Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: طرح ضربتی پلمب قلیان سراها و پاتوق‌های معتادان شهرستان شاهرود شامگاه چهارشنبه به صورت ضربتی با حکم دستگاه قضا و اقدام مأموران نیروی انتظامی بدون اطلاع قبلی در حالی اجرا شد که در آن ده‌ها معتاد، عامل فروش، متخلفان حوزه ارائه محصولات دخانی و قلیان سراها در آن دستگیر شدند.

صبح پنج شنبه اما کلانتری ۱۱ شاهرود مملو از کسانی بود که شامگاه گذشته دست قانون بر دستان شأن دست بند زده و شب را تا صبح در پاسگاه شماره ۱۱ شاهرود اسکان داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با صبح پنج شنبه مراسم رونمایی از کشفیات طرح ضربتی مقابله با قلیان سراها و پاتوق‌های معتادان شهرستان شاهرود در کلانتری شماره ۱۱ شاهرود در حالی برگزار شد که مسئولان ارشد اجرایی، قضائی و مسئولان ادارات و نهادهای ذی‌ربط در آن حضور داشتند که با چند نفر از این مسئولان درباره طرح مذکور به گفتگو نشستیم.

ضرورت کار ریشه‌ای در حوزه اجتماعی

معاون فرماندار شاهرود در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه در رابطه با موضوع آسیب‌های اجتماعی اولین رویکرد بحث پیشگیری است، ابراز داشت: برای رفع این موضوع ابتدا می‌بایست ریشه‌یابی صورت گیرد قطعاً با مشخص شدن علت، اساسی‌تر می‌توان مشکل را حل کرد.

احمد خرم افزود: بحث مدیریت آسیب‌های اجتماعی از خانواده، مدرسه، دانشگاه و محیط‌های اجتماعی آغاز می‌شود لذا با درک این موضوع باید به حدی از ارتقای فرهنگ اجتماعی دست پیدا کنیم تا مردم خودشان آسیب‌ها را پس زده و مدیریت کنند و در کنار آن دولت نیز با فراهم کردن بسترهای لازم از تشکل‌های مردمی نیز بهره گیرد.

باید با آسیب‌ها مقابله کرد

معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی فرماندار شاهرود بابیان اینکه نیروی انتظامی با همکاری دادستان نقش مقابله‌ای خود را در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی به خوبی ایفا می‌کنند، ابراز داشت: باید این نکته را نیز در نظر گرفت که اقدامات ضربتی حالت مسکن را دارد و باید در هر حوزه‌ای برای مقابله با آسیب‌ها شامل نزاع، درگیری، سرقت و مواد مخدر علت‌ها ریشه‌یابی و کار پژوهشی بر روی آن انجام شود.

خرم بابیان اینکه کارهای فرهنگی توسط نهادهای اجتماعی می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشند، تصریح کرد: برای رفع آسیب‌های اجتماعی می‌بایست بر روی مقوله فرهنگ سازی بیشتر کار انجام شود و خانواده‌ها و کانون‌ها در این مبحث پای‌کار حضورداشته باشند.

وی افزود: در برخورد با سارق یا معتاد در ادامه روند علاوه بر زندان و مجازات‌هایی که در نظر گرفته می‌شود باید فرصت شغلی نیز برای او فراهم باشد زیرا اگر به این مقوله توجه کافی صورت نگیرد و اشتغال پایدار ایجاد نشود بی شک این چرخه مجدد تکرار خواهد شد.

شناسایی ۲۰ پاتوق کانون بروز آسیب‌های اجتماعی در شاهرود

فرمانده نیروی انتظامی شاهرود نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه حضور معتادان و بروز آسیب‌های اجتماعی در خانه‌هایی بدون مالک و صاحب بیشتر است، ابراز داشت: از جمله ۲۰ پاتوق شناسایی‌شده شب گذشته همین مکان‌های نظیر خانه‌های بی مالک و کافه‌های غیرمجاز را شامل شدند که شهروندان اعتراض خود را نسبت به حضور آنها ابراز داشتند.

سرهنگ علی کریمی در ادامه تصریح کرد: از دستگیرشدگان وسایل سرقتی از ساختمان‌های نیمه‌کاره، لب تاپ، دوربین‌های مدار بسته، انواع سلاح سرد، بی‌سیم، ماهواره و تلویزیون، توتون و قلیان کشف و ضبط شد که با توجه اینکه در فصل گرم سال نزاع‌های دسته جمعی فزونی پیدا می‌کند لذا اقدامات مقابله‌ای از جمله برنامه‌هایی که نیرو انتظامی در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی انجام می‌دهد.

وی بابیان اینکه افراد دستگیرشده از جوانانی بودند که می‌توانستند آینده‌سازان این شهر باشند، افزود: برای رفع این مشکلات می‌بایست افراد نخبه و کسانی که تریبونی در اختیار دارند در راستای فرهنگ سازی وارد میدان شوند و راهکارهای عملیاتی ارائه دهند.

معتاد نیازمند درمان

رئیس بهزیستی شاهرود در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه اطلاق واژه بیمار به معتاد از منظر نگاه پیشگیرانه به جای نگاه قهری طی سنوات گذشته مطرح بوده است، ابراز داشت: معتادانی که به شکل داوطلبانه برای ترک مراجعه می‌کنند طبق ماده ۱۵ در مراکز تحت کنترل وزارت بهداشت یا سازمان بهزیستی برای نگهداری یک ماهه قرار خواهند گرفت.

