۱۰۰ هزار معلم جدید جذب خواهند شد
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس