Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، وقتی زمزمه کرمانشاه 2020 به گوش می رسد، فرصتی را در پیش رو می بینیم که سالها در تصوراتمان بود، فرصتی که می تواند کرمانشاه را متحول کند یا بهتر است بگوییم می تواند رونق و تولید را در کرمانشاه دگرگون کند و جانی تازه به رگ های این شهر آرمیده در رویاهای خاموش ببخشاید، به همین خاطر با یکی از گردشگران استان کرمانشاه به گفت و گویی تفصیلی پرداختیم تا زوایای نمایان و نهان حوزه گردشگری را بررسی کنیم، کسی که هر روز از نزدیک با آنها در ارتباط است و از محاسن و معایب موجود بر سر راه گردشگری استان کرمانشاه آگاه است، در این گفت و گو که خبرگزاری برنا در کرمانشاه بخش گردشگری و فرهنگ را علاوه بر حوزه ورزشی خود؛ در اولویت کاری قرار داده است، برای مخاطبان و مردم استان کرمانشاه مشروحی از خصوصیات این حوزه را منعکس می کنیم تا ما هم در نخستین گام های پیشرفت در استان کرمانشاه شریک باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هانیه شمس مدیرعامل آژانس گردشگری الیت کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا خود را اینگونه معرفی می کند که چطور وارد حوزه گردشگری شده است و با چه مشکلات و سختی هایی در این راه دست و پنجه نرم کرده، او حالا صاحب یکی از تاثیرگذار ترین آژانس های برگزاری تور گردشگری در کرمانشاه است که می تواند کمک بسیاری به رویداد گردشگری کرمانشاه 2020 بکند، هانیه شمس می گوید: من پیش از اینکه وارد حوزه گردشگری شوم مدرس زبان انگلیسی بودم و البته علاقمند به ارتباط گرفتن با توریست ها، اکثر اوقات به بیستون می رفتم و توریست های خارجی را می دیدم و با آنها ارتباط برقرار می کردم، دوست داشتم که یک ثباتی به همین کار و علاقه ام بدهم که سال 89 بود متوجه شدم دوره های گردشگری در کرمانشاه برگزار می شود و من هم همانند دیگر علاقه مندان در این دوره ها حضور پیدا کردم و وقتی وارد این حوزه شدم؛  کرمانشاه را بسیار زیباتر از پیش شناختم، به مکان هایی رفتم که تا آن زمان نمی دانستم اصلا  می تواند چنین جایی در کرمانشاه وجود داشته باشد!

این فعال حوزه گردشگری ادامه می دهد: بعد از اینکه دوره های گردشگری را گذراندم یک مدت در آژانس ها کار می کردم آن هم بدون جیره و مواجب و هر نوع کاری که تصور می کنید را من انجام می دادم؛ کار کردن را ایراد و اشکال نمی دانستم، از جواب دادن به تلفن ها گرفته تا حسابداری، دوست داشتم کار کنم و کار گردشگری را یاد بگیرم، تا اینکه درخواست مجوز دادم و سه سال طول کشید! یعنی من سه سال خانه نشین شدم و در این مدت چون دوره دریافت مجوز ساده نبود و سختی های خاص خودش را داشت.

او می گوید: متاسفانه معاون های گردشگری در آن زمان در کوتاه ترین مدت جای شان را به یکی پس از دیگری می داند و تا زمانی که مجوز من آمد چند معاون را می دیدم و وقتی که به مرحله آخر می رسیدم می گفتند که پرونده ات گم شده است! فکر کنم که دوست نداشتند من مجوز بگیرم!

هانیه شمس می افزاید: به هر حال طی این چند سالی که در خانه بودم به فضای مجازی پناه آوردم و صفحه الیت کرمانشاه را آن سال های ابتدایی به نام "کرمانشاه تعطیلات" راه اندازی کردم و پس از آن با تمام عکاسان محلی ارتباط گرفتم، به آنها گفتم بیایید کرمانشاه را از یک منظر دیگری ببینیم، درست است که همه می گویند کرمانشاه فقر و مشکلات و بیکاری بسیار دارد اما من با خلاقیت و نوآروری می توانم مکان های زیبایی را به مردم معرفی کنم.

او ادامه می دهد: خوشبختانه در یک سال ما 100 هزار نفر دنبال کننده پیدا کردیم که غیر قابل تصور بود، اما دیدن مکان های زیبا و بکر برای مردم جذاب بود و همین باعث شد که من انگیزه ام بیشتر شود.

خانم شمس از سرآغاز فعالیت حرفه ای خود اینگونه بیان می کند: به هر حال بعد از سه سال مجوز را گرفتم، درست 18 مهر 1394 به صورت رسمی آغاز به کار کردم، بعد از آن آمدم یک تیم تشکیل دادم، مقرر شد برنامه ای بگذاریم و روستاها را مسیر یابی کنیم و مناطق بکر را بشناسیم. بعد از آن از خودم پرسیدم که چرا اصلا ما نمی توانیم تور بگذاریم؟ این شد که در سرما و گرما می رفتیم با روستایی ها ارتباط می گرفتیم، مسیر را می دیدیم که آیا می تواند اتوبوس از آن مسیر ها عبور کند با خیر، با روستاییان صحبت می کردیم و به آنها آموزش می دادیم که وقتی مهمان یا توریست آمد چطور رفتار کنید.

او می گوید: خاطرم هست که اولین تور ها را ما در روستای ساتیاری، روستای زردویی، روستاهای اورامات، ریجاب، شالان و همه مناطق استان کرمانشاه را تور برگزار می کردیم، آن هم به شکل نوین؛ از ماشین های جدید گرفته تا پذیرایی های متفاوت و خلاقانه!

شمس ادامه می دهد: بعد از یک مدت خود روستایی ها و دهیار ها با ما تماس می گرفتند که ما به طور مثال برنامه گلاب گیری در پاوه داریم و ما را دعوت می کردند به شهر و منطقه شان، خب ما هم با صفحه ای که داشتیم به آنجا می رفتیم و این برنامه ها را منعکس می کردیم که هم خبری می شد و هم تبلیغات، طوری که از همه شهر های ایران می آمدند برای دیدن این مناطق عضو صفحه ما می شدند و خدارا شکر توانستیم برای شهر های دیگر هم تور برگزار کنیم.

این فعال حوزه گردشگری در استان کرمانشاه می گوید: سال گذشته برای اتریشی ها و هلندی ها تور داشتیم که به کرمانشاه آمدند و برای خود ما هم تجربه جالبی بود، البته مشکلات بسیار زیادی داشتیم برای راه اندازی این تور ولی بسیار خوب برگزار شد و تجربه خوبی شد، من چند رکورد خوب دارم در طی این مدت کار، شاید کسی باور نکند که ما حدود 320  تور  در سه سال برگزار کردیم.

هانیه شمس گفت: به لطف خدا چند لوح تقدیر و تندیس گرفتیم، تندیس اولین کنگره زنان موفق ایران را در دانشگاه شهید بهشتی گرفتم، لوح و نشان مدیر نخبه ملی ایران را در تالار وزارت کشور گرفتم و چندین لوحی که برای من بسیار با ارزش هستند، به هر حال من تازه اول راه هستم و ایده های بسیاری دارم تا بتوانم از تمام دنیا به کرمانشاه توریست بیاورم.