مسعود جهان سیر در ادامه تصریح کرد: در این میان همه معتادان نیز اختیاری مراجعه نمی‌کنند این دسته معتادان متجاهر که چهره شهر را خراب می‌کنند قطعاً با پای خودشان در این مراکز حضور نخواهند یافت لذا با توجه به تأیید دستگاه قضا بحث درمان آنها پیگیری و در مراکز ماده ۱۶ نگهداری می‌شوند.

وی افزود: مراکز ماده ۱۶ طبق قانون در گذشته به بهداشت و درمان واگذارشده بود که در هر استانی یکی از آنها موجود باشد اما با توجه به طولانی شدن روند در طول سال‌های اخیر سازمان بهزیستی آن را بر عهده گرفت این مراکز اجباری می‌بایست از نظر فضای فیزیکی و شرایط کاملاً مستقل از فضای معتادان اختیاری باشند.

وجود هفت کمپ ترک اعتیاد در شاهرود

رئیس بهزیستی شاهرود بابیان اینکه ماده ۱۶ در دوره پیک نظیر عید نوروز برای پاک سازی چهره شهر کاربرد دارد، ابراز داشت: افرادی که دستگیر و اعتیاد آنها تثبیت و حکم قضائی آنها تأیید شود باید در مراکز کمپ بهزیستی نگهداری شوند که هزینه‌های درمان آنها را این سازمان متقبل شده است.

وی بابیان اینکه هفت کمپ ترک اعتیاد در شاهرود فعال است، افزود: یکی از آنها به خواهران و مابقی به برادران تعلق دارد که دو مورد از آنها نیز به صورت مشترک با شهرستان دامغان تعریف‌شده است و معتادان طی دوره ۲۸ الی یک ماهه در آنها نگهداری می‌شوند.

نهادهای فرهنگی و رسانه‌ها حضور یابند

معاون دادستان شاهرود در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه دستگاه قضا همان طور که گفته شد در کنار نیروی انتظامی برای بحث کنترل آسیب‌های اجتماعی حضور دارد، ابراز داشت: با توجه به اینکه دستگاه قضائی با معتادان متجاهر به طور جد برخورد می‌کند لذا بیشتر تلاش‌ها باید به سمت پیشگیری سوق یابد.

سعید صانعی در ادامه تصریح کرد: این اقدامات ضربتی شاید بتواند تا حدودی معضلات جامعه را تحت پوشش قرار دهد اما قطعاً در درازمدت باید برنامه‌هایی آنجا شود تا با پیشگیری از فشار کاری بر دوش دستگاه قضا و نیروی انتظامی کاسته شود.

وی افزود: نهادهای فرهنگی و رسانه‌ها باید کمی بیشتر فعالیت‌های خودشان را عرصه کاهش آسیب‌های اجتماعی دنبال کنند و تمام انتظارات صرفاً متوجه دو دستگاه قضا و نیروی انتظامی نباشد بی شک همکاری نهادهای فرهنگی می‌تواند منجر به کاهش آمار مصرف مخدر در بین جوانان شود.

مدیریت اسب‌های اجتماعی نیازمند اقدامات عملی

امام جمعه موقت شاهرود نیز در این نشست ابراز داشت: وجود معتادان متجاهر چهره فرهنگی شهر را تحت تأثیر قرار می‌دهد لذا صرف بیان مطالب از تریبون‌های عمومی اگر چه خوب است اما کارساز نیست و می‌بایست اقدامات عملیاتی بیشتری صورت گیرد.

حجت‌الاسلام حمید عبدالهیان افزود: بدحجابی موضوعی که با توجه به گرم شدن هوا کم و بیش در شهر قابل رؤیت است که این افراد اگر ناآگاه نباشند حتماً بخشی از آنها متجاهر هستند که می‌بایست برای مدیریت آن برنامه‌ریزی های بهتری صورت گیرد.

گفتنی است پرونده افراد خاطی در رابطه به قلیان سراها و پاتوق‌های مواد مخدر برای رسیدگی بیشتر به مراجع قضائی ارجاع داده شد.

کد خبر 4612546

منبع: مهر

کلیدواژه: نیروی انتظامی سمنان بهزیستی استان سمنان استانداری سمنان فرمانداری شاهرود آسیبهای اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۰۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاه جوانی در طب سنتی هند

آفتاب‌‌نیوز :

گیاه آب بشقابی، در طب سنتی هند، به گیاه جوانی شهرت دارد. تمام بخش‌های این گیاه شامل ریشه، برگ‌ها، میوه‌ها و ساقه‌های رونده مصارف درمانی متعدد دارند.

 این گیاه در افزایش حافظه در کودکان، عقب مانده ذهنی، درمان پسوریازیس، زخم‌های تفلیس، درماتیسم، افزایش قدرت و نیروی جسمانی، حیات بخشی مجدد به نورون‌های آسیب دیده، فعالیت آنتی اکسیدانی بالا، تحریک سنتز کلاژن در بافت‌های آسیب دیده و بهبودی جریان خون، درمان اگزما و نهایتا بهبودی رنگ بدن، جوانی، افزایش حافظه و بهبودی هوش و افزایش طول عمر، شادابی و سلامتی را تضمین می‌نماید. 

کپسول گیاهی سنتلاتی اس تی با داشتن عصاره و پودر برگ گیاه آب بشقابی در حداقل زمان باعث تقویت قوای عمومی بدن، احساس شادابی، نیروی جوانی و افزایش راندمان کاری می‌گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • انجام ۳ ماموریت پلیسی در استان سمنان/کلاهبردار به دام پلیس افتاد
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • دستگیری سارقان سیم و کابل در شاهرود
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