Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-07@05:59:24 GMT

الزام روزه‌خواران به گذراندن دوره آموزشی ویژه

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۱۱۷۲

به گزارش ایلنا،‌محمد‌حسین رحیمی‌زاده ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: طرح خاصی جهت پیشگیری از تظاهر به روزه خواری با هدف جلوگیری از هنجارشکنی از طرف معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم تهیه و به نهاد‌ها و ادارات مختلف و اتحادیه اصناف ابلاغ گردیده است.

وی تصریح کرد: رویکرد این طرح بیشتر جنبه فرهنگی و پیشگیرانه دارد به نحوی که انتظار می رود مخاطبین این طرح به وظایف خود از حیث فراهم نمودن فضای معنوی در جامعه عمل نموده که در این فضا اشخاص حتی اگر معذوریت شرعی هم داشته باشد به خود اجازه تظاهر به روزه خواری ندهند، البته مردم شریف دارالعباده همیشه حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کرده اند و چنانچه اشخاصی از روی غفلت اقدام به هنجارشکنی کنند به آنها تذکر داده می شود و دوره های آموزشی خاصی برای اصلاح رفتار آنها در نظر گرفته شده که در این معاونت برگزار می شود و در صورت تظاهر به روزه خواری و معرفی از طرف پلیس باید در این دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: چنانچه فردی اصرار به تظاهر به روزه خواری داشته باشد این کار جزء مظاهر علنی هنجارشکنی محسوب می شود و با توجه به اینکه ارتکاب فعل حرام در اماکن عمومی و در مرئی و منظر مردم جرم است، مطابق مقررات با مرتکبین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

رحیمی زاده در پایان با اشاره به نقش اثر گذار نهادها، اصناف و شهرداری ها در فراهم نمودن فضای معنوی جامعه، ابراز داشت: همه متولیان امر باید به فضا سازی مناسب با هدف ایجاد محیطی معنوی اهتمام داشته باشند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان روزه خواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۱۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰۰ نفر بیمه شده قالی بافی در سرپل ذهاب فعالیت دارد

صدراله بابلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هزینه برای آموزش به نوعی سرمایه گذاری است، اظهار کرد: ثمره این سرمایه گذاری رشد علمی، اشتغال، بهره‌وری و کمک به احیای صنعت را در پی دارد.

وی به برگزاری دوره آموزشی پیش رفته فرش‌بافی در راستای توسعه هنر فرش و ایجاد اشتغال توسط اداره صَمت در این شهرستان به صورت رایگان اشاره کرد و افزود: این آموزش‌ها برای ۳۵ نفر از علاقمندان هنر فرش‌بافی به میزان سه هزار و ۵۰۰ نفر ساعت از تاریخ ۵ اردیبهشت تا ۲۵ اردیبهشت ماه سال جاری در حال برگزاری است.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این دوره، گفت: ثمره این دوره‌های آموزشی اشتغال و کمک به احیای صنعت فرش و قالی‌بافی خواهد بود.

بابلی خاطر نشان کرد: در این شهرستان حدود ۷۰۰ بافنده در قالب بیمه‌های تأمین اجتماعی و روستایی و عشایری بیمه قالی‌بافی دارند.

وی تعداد اعضا اتحادیه تولید کنندگان فرش دستباف شهرستان سرپل ذهاب را حدود ۹۰۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: تولید فرش پتانسیل خوبی در این شهرستان محسوب می‌شود و انتظار است دوره‌های آموزشی فرش‌بافی به‌صورت مستمر در سایر نقاط این شهرستان برگزار شود.

کد خبر 6098836

دیگر خبرها

  • ۷۰۰ نفر بیمه شده قالی بافی در سرپل ذهاب فعالیت دارد
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • کوه‌خواری و برهم زدن محیط زیست در روستای سرآسیاب شش + فیلم
  • برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار
  • زائران حج مورد عنایت ویژه الهی هستند
  • آغاز دوره آموزشی طرح ارتقای قاریان استان یزد
  • حجاج حال معنوی سفر زیارتی را از دست ندهند
  • همایش متمرکز آموزشی حجاج استان قم برگزار شد