دارنده نشان مدیر نخبه ملی ایران در سال 97 در حوزه گردشگری گفت: من عموماً تمام کرمانشاه گردی ها را به دلیل سختگیری که برای شهر خودم دارم حضور می یابم. شعار من این بود؛ "اول کرمانشاه گردی" ، "بعد ایران گردی" و "بعد هم جهانگردی" ، اول شهر خودت را بشناس! وقتی که ما نمی دانیم فرضاً روستای نسمه پاوه باغ وحش دارد، پارک جنگلی دارد، روستای ساتیاری چه چیز آن معروف است، هجیج بعنوان دره سبز و بعنوان پاک ترین روستای ایران در حال ثبت است، من اگر بخواهم درباره هرکدام از این ها صحبت کنم وقت بسیاری می خواهند، ببینید کرمانشاه یک پکیج کامل گردشگری است، اما ما چطور باید توریست بیاوریم؟

هانیه شمس می گوید: کرمانشاه یک سرزمین کاملا چهار فصل است، در حال حاضر من در نظر دارم یک کمپین راه اندازی کنم به نام "کرمانشاه چهار فصل" ، من در تابستان شما را جایی میبرم که برف دارد، یعنی متناسب با هر فصلی در کرمانشاه می توان تور برگزار کرد. در 12 اسفند ماه سال گذشته نشستی در ارومیه داشتیم، آنجا اعلام کردم که الان تور من در قصرشیرین است که در آنجا ما نخلستان داریم و مرکبات و همان زمان میتوانم چند کیلومتر آن سو تر ؛ شما را به مکانی ببرم که برف دارد! ببینید کجای ایران را داریم که از تمام ادوار در واقع از سکونت گاه انسان های نخستین، سلوکیان ، هخامنشیان، ساسانیان و... همه را در یک آن بتوانیم ببینیم؟ این در سایت جهانی بیستون است.

او ادامه می دهد: از طرفی به کرمانشاه هندوستان کوچک می گویند، به این دلیل که تمام ادیان و مذاهب کنار هم دارند در صلح و دوستی زندگی می کنند، شما از میدان آزادی به سمت خیابان حداد عادل که می روید، کلیسا داریم ، مسجد جامع را داریم ، یارسان داریم، اهل سنت داریم و... همه جای کرمانشاه پتانسیل گردشگری وسیعی را دارد، اورامانات از همه جا بیشتر به این دلیل که در دل اورامانات مناطق بسیار دیدنی را داریم که در شهر های دیگر نداریم.

هانیه شمس از زیبایی شهر پلکانی پاوه اینگونه ابراز می کند: ماسوله را می گویند به عنوان بزرگترین روستای پلکانی ایران، ولی هیچگاه نگفتند که پاوه بزرگترین شهر پلکانی ایران است، روی آن تبلیغی نمی شود، پاوه شهر بدون چراغ قرمز است، حالا بنا ندارم درباره پاوه بگویم اما فرهنگ پاوه طوری است که اگر بفهمند گردشگر هستید حتی دختر کوچک آنها با یک ظرف توت می آید از شما پذیرایی می کند.

او ادامه داد: ما در کرمانشاه نفت داریم، زعفران داریم، شالی کاری داریم، بهترین گردو، بهترین زمین کشاورزی ، یعنی کرمانشاه یک پکیج کامل گردشگری است ولی متاسفانه کرمانشاه هنوز پایلوت نشده است، کرمانشاه پرواز محدودی دارد، نهایتاً مشهد و کیش و تهران!

شمس گفت: ما زیرساخت خوبی نداریم برای توریست، من می توانم بروم همه جا تبلیغ کنم اما اقامت توریست در کرمانشاه کوتاه است، چراکه حتی امکانات اولیه فراهم نشده است. چند روز پیش توری داشتیم در یکی از روستاهای اورامات، مراسم کومسای برگزار می شد که از همه شهرهای ایران می آمدند برای دیدن آن مراسم که از روانسر که به آن می گویند دروازه اوراماناتف می گذشت! خب چه اتفاقی می افتد وقتی زیرساخت اولیه نیست؟ توریست خارجی با ویلچر وارد سرویس بهداشتی می شود که وقتی آن اوضاع فاجعه را دید به لیدرش به انگلیسی گفت که من را برگردان، ترجیح می دهم از آن سرویس بهداشتی استفاده نکنم! خب این برای من بسیار دردناک است، نمی دانم به کدام سازمان مربوط است؟ ببینید من این را می دانم که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری یک سازمان واسطه است، در حوزه گردشگری شهرداری هم هست، فرمانداری هم هست، خیلی جا ها هستند که باید کمک بکنند، نمی شود که بیاییم تنها به سازمان گردشگری خرده گیری کنیم، اما خب سازمان گردشگری هم می تواند مطالبه گر باشد، به هر حال باید تمام امکانات برای گرشگری فراهم شود. شما اگر خوب نگاه کنید کرمانشاه حتی یک مجتمع خدمات رفاهی و اقامتی بین راهی ندارد! خب مگر ما کلانشهر کرمانشاه نیستیم؟ چطور است که در مسیر کاشان چندین مجتمع خدمات رفاهی و اقامتی لوکس وجود دارد اما در مسیر کرمانشاه نه! باید این مجتمع های خدمات رفاهی و اقامتی در مسیر بیستون، اورامانات و... ساخته شوند.

مدیرعامل آژانس گردشگری الیت کرمانشاه در پایان گفت: من خدارا شاکرم که خدای متعال این مدت به من بسیار کمک کرده است، اهل حاشیه هم نیستم و در کار خودم رقیبی نمی بینم چراکه من سبک کاری خودم را دارم و معتقدم که روزیِ آدم ها و موفقیت آدم ها به تلاش و لطف خداوند بستگی دارد. هرچند در تمام دوره هایی که معاونان گردشگری بسیاری آمدند و رفتند اما هیچ کمکی به ما نشد، حتی حاضر نبودند که حرف ما را هم بشوند، اما حالا خداراشکر با آمدن دکتر امید قادری و خانم شکوفه مهدی آبادی فضا برای کار در این حوزه باز شده است، این مدیران به واقع حرف ما را می فهمند و با اشتیاق ایده های ما را گوش می دهند، آنالیز می کنند و مشتاق پیاده سازی ایده های بزرگ و کارساز برای استان کرمانشاه هستند. امیدوارم این شرایط ادامه داشته باشد و به ثبات برسد و ما هم همین را می خواهیم که کسانی باشند در حوزه گردشگری که متوجه اهمیت این حوزه هستند و دلسوزی می کنند، برنامه ای هم در پی رو هست به نام کرمانشاه 2020 که فرصت بسیار عالی در حوزه گردشگری برای کرمانشاه می باشد و باید همه دست در دست هم نه در حد شعار که در عمل به شهرمان کرمانشاه کمک کنیم تا از این وضعیت رکود و خاموشی رونق بیرون بیاید و آن طور که در شان این سرزمین است به یکی از قطب های گردشگری تبدیل شود.

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرمانشاه 2020 گردشگری کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۰۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پخش فیلم‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در شبکه استانی گلستان

رسول شکری نیا با اشاره به اینکه صداوسیما فرصت تبلیغاتی برای هر دو نامزد در حوزه گنبدکاووس برای بیان مطالبشان را فراهم کرد، گفت: فیلم‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گنبدکاووس از امروز تا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت، هر روز ساعت ۱۱ و ۱۹:۳۰ از شبکه گلستان پخش می‌شود.

وی افزود: از بین دو نامزد، یکی از آنها از این فرصت قانونی برای تبلیغات استفاده کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس آمادگی کامل داریم
  • با تعامل و همکاری از فرصت باقیمانده استفاده کنیم
  • آماده‌باش کامل مدیریت شهری مشهد در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی
  • مانوین چه فرصت‌هایی برای صنایع خلاق ایران ایجاد می‌کند؟
  • دهه کرامت، فرصت خوبی برای تبیین ابعاد موج نفرت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی است
  • حل مسائل کشور در حوزه زلزله‌های بزرگ ۵ کلانشهر ایران
  • آمادگی کامل نیروی انتظامی برای برگزاری انتخابات دور دوم در کرمانشاه
  • تغییر رنگ و بوی آب پکیج
  • مدیریت بحران اردبیل در آماده باش کامل
  • آغاز پخش فیلم‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در شبکه استانی گلستان